Gravatar

#5521 dyg 13 år siden

#5520 - Enig! Første gang jeg fik forskud på arven fra mine bedsteforældre, fik jeg købt en masse ting (tv, cykel, møbler), men hvor har jeg dog mange gange ønsket, at jeg havde brugt dem på at afbetale lån.

Så i næste måned, når jeg får lidt arv igen, så går de 100% sikkert til lån.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#5522 misuma 13 år siden

Den 12. November åbner Fredericias nye biograf Panorama. Ifølge Lars Broen er der ikke sparet på noget, hver sæde har kostet 2500 kr, der er 3D og THX...og dobbeltsæder til kærestepar.

Tak Lars Broen fordi du har modet til at give Fredericia hvad det mangler. 6/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#5523 misuma 13 år siden

Speaking of money....om nogle år starter jeg på seminariet på meritten. Jeg håber jeg klarer mig igennem da jeg normalt kan være lidt af en big spender, her tænker jeg iøvrigt også rent fagligt om jeg klarer den...jeg kommer fra en familie som er dummere end frugtsalat. Min mor, søster og bror droppede ud af folkeskolen, jeg er den eneste som fuldførte folkeskolen og HH bagefter. Jeg er nået til et punkt hvor jeg har behov for at bevise at jeg kan mere end jeg tror.

Damn, sorry guys and girls :P
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#5524 tiany 13 år siden

misuma (5523) skrev:
jeg kommer fra en familie som er dummere end frugtsalat. Min mor, søster og bror droppede ud af folkeskolen, jeg er den eneste som fuldførte folkeskolen og HH bagefter. Jeg er nået til et punkt hvor jeg har behov for at bevise at jeg kan mere end jeg tror.


Selvfølgelig klare du det :)

Min familie er ikke ligeså u-uddannet som din, men 2 af min søskende har aldrig fået en uddannelse efter folkeskolen og både min mor og far har "korte" uddannelser. Jeg er kun nr. 2 i den nærmeste familie der har gennemført en lang videregående uddannelse (min fætter blev ingeniør 1½år før jeg færdiggjorde studiet).
Og selv om man ikke kan få hjælp/forståelse (mine søskende forstår stadig ikke hvad min uddannelse indebære) hjemmefra, så skal man bare tro på at det kan lade sig gøre.
Og jeg føler mig stadig ikke specielt meget klogere end alle mulige andre, jeg ved bare lidt om erhvervsøkonomi, som andre ikke gør :D
Valar morghulis
Gravatar

#5525 dyg 13 år siden

#5523 - You can do it!

Jeg kommer selv fra en meget "splittet" familie. Min fars side er generelt set ret u-uddannet. Min far er udlært bager, hvilket vel er den "højeste" uddannelse på den side af familien. Men min mor har to brødre, der begge er ingeniører, og da jeg er vokset op sammen med de to onkler, så er jeg naturligvis blevet ret påvirket af dem, hvilket nok også er grunden til, at jeg er blevet ingeniør :)
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#5526 misuma 13 år siden

Tak for støtten Tiany og nayze. Hvis I havde set det miljø jeg voksede op i, vil I måske forstå hvorfor det kan være at tro man kan blive til noget, men det er virkelig på tide at jeg dropper alle hvis'erne og kaster mig ud i det.

Tak for jeres opmuntrende ord, det betyder sgu noget for mig. :)
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#5527 evermind 13 år siden

Thumbs up herfra, misuma! Det er fedt, du gør det, og jeg hepper sgu også på dig - du virker (ud fra dine indlæg) som en fornuftig og velfunderet gut, så bare klø på. :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#5528 Bony 13 år siden

#5526 - Misuma, det er det der hedder social arv. Det kan føles som en stor psykisk modstand og det er meget vigtigt, at abstrahere fra dette og så gennemføre sit eget personlige projekt. Det lyder dog til, at du er ganske målrettet, måske endda i direkte modsætning til dit bagland, hvilket giver mig troen på, at du nok skal klare den. Bare klø på og husk så, at der altid er opbakning at finde herinde hvis det en dag brænder på. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#5529 misuma 13 år siden

Jeg har valgt at vente til kæresten er færdig med at læse så der går lige nogle år endnu, så der er masser af tid til at finde på undskyldninger for ikke at starte, hehe. Ej, jeg tror det er bedst hvis jeg tager tænkehatten af og bare springer ud i det.

Tak evermind

EDIT -
........Bony :)

Det virker iøvrigt lidt sælsomt at føle sig så godt modtaget og velkommen blandt fremmede mennesker. Tak folkens.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#5530 elwood 13 år siden

Bony... hehe det rimer på Sony 8-)

Fredags humoren er røgen ind hehe.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: