#7379 jeg er også glad for at de er så gode, og virkelig har styr på alting. Er også blevet opperearet før men det var da jeg var 5 år, men kan ærlig talt ikke huske en skid derfra, så det hjælper mig ikke så meget, bortset fra at jeg da kan se, at de ikke lavede nogle fejl den gang, så det gør de vel heller ikke nu :)
#7380 Ja, men det er ikke sikkert at jeg kan svare helt korrekt :D Jeg har både hul i hjertet, og en forsnævring på hovedpulsåren over hjertet. Mit hul i hjertet er så lille, at det ikke udgør nogen skade, men det er derimod forsnævringen som er problemet. Jeg tror vist nok, at de både skal lave en ballon undersøgelse, og sætte en lille ting der ind, som kan holde det på plads. Håber det var svar nok :)
Mr. Chriss det gør mig sgu ondt at høre :( du er sikkert glad for at slippe lidt fra skolen går jeg ud fra ;) Hvis det var mig ville jeg være halv skræmt over sådan en operation, men det er vel forhåbentlig npogle experter der skal åbne og lappe dig sammen igen :) (Surt hvis det lige var den dag hvor de havde praktikant på)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Ja det må man ikke håbe :) Jeg kan lige forstille mig at jeg vågner op, og de siger, "ups vi glemte lige en saks inde i dig, det må de meget undskylde, det er min første dag" :(
#7378 Vær du MEGET glad for, at det er på Riget du skal opereres. De ER svinedygtige til den slags store operationer derinde og du kommer i gode hænder :) Selvfølgelig er du nervøs, men det skal nok gå godt. Held og lykke med det!!! :)
Hvor langt er du egentlig selv i forløbet, med hensyn til diskusprolaps under so weiter?
#7384 Det er konstateret ved en ny MR scanning efter komplikationer, at jeg ikke skal opereres igen. Det er gået fremad i en uge nu. De sidste to dage har jeg gået 7.5 km om dagen. Er helt udkørt, efter sådan en tur, men det er ren ømhed. Starter på job i uge 8 og koncentrerer mig om at få trænet muskler op igen. Jeg er ved at blive helt smertefri og det er nok umuligt at forklare, hvor meget det betyder efter 19 måneder med konstant ondt i ryggen. Ifølge min kirurg var jeg ca. 3 uger fra at blive lam i højre ben. Men heldigvis havde jeg en sundhedsforsikring.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Bruce: Det er godt at høre, at du er tilbage på benene. Til gengæld hader jeg tanken om sundhedsforsikringer generelt og det faktum at de i den grad kan være nødvendige fylder mig med frygt for hvor vores samfund er på vej hen.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
#7386 Tak! Kan man ikke drive en fornuftig hospitalssektor, med det udgiftsniveau der er sat af pr. patient herhjemme, så er det ikke sundhedsforsikringernes skyld. Andre lande formår med langt færre udgifter pr. patient at drive en effektiv forretning med god kvalitet. Der har tidligere i et dokumentarprogram været sat fokus på dette, hvor Frankrig blev sammenlignet med Danmark og hvor de franske læger var meget overraskede over ineffektiviteten i det danske sygehusvæsen. Troen på, at flere og flere penge vil afhjælpe problemerne er naive. Det bedste eksempel jeg kan nævne er, at man endnu ikke har fået udviklet et fælles journalsystem, selvom man har snakket om det i 10 år.
Jeg oplevede det på nærmeste hold i december, da jeg naivt stadig prøvede at trænge igennem i det offentlige. Min læge henviste mig straks til en undersøgelse på Frb. Hospital, da det gik hurtigt ned ad bakke. Jeg fik en tid ugen efter og kom ind til en læge og en praktikant. Selvom jeg havde været til læge, røntgen, Arresødal Privathospital for MR scanning, i samtale med neurolog der og på Center for Rygkirurgi for fysioterapi tidligere, måtte jeg bruge 20 minutter på at forklare hele processen engang til for Prins Knud, mens lægen skrev det hele ned i hånden. Derefter slog han mig lidt på knæet med en hammer og lyttede til mit hjerte, mens jeg måbende måtte konstatere, at man ikke fatter en skid i det offentlige når det kommer til rygproblemer. Endnu engang blev jeg henvist til en neurolog, men med 3 måneders ventetid i det offentlige, til trods for mine store problemer med at gå på det tidspunkt. Jeg skrev direkte et desperat klagebrev til min sundhedsforsikring, som straks reagerede med en MR scanning på Center for Rygkirurgi og efterfølgende operation en uge senere.
Jeg kan huske, at der i 70'erne var noget som hed Sygesikringen og det var danskerne, som betalte til denne kasse direkte og derved hospitalsvæsenet og ikke blot blev trukket over skatten. Hospitalsvæsenet var dengang særdeles velrenommeret. Da denne praksis blev lavet om, blev "også" hospitalsvæsenet et "sort hul" for politikerne, endnu et område for manipulering af indtægter og udgifter, som der kunne skaltes og valtes med efter forgodtbefindende af den siddende regering. Effektiviteten er sidenhen blevet derefter og det har intet med sundhedsforsikringer eller private hospitaler at gøre. De er blot nødvendige foranstaltninger i et velfungerende udbuds- og efterspørgselsssystem. Var der monopol, måtte man leve med den vare og kvalitet der nu engang var og hvis man kender til monopoler, så er disse ikke altid kvalitets- og omkostningsbevidste, for det behøves ikke. Men når man har andre steder at gå hen, så betyder det, at der er konkurrence og så bliver man nødt til at præstere og man bliver målt på kvalitet og pris, som begge skærpes under disse forhold
Havde det offentlige haft monopol status på hospitals "varer", så var de danske "forbrugere" og især undertegnede i ovenstående scenarie, meget dårligt stillet mht. muligheder og second opinions og jeg var formentlig ikke længere til rådighed for arbejdsmarkedet i dag, pga. den udviste inkompetence. Hvis jeg mister min sundhedsforsikring, så skal jeg nok finde de 3000 kr. der skal til om året, for at jeg kan få den exceptionelt gode service jeg har oplevet i de sidste 18 måneder i det private regi. Når man tænker på, hvor mange tusinder hver borger betaler til det offentlige hospitalsvæsen, så må man undres over, at andre, også nationer, kan skabe langt bedre kvalitet, for langt færre udgifter.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
#7381 Mr. Chriss 15 år siden
#7380 Ja, men det er ikke sikkert at jeg kan svare helt korrekt :D
Jeg har både hul i hjertet, og en forsnævring på hovedpulsåren over hjertet. Mit hul i hjertet er så lille, at det ikke udgør nogen skade, men det er derimod forsnævringen som er problemet. Jeg tror vist nok, at de både skal lave en ballon undersøgelse, og sætte en lille ting der ind, som kan holde det på plads. Håber det var svar nok :)
#7382 MOVIE1000 15 år siden
#7383 Mr. Chriss 15 år siden
#7384 BN 15 år siden
Hvor langt er du egentlig selv i forløbet, med hensyn til diskusprolaps under so weiter?
#7385 Bruce 15 år siden
#7386 gi-jones 15 år siden
#7387 Babo Rises 15 år siden
#7388 Bruce 15 år siden
Jeg oplevede det på nærmeste hold i december, da jeg naivt stadig prøvede at trænge igennem i det offentlige. Min læge henviste mig straks til en undersøgelse på Frb. Hospital, da det gik hurtigt ned ad bakke. Jeg fik en tid ugen efter og kom ind til en læge og en praktikant. Selvom jeg havde været til læge, røntgen, Arresødal Privathospital for MR scanning, i samtale med neurolog der og på Center for Rygkirurgi for fysioterapi tidligere, måtte jeg bruge 20 minutter på at forklare hele processen engang til for Prins Knud, mens lægen skrev det hele ned i hånden. Derefter slog han mig lidt på knæet med en hammer og lyttede til mit hjerte, mens jeg måbende måtte konstatere, at man ikke fatter en skid i det offentlige når det kommer til rygproblemer. Endnu engang blev jeg henvist til en neurolog, men med 3 måneders ventetid i det offentlige, til trods for mine store problemer med at gå på det tidspunkt. Jeg skrev direkte et desperat klagebrev til min sundhedsforsikring, som straks reagerede med en MR scanning på Center for Rygkirurgi og efterfølgende operation en uge senere.
Jeg kan huske, at der i 70'erne var noget som hed Sygesikringen og det var danskerne, som betalte til denne kasse direkte og derved hospitalsvæsenet og ikke blot blev trukket over skatten. Hospitalsvæsenet var dengang særdeles velrenommeret. Da denne praksis blev lavet om, blev "også" hospitalsvæsenet et "sort hul" for politikerne, endnu et område for manipulering af indtægter og udgifter, som der kunne skaltes og valtes med efter forgodtbefindende af den siddende regering. Effektiviteten er sidenhen blevet derefter og det har intet med sundhedsforsikringer eller private hospitaler at gøre. De er blot nødvendige foranstaltninger i et velfungerende udbuds- og efterspørgselsssystem. Var der monopol, måtte man leve med den vare og kvalitet der nu engang var og hvis man kender til monopoler, så er disse ikke altid kvalitets- og omkostningsbevidste, for det behøves ikke. Men når man har andre steder at gå hen, så betyder det, at der er konkurrence og så bliver man nødt til at præstere og man bliver målt på kvalitet og pris, som begge skærpes under disse forhold
Havde det offentlige haft monopol status på hospitals "varer", så var de danske "forbrugere" og især undertegnede i ovenstående scenarie, meget dårligt stillet mht. muligheder og second opinions og jeg var formentlig ikke længere til rådighed for arbejdsmarkedet i dag, pga. den udviste inkompetence. Hvis jeg mister min sundhedsforsikring, så skal jeg nok finde de 3000 kr. der skal til om året, for at jeg kan få den exceptionelt gode service jeg har oplevet i de sidste 18 måneder i det private regi. Når man tænker på, hvor mange tusinder hver borger betaler til det offentlige hospitalsvæsen, så må man undres over, at andre, også nationer, kan skabe langt bedre kvalitet, for langt færre udgifter.
#7389 AP 15 år siden
#7390 Babo Rises 15 år siden