Det er bare generelt en rigtig sort dag i dag. I morges måtte jeg aflevere vores ældste hund på dyreklinik, da hun skal have ordnet tænder. Det foregår dog i fuld narkose og med en hund på cirka 15 år og som i forvejen har problemer med hjertet, så er narkose ikke uden risiko. Så jeg måtte køre derfra med tårer i øjnene og en ordentlig klump i halsen. Nu går jeg bare og venter på, at de ringer og siger, at "fars hund" er vågnet op uden nogen former for komplikationer. Og vores anden hund render rundt i huset og leder pivende efter dens mor, hvilket bare giver mig en endnu større klump i halsen. Jeg tør slet ikke tænke tanken om hvis der skulle ske den noget. Jeg ville selvfølgelig blive ubeskrivelig ked af det, men min kæreste ville gå fuldstændig ned med flaget. Den hund er hendes et og alt og hun har haft den i alle 15 år. :(
Derudover skulle jeg ringe til Telia, da naboen har problemer med deres nye bredbånd. Det skulle være åbnet i fredags, men de har nu på fjerde dagen hverken internet eller telefon. Alt er blevet lukket fuldstændig ned, så jeg måtte ringe til deres kundeservice. Det går da også som "smurt", venter 36 minutter i telefonen indtil det endelig er min tur, høre telefonen ringe hos dem, den klikker som om den bliver taget, lidt raslen og så bliver der bare lagt på. Naiv som jeg er ringer jeg hurtigt op igen i håbet om, at jeg kan komme ind hvor jeg slap, men må nu sande at jeg derefter er nummer 13 i køen. Jeg var (og er) pisse arrig! Hvor svært kan det være, at oprette et skide internet!?
Og tillykke med fødselsdagen til Misuma. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Jeg synes efterhånden Telia er ved at være 'berømte' for deres dårlige kundeservice, både kæresten og hans mor har haft store problemer med at opsige deres abonnement der.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Krydser fingre for jeres hund og håber alt går godt.
Jeg er glad for dyr og rigtig glad for mine egne katte, men jeg tror aldrig jeg ville kunne knytte mig så tæt til et kæledyr da man jo ved at de ikke lever længe - tror det er en mental blokering i mig der forhindrer mig i det, for jeg har holdt meget af de kæledyr jeg har haft men aldrig fældet en tåre over deres død. Lyder det mærkeligt?
Anyway, jeg håber da det bedste for hund og at den må leve nogle glade år endnu :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
#6523 - Nej, det lyder overhovedet ikke mærkeligt. Jeg havde den samme form for blokering, da jeg boede hjemme. Min mor har altid været utrolig glad for dyr, så vi har altid haft både hunde og katte. Selvom jeg da var glad for dem, så knyttede jeg mig aldrig til dem som sådan og har egentligt altid været lidt uforstående overfor denne menneskeliggørelse og denne åbenlyse kærlighed til de små kæledyr. Men det forstår jeg så nu. Nu er jeg slet ikke så kæphøj længere og har det oprigtigt dårligt af at gå og vente på det opkald. :(
Tak Wimmie. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Jeg ser selv Cesar som min lille søn.. Det er mit job at opdrage ham, ernære ham, holde ham sikker og glad.. En lille 40kgs søn med ualmindelig kraftig hår-vækst..
Men jeg står fuldstændig af, når folk begynder at BEHANDLE sine dyr som børn, ja, som medmennesker, faktisk.. Min hund er en hund, og selvom han er en del af familien, og jeg kalder ham for min dreng, så er han dog stadig en hund.
Men det skal ikke være nogen hemmelighed, at trods jeg "kun" har haft ham i 1,5 år, så var jeg voldsomt rørt, da han for nogle uger siden kom til skade med benet og måtte en tur på dyre-skadestuen.. Heldigvis var der tale om en forstuvning, men hans pib, da jeg prøvede at mærke, om noget føltes brækket, skar dybt dybt ind i hjertet.. Siden den dag har jeg måtte indrømme, at jeg slet slet ikke kan forestille mig en hverdag uden ham igen.. Når hans livs skjorte engang bliver for kort, vil jeg.. Puh ha, det kan jeg slet ikke forestille mig..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Pøj pøj med hunden, Bony. Jeg kan stadigvæk huske, hvordan det var at måtte sige farvel til den hund, jeg selv voksede op med. Det er aldrig rart sådan noget.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Sidste time Sidder i skolen og har den sidste time for mig, mange forstår slet ikke min situation, men det gør mig bare gladere at tænke på at det snart er slut. Vi har IT og de fleste ved slet ikke at det er min sidste time. På Torsdag skal jeg så til møde med min vejleder og som jeg er vant til får jeg intet ud af mødet. Tændlæge imorgen:( Men for sidste gang i år :) Læge onsdag, hvor jeg skal høre det samme som jeg har hørt de sidste 2-3 år "Du skal tabe dig" Måske man selv skulle blive læge så man selv kan hjælpe sig selv i stedet for at høre på det samme hver gang som man godt ved i forvejen, jeg er diabetiker hjælp mig dog med det i stedet for at vi skal diskutere om de forskellige mulighder for motion jeg kunne tage.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Jeg er glad for dyr og rigtig glad for mine egne katte, men jeg tror aldrig jeg ville kunne knytte mig så tæt til et kæledyr da man jo ved at de ikke lever længe...
[...]
Lyder det mærkeligt?
Ja det synes jeg, for du ved heller ikke, hvor længe dine nærmeste (af den knap så pelsbeklædte slags) har tilbage, men det forhindrer dig vel ikke i, at knytte dig tæt til dem. Et liv er et liv - uanset hvor kort eller langt. Det er hårdt at miste, men det er kun naturligt for døden og sorgen at gå hånd i hånd.
Pøj pøj med hunden Bony. :)
Noget helt andet: nu mangler jeg kun nummer 6 i horrorquizzen, men den driver mig til gengæld også til vanvid!
Men du ved at katte og hunde ikke lever længe... det er dér forskellen ligger for mig. Jeg håber da at mine venner og familiemedlemmer lever længe, men det vil være dumt af mig at gå og håbe på at mine katte lever 30 år endnu.
Det var egl. bare det jeg mente....
Edit: Dermed ikke sagt at jeg synes det er mærkeligt eller forkert at knytte sig til sine kæledyr, det synes jeg bestemt ikke - jeg gør det bare ikke selv. Jeg vil være ked af at miste mine katte, men jeg er ret sikker på at det sker inden for de næste 10-11 år.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
#6521 Bony 15 år siden
Det er bare generelt en rigtig sort dag i dag. I morges måtte jeg aflevere vores ældste hund på dyreklinik, da hun skal have ordnet tænder. Det foregår dog i fuld narkose og med en hund på cirka 15 år og som i forvejen har problemer med hjertet, så er narkose ikke uden risiko. Så jeg måtte køre derfra med tårer i øjnene og en ordentlig klump i halsen. Nu går jeg bare og venter på, at de ringer og siger, at "fars hund" er vågnet op uden nogen former for komplikationer. Og vores anden hund render rundt i huset og leder pivende efter dens mor, hvilket bare giver mig en endnu større klump i halsen. Jeg tør slet ikke tænke tanken om hvis der skulle ske den noget. Jeg ville selvfølgelig blive ubeskrivelig ked af det, men min kæreste ville gå fuldstændig ned med flaget. Den hund er hendes et og alt og hun har haft den i alle 15 år. :(
Derudover skulle jeg ringe til Telia, da naboen har problemer med deres nye bredbånd. Det skulle være åbnet i fredags, men de har nu på fjerde dagen hverken internet eller telefon. Alt er blevet lukket fuldstændig ned, så jeg måtte ringe til deres kundeservice. Det går da også som "smurt", venter 36 minutter i telefonen indtil det endelig er min tur, høre telefonen ringe hos dem, den klikker som om den bliver taget, lidt raslen og så bliver der bare lagt på. Naiv som jeg er ringer jeg hurtigt op igen i håbet om, at jeg kan komme ind hvor jeg slap, men må nu sande at jeg derefter er nummer 13 i køen. Jeg var (og er) pisse arrig! Hvor svært kan det være, at oprette et skide internet!?
Og tillykke med fødselsdagen til Misuma. :)
#6522 lagoni 15 år siden
#6523 wimmie 15 år siden
Krydser fingre for jeres hund og håber alt går godt.
Jeg er glad for dyr og rigtig glad for mine egne katte, men jeg tror aldrig jeg ville kunne knytte mig så tæt til et kæledyr da man jo ved at de ikke lever længe - tror det er en mental blokering i mig der forhindrer mig i det, for jeg har holdt meget af de kæledyr jeg har haft men aldrig fældet en tåre over deres død.
Lyder det mærkeligt?
Anyway, jeg håber da det bedste for hund og at den må leve nogle glade år endnu :)
#6524 Bony 15 år siden
Tak Wimmie. :)
#6525 HonoDelLoce 15 år siden
Men jeg står fuldstændig af, når folk begynder at BEHANDLE sine dyr som børn, ja, som medmennesker, faktisk.. Min hund er en hund, og selvom han er en del af familien, og jeg kalder ham for min dreng, så er han dog stadig en hund.
Men det skal ikke være nogen hemmelighed, at trods jeg "kun" har haft ham i 1,5 år, så var jeg voldsomt rørt, da han for nogle uger siden kom til skade med benet og måtte en tur på dyre-skadestuen.. Heldigvis var der tale om en forstuvning, men hans pib, da jeg prøvede at mærke, om noget føltes brækket, skar dybt dybt ind i hjertet.. Siden den dag har jeg måtte indrømme, at jeg slet slet ikke kan forestille mig en hverdag uden ham igen.. Når hans livs skjorte engang bliver for kort, vil jeg.. Puh ha, det kan jeg slet ikke forestille mig..
#6526 Thomsen 15 år siden
#6527 MOVIE1000 15 år siden
Surt show Bony :(
Tillykke misuma :)
Sidste time
Sidder i skolen og har den sidste time for mig, mange forstår slet ikke min situation, men det gør mig bare gladere at tænke på at det snart er slut. Vi har IT og de fleste ved slet ikke at det er min sidste time.
På Torsdag skal jeg så til møde med min vejleder og som jeg er vant til får jeg intet ud af mødet.
Tændlæge imorgen:( Men for sidste gang i år :)
Læge onsdag, hvor jeg skal høre det samme som jeg har hørt de sidste 2-3 år "Du skal tabe dig" Måske man selv skulle blive læge så man selv kan hjælpe sig selv i stedet for at høre på det samme hver gang som man godt ved i forvejen, jeg er diabetiker hjælp mig dog med det i stedet for at vi skal diskutere om de forskellige mulighder for motion jeg kunne tage.
#6528 Highland Park 15 år siden
Ja det synes jeg, for du ved heller ikke, hvor længe dine nærmeste (af den knap så pelsbeklædte slags) har tilbage, men det forhindrer dig vel ikke i, at knytte dig tæt til dem. Et liv er et liv - uanset hvor kort eller langt. Det er hårdt at miste, men det er kun naturligt for døden og sorgen at gå hånd i hånd.
Pøj pøj med hunden Bony. :)
Noget helt andet: nu mangler jeg kun nummer 6 i horrorquizzen, men den driver mig til gengæld også til vanvid!
#6529 Tenebrae 15 år siden
Jeg mangler selv 2'eren og 6'eren.
#6530 wimmie 15 år siden
Men du ved at katte og hunde ikke lever længe... det er dér forskellen ligger for mig. Jeg håber da at mine venner og familiemedlemmer lever længe, men det vil være dumt af mig at gå og håbe på at mine katte lever 30 år endnu.
Det var egl. bare det jeg mente....
Edit: Dermed ikke sagt at jeg synes det er mærkeligt eller forkert at knytte sig til sine kæledyr, det synes jeg bestemt ikke - jeg gør det bare ikke selv. Jeg vil være ked af at miste mine katte, men jeg er ret sikker på at det sker inden for de næste 10-11 år.