Der er jo så bare ikke nogen der præcis ved hvad det vil komme til at betyde. Er det meningen at FCK skal være en satellitklub for Chelsea, hvor de f.eks. kan sende en masse af deres gode unge talenter hen. Eller vil de prøve at skabe en storklub ala Shakhtar Donetsk eller Dinamo Kiev.
Umiddelbart er det dog en ganske logisk udvikling i og med at den danske liga jo er sikret. Der er ingen udfordring i at vinde den, men nu er udfordringen til gengæld at komme længere i europæisk fodbold. Forhåbentlig kan det skabe opmærksomhed omkring dansk fodbold og både forstærke ligaen og landsholdet.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
Da jeg er lidt af en skabsfan af serien Smallville, blev jeg gladeligt overrasket da jeg læste at en kommende serie ta'r udgangspukt i Teen Titans og følger figuren Raven. Et potentielt 6/6
Thomsen & Benway: Herbert West - Re-animator hører til det bestillingsarbejde, han lavede udelukkende for penge (og følte sig så ussel for). At den så sammen med The Shadow over Innsmouth og The Call of Cthulhu er blandt de af mandens historier, jeg indtil videre er mest vil med, er en anden sag. :)
At the Mountains of Madness og The Case of Charles Dexter Ward må jeg desværre indrømme stadig at have til gode. Jeg har vist førstnævnte, hvis ikke begge, stående derhjemme, så det skal nok komme dertil. Grundet Lovecrafts måde at skrive på, må jeg dog lige have en pause fra hans skriverier ind imellem - but I'll get there. Ligesom dengang jeg læste War of the World, som den til tider sproglige tyngde til trods var hele kampen værd. :)
Var der i øvrigt ikke noget med, at Guillermo del Toro skulle filmatisere den med bjergene ...? :)
Btw, jeg synes faktisk, Stuart Gordon har fået et par fine film ud af Lovecrafts fortællinger i form af f.eks. Re-animator og Dagon, selv om man godt kan savne den gotiske stemning fra tiden, hvor de er skrevet i de moderniserede film-udgaver. Kender I den moderne stumfilmatisering af The Call of Cthulhu? Den er faktisk ganske god og temmelig stemningsfuld, og på en eller anden måde giver det mening med dette præg af ældre filmproduktion.
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
#6705 Jeg foretrækker ham også i små bidder nu og da bl.a. fordi sproget er så krævende. Bare det at Shadow over Innsmouth for en stor dels vedkommende bliver fortalt gennem en - så vidt jeg husker - gammel fiskers sære dialekt er pænt anstrengende - men også med til at give en unik sær stemning.
Er Call of Cthulhu-filmen ikke blot [url=
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
#6706 Nope, der er tale om en reel (om end kun 47 min. lang) film.
Jeg har den endda på DVD, men kan faktisk ikke huske, hvor jeg bestilte den henne.
EDIT: Det var hos Axel, den kan stadig købes til en lille hundredekrone. Og selv om det er en lille produktion, er den bestemt et kig værd for Lovecraft-fans. Den er meget tro mod novellen, og det giver en passende stemning (og på en eller anden måde god mening), at man har lavet den som en ældre, s/h-stumfilm. Når den nu er så tro, kunne jeg dog godt have ønsket, at man havde modstået fristelsen til en vis, lille ændring i slutningen - men det kan vi altid diskutere, når du selv har set den. ;)
Der var i øvrigt noget med, at selskabet på samme måde ville kaste sig over andre Lovecraft-historier også, men jeg ved ikke, om der blev noget ud af det ...
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
#6701 filmz-jonasgr 15 år siden
Umiddelbart er det dog en ganske logisk udvikling i og med at den danske liga jo er sikret. Der er ingen udfordring i at vinde den, men nu er udfordringen til gengæld at komme længere i europæisk fodbold. Forhåbentlig kan det skabe opmærksomhed omkring dansk fodbold og både forstærke ligaen og landsholdet.
'Cause I'm evil"
#6702 misuma 15 år siden
#6703 inflector 15 år siden
At sneen snart smelter 6/6.
At der kun er et par uger til juleferien 4/6. Desværre et par travle uger, men det er til at overskue.
#6704 misuma 15 år siden
http://tv.ign.com/articles/113/1138509p1.html
(Sad iøvrigt og fik et deja vu mens jeg skrev dette, weird)
#6705 evermind 15 år siden
At the Mountains of Madness og The Case of Charles Dexter Ward må jeg desværre indrømme stadig at have til gode. Jeg har vist førstnævnte, hvis ikke begge, stående derhjemme, så det skal nok komme dertil. Grundet Lovecrafts måde at skrive på, må jeg dog lige have en pause fra hans skriverier ind imellem - but I'll get there. Ligesom dengang jeg læste War of the World, som den til tider sproglige tyngde til trods var hele kampen værd. :)
Var der i øvrigt ikke noget med, at Guillermo del Toro skulle filmatisere den med bjergene ...? :)
Btw, jeg synes faktisk, Stuart Gordon har fået et par fine film ud af Lovecrafts fortællinger i form af f.eks. Re-animator og Dagon, selv om man godt kan savne den gotiske stemning fra tiden, hvor de er skrevet i de moderniserede film-udgaver. Kender I den moderne stumfilmatisering af The Call of Cthulhu? Den er faktisk ganske god og temmelig stemningsfuld, og på en eller anden måde giver det mening med dette præg af ældre filmproduktion.
#6706 Benway 15 år siden
Er Call of Cthulhu-filmen ikke blot [url=
#6707 evermind 15 år siden
Jeg har den endda på DVD, men kan faktisk ikke huske, hvor jeg bestilte den henne.
EDIT: Det var hos Axel, den kan stadig købes til en lille hundredekrone. Og selv om det er en lille produktion, er den bestemt et kig værd for Lovecraft-fans. Den er meget tro mod novellen, og det giver en passende stemning (og på en eller anden måde god mening), at man har lavet den som en ældre, s/h-stumfilm. Når den nu er så tro, kunne jeg dog godt have ønsket, at man havde modstået fristelsen til en vis, lille ændring i slutningen - men det kan vi altid diskutere, når du selv har set den. ;)
Der var i øvrigt noget med, at selskabet på samme måde ville kaste sig over andre Lovecraft-historier også, men jeg ved ikke, om der blev noget ud af det ...
#6708 Benway 15 år siden
#6709 filmz-Myrepip 15 år siden
#6710 Tenebrae 15 år siden
H.P. Lovecraft Collection Vol. 1
http://www.axelmusic.com/productDetails/8925860020...
og op til vol. 5.
De virker ret interessante - nogle af kortfilmene skulle være mere vellykkede end andre, men der er vist mange små perler imellem.