Det er en af de her thrillers (lidt gys er der også), som udspiller sig på få kvadratmeter. Plottet er enkelt, og vel også ret spinkelt; 3 venner opholder sig på et skisportssted. De skulle aldrig ha' prøvet skiliften, for den gik nemlig i stå, midt i det hele.
Den handler sådan set "bare" om at overleve, men den er ekstremt spændende, tragisk og godt spillet. Der spilles troværdigt, og dialogen er faktisk fin, og man bekymrer sig om disse mennesker, som er havnet i en ekstrem situation. Filmen er ikke uden humor. Den er fremragende fotograferet og filmet, og du får næppe lyst til at stå på ski når billederne har brændt sig fast på nethinden :-) Der er et par skægge filmreferencer til Spielbergs film, især Jaws. Stemningen og musikken kan også fremhæves. Så altså, en god og virkningsfuld film, bygget op omkring enkle præmisser, og kan man lide den type film, så leverer denne her varen.
5/6 eller 8/10
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Misuma> Ja, jeg ved det godt...heldigvis skal jeg bare lige arbejde i morgen og søndag og så har jeg ferie. Efter ferien er min leder også tilbage fra ferie og så vil jeg snakke med hende om at lægge noget af ansvaret fra mig i en periode og kun fokusere på driften -måske bare en måned eller to. Jeg er normalt ikke en person der stresser over mit job, og faktisk arbejder jeg bedst under pres - men der er stor forskel på om det er pres fordi der er meget at lave eller om det er pres fra personer og forventninger. Der har været så mange forventninger til mig og min kunne i lang tid nu, så det virker slet ikke til at der er plads til at jeg laver fejl :(
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
wimmie: Det lyder ikke rart, sørg nu for at passe på dig selv! Det er godt, din ferie venter forude ... Synes også, jeg kan huske fra min egen tid i posten, at det ikke er den sjoveste tid på året at arbejde der.
Thomsen: Yeah, Lovecraft er da bomb! Tung, men belønnende læsning - plejer jeg at beskrive det. Jeg tror, jeg læste et eller andet om, at det var Herbert West - Re-animator, du hyggede dig med, og selv om Lovecraft ikke selv var glad for den, kan jeg personligt rigtig godt lide den. Historien har en dejligt grovkornet stil og grotesk, sort humor. Jeg kan godt lide den udvikling fra ondt til stadig værre, den gennemgår i sine forskellige kapitler, og West er bare en herligt gemen karakter.
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
wimmie - Forstår dig godt. Jeg øver mig selv i at sige nej på mit arbejde. Før i tiden sagde jeg bare ja til alting, men jeg kan mærke at det slider på mig især de dage hvor vi mangler folk...hvilket vi gør nærmest hele tiden. Det trælse er så bare, at der bliver fnidder i krogene når man så endelig har modet til at sige nej til eksempelvis en ekstra lukkevagt.
Jeg drømte i nat jeg besøgte nogle venner hvor jeg skule følges med dem til nogle af deres andre venner. Disse venner var total gustne at høre og se på og deres lejligheder var fyldt med rottweilere i forskellige størrelser. Hundene begyndte at bide mig, men ingen ville hjælpe, pludselig vågnede jeg i en fremmedes seng og på skråvæggen lige over mig, var en stor hvid edderkop på vej ned til mig på dens tråd, i dens ben havde den en hvid skildpadde som den ville forære mig, men jeg flygtede istedet og vågnede.
Thomsen: Yeah, Lovecraft er da bomb! Tung, men belønnende læsning - plejer jeg at beskrive det. Jeg tror, jeg læste et eller andet om, at det var Herbert West - Re-animator, du hyggede dig med, og selv om Lovecraft ikke selv var glad for den, kan jeg personligt rigtig godt lide den. Historien har en dejligt grovkornet stil og grotesk, sort humor. Jeg kan godt lide den udvikling fra ondt til stadig værre, den gennemgår i sine forskellige kapitler, og West er bare en herligt gemen karakter.
Var Herbert West også en af de historier, han ikke kunne lide? Det vidste jeg ikke. Han har godt nok været ualmindeligt selvkritisk, for den er da virkeligt godt skruet sammen. Jeg mener, at jeg også har læst det samme om The Case of Charles Dexter Ward, og den er jo noget af hans bedste efter min mening.
Jeg er også vild med hans opbygning - den her form for "akkumulativ horror", kunne man måske kalde det, hvor han ved at bygge lag på lag af antydninger og små hændelser opnår at skabe en fantastisk stemning til sidst.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
#6668 Jeg har selv læst en del Lovecraft, og Herbert West - Re-animator var faktisk en af dem jeg gik død i og aldrig fik læst færdig. Det kunne være man skulle prøve igen. :)
Jeg er vild med The Shadow Over Innsmouth, The Dunwich Horror, The Dreams in the Witch House, At the Mountains of Madness, The Case of Charles Dexter Ward samt naturligvis The Call of Cthulhu. Resten har jeg nok et sådan lidt svingende forhold til. Noget er rigtig godt og noget kan jeg næsten ikke kæmpe mig igennem.
#6669 Hvad er der i vejen med den? Den kan vist ikke læses on-line.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
#6661 filmz-Myrepip 15 år siden
0/6
#6662 filmz-ab 15 år siden
Frozen:
Det er en af de her thrillers (lidt gys er der også), som udspiller sig på få kvadratmeter. Plottet er enkelt, og vel også ret spinkelt; 3 venner opholder sig på et skisportssted. De skulle aldrig ha' prøvet skiliften, for den gik nemlig i stå, midt i det hele.
Den handler sådan set "bare" om at overleve, men den er ekstremt spændende, tragisk og godt spillet. Der spilles troværdigt, og dialogen er faktisk fin, og man bekymrer sig om disse mennesker, som er havnet i en ekstrem situation. Filmen er ikke uden humor. Den er fremragende fotograferet og filmet, og du får næppe lyst til at stå på ski når billederne har brændt sig fast på nethinden :-) Der er et par skægge filmreferencer til Spielbergs film, især Jaws. Stemningen og musikken kan også fremhæves. Så altså, en god og virkningsfuld film, bygget op omkring enkle præmisser, og kan man lide den type film, så leverer denne her varen.
5/6 eller 8/10
#6663 wimmie 15 år siden
Jep, den tog jeg i tirsdags ;)
Misuma> Ja, jeg ved det godt...heldigvis skal jeg bare lige arbejde i morgen og søndag og så har jeg ferie. Efter ferien er min leder også tilbage fra ferie og så vil jeg snakke med hende om at lægge noget af ansvaret fra mig i en periode og kun fokusere på driften -måske bare en måned eller to.
Jeg er normalt ikke en person der stresser over mit job, og faktisk arbejder jeg bedst under pres - men der er stor forskel på om det er pres fordi der er meget at lave eller om det er pres fra personer og forventninger. Der har været så mange forventninger til mig og min kunne i lang tid nu, så det virker slet ikke til at der er plads til at jeg laver fejl :(
#6664 evermind 15 år siden
#6665 misuma 15 år siden
Jeg drømte i nat jeg besøgte nogle venner hvor jeg skule følges med dem til nogle af deres andre venner. Disse venner var total gustne at høre og se på og deres lejligheder var fyldt med rottweilere i forskellige størrelser. Hundene begyndte at bide mig, men ingen ville hjælpe, pludselig vågnede jeg i en fremmedes seng og på skråvæggen lige over mig, var en stor hvid edderkop på vej ned til mig på dens tråd, i dens ben havde den en hvid skildpadde som den ville forære mig, men jeg flygtede istedet og vågnede.
Føj.
#6666 filmz-Myrepip 15 år siden
Just in Time for Summer – Bruce Springsteen & The E. Street Band – Live at the Cleveland Agora 8/9/78 bootleg" i FLAC format.
Igen en af de mest legendariske performances i mandens karriere og i god kvalitet!
#6667 BN 15 år siden
Tak for det, ab. :-)
#6668 Thomsen 15 år siden
Var Herbert West også en af de historier, han ikke kunne lide? Det vidste jeg ikke. Han har godt nok været ualmindeligt selvkritisk, for den er da virkeligt godt skruet sammen. Jeg mener, at jeg også har læst det samme om The Case of Charles Dexter Ward, og den er jo noget af hans bedste efter min mening.
Jeg er også vild med hans opbygning - den her form for "akkumulativ horror", kunne man måske kalde det, hvor han ved at bygge lag på lag af antydninger og små hændelser opnår at skabe en fantastisk stemning til sidst.
#6669 rockysds 15 år siden
#6670 Benway 15 år siden
Jeg er vild med The Shadow Over Innsmouth, The Dunwich Horror, The Dreams in the Witch House, At the Mountains of Madness, The Case of Charles Dexter Ward samt naturligvis The Call of Cthulhu. Resten har jeg nok et sådan lidt svingende forhold til. Noget er rigtig godt og noget kan jeg næsten ikke kæmpe mig igennem.
#6669 Hvad er der i vejen med den? Den kan vist ikke læses on-line.