Gravatar

#5511 Skeloboy 13 år siden

#5508 - der er mange, der har det sådan. Grundlæggende synes jeg selv, det er hamrende ligegyldigt, men respekterer selvfølgelig folks holdninger.

Lige pt. kan jeg ikke få det til at løbe rundt, men det hele vender selvfølgelig, når jeg får mig et job...
Gravatar

#5512 Bony 13 år siden

Men der var dog én undtagelse og det var da jeg havde betalt sidste afdrag på mit SU-lån. Da kan jeg mindes, at jeg nærmest fortalte alle og enhver det i ren ekstase. Jeg glemmer det aldrig, heller ikke datoen. Brevet fra Skat:

___________________________

Studiegæld
3. december 2008

Din studiegæld er indfriet. Vi betragter herefter sagen som afsluttet.

Med venlig hilsen
Inddrivelsescentret


___________________________

Kort og kontant brev, men for satan hvor var jeg stolt over endelig, at være færdig efter så mange års kamp med afbetalingen. Det var en helt fantastisk følelse og det føltes virkelig som et vendepunkt i livet, ihvertfald psykisk. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#5513 Skeloboy 13 år siden

#5512 - hehe, sådan en for jeg også...i 2024! :)
Gravatar

#5514 Bony 13 år siden

Ahh, here we goes. Første gang for alting. Det er også komplet åndssvagt, at jeg ikke kan snakke om økonomi herinde, da jeg alligevel fortæller om alt muligt andet personligt. :)

Jeg har et forbrugslån på 40K og en kassekredit på 5K der næsten er brugt. Men jeg har så hverken hus eller bil, så en dag får jeg sikkert også store lån. :(

Skeloboy (5513) skrev:
#5512 - hehe, sådan en for jeg også...i 2024! :)


Hehe, der er sgu noget at se frem til. Men den dato er vist også kun vejledende, for når du får dig et job, så kunne afdraget måske også sættes lidt op, med en tidligere dato til følge. ;)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#5515 Collateral 13 år siden

Ingen "Bedøm sangen" tråd i live 0/6
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#5516 tiany 13 år siden

Collateral (5515) skrev:
Ingen "Bedøm sangen" tråd i live 0/6


Der er da stadig liv i denne, engang imellem:

http://filmz.dk/forum/tagwall/bedoem-sangen-backst...
Valar morghulis
Gravatar

#5517 Skeloboy 13 år siden

Collateral (5515) skrev:
Ingen "Bedøm sangen" tråd i live 0/6

hehe, men du kan da bare bedømme min sang :)
Gravatar

#5518 Collateral 13 år siden

#5516 & 5517: Tråden var blevet væk for mig, kunne kun finde lukkede tråde. Skal nok lige bedømme nu :)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#5519 wimmie 13 år siden

Jeg er også ret ligeglad med at snakke om økonomi, men jeg kan nu godt forstå hvordan det kan være en meget privat sag for nogle. På et tidspunkt var jeg ret nede over at skylde så mange penge væk og jeg så det lidt som et nederlag at have så stort et forbrugslån, men nu er jeg kommet lidt over det - naturligvis er det træls at betale af på og vi sidder lidt hårdt i det, men vi har da stadig råd til en ferie i ny og næ og vi lider bestemt ikke.

Da manden og jeg flyttede sammen havde jeg et forbrugslån på 25.000 og han på 75.000 men vi smed det i samme pulje. Sidenhen er kommet bryllup oveni - og møbler da vi flyttede i hus.

I løbet af nogle måneder skulle vi gerne få 50.000 i arv fra min farmor der døde i marts (ja, det tager tid) og så er bilen stort set betalt af - derefter kan vi betale lidt over 10.000 af i måneden på privatlånet som derefter vil være væk på ca. 1½ år,

Glæder mig til den dag kommer :D
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#5520 tiany 13 år siden

#5519

Nu skal jeg ikke belære dig - men for Gud skyld brug arven som du skriver i indlægget.
Jeg synes man lidt for tit høre om folk, der arver og vil bruge disse penge til at afbetale lån, men når de først står med pengene, bruger de dem på alt muligt andet.
I det lange løb, vil det være meget bedre at komme af med gælden, end at bruge pengene her og nu...
Valar morghulis

Skriv ny kommentar: