Gravatar

#7891 Thomsen 15 år siden

Haha, eeeew! :-)

... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#7892 Antlion 15 år siden

Det hele giver mening, når man tager i betragtning, at de størknede væsker befandt sig i en specialudgave af "Faust". Goethe må man ej spøge med!
Gravatar

#7893 Neranders 15 år siden

Om en uge sidder jeg i flyet på vej til Dubai og er godt igang med at se film. 6/6
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#7894 Bruce 15 år siden

Susanne Bier i Berlingske interview:

- Jeg har meget svært ved at respektere den prætentiøse og utroligt selvfede attitude blandt europæiske filminstruktører, som åbenlyst siger, at de er ligeglade med publikum, og kun mener, at film er til for, at de kan udtrykke sig selv. Jeg finder det dybt åndssvagt, siger hun til New York Times.

Hun understreger i interviewet, at hun er glad for at kunne lave film med dybde og samtidig være kommerciel.

Jamen så mangler vi jo blot dybden! Held og lykke!

1/6
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#7895 Antlion 15 år siden

Møgkælling!
Gravatar

#7896 Antlion 15 år siden

Antlion (7895) skrev:
Møgkælling!

Det er virkelig sørgeligt, at hun kan være så hyklerisk. Generaliserer hun hele Europas kunst kontra Hollywoods, eller hvem er det helt præcist, hun slår ud efter? Kritikken har ingen argumentatorisk værdi, slet ikke når hun smider omkring sig med adjektiver som "prætentiøs". Dette er ikke berettiget kritik - nej, det er spidsborgerlighed manifesteret i Oscar-statuetter og glamour!

Der er forskel på at være kompromisløs og ligeglad. Biers udtalelse minder mig om en "anmeldelse" af Joyces "A Portrait of the Artist as a Young Man ", jeg læste på Amazon for et par minutter siden:

"I had to read this tripe for my university course and to me it was boring and completely self indulgent. The structure of the novel is terrible and the reader is frequently subjected to mind numbing ramblings. I agree with another reviewer in them saying that this book is pretentious and i struggle to see how anybody could gain pleasure from reading this."

Retorikken er åbenbart død...
Gravatar

#7897 mr gaijin 15 år siden

Ironisk nok indledes artiklen sådan her:

Susanne Bier er nomineret til en Oscar for filmen "Hævnen" men det stiger hende ikke til hovedet.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#7898 Bruce 15 år siden

#7895 Haha ... touché :) Ja jeg kan kun læse det som en undertone af nødvendig retfærdiggørelse over sin egen falden på halen for efterhånden de allermest klichéfyldte melodramatiske virkemidler. Hvis noget er prætentiøst ("skabagtig", "på en billig måde"), så er det sgu da Hævnen.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#7899 Highland Park 15 år siden

Berlingske har selvfølgelig også taget det ud af kontekst:
http://carpetbagger.blogs.nytimes.com/2011/02/22/searching-for-a-place-in-a-better-world/ skrev:
Q. I find it curious that while you are regarded here in the U.S. as an art house director, in Europe you’re seen as a mainstream commercial director. What is it like to have that kind of bifurcated reputation, and where do you place yourself?

A. I have a really hard time respecting the pretentiousness and the incredible self-indulgence of European film directors who outspokenly don’t care about the audience. You know, European filmmakers still think that movie making is about them expressing themselves, and not about communicating to an audience. I must say I find that very funny, because it’s ridiculous. As you said, there are many people in Europe who think I am overtly commercial, and I must say that I’m quite happy about that. Because I do think my movies have real substance, and I do think that this movie is relevant and worthwhile thinking about, and deals with important issues. So to be able to do that and still be considered commercial is pretty nice.
Jovist er det en fjollet udtalelse, men det er også et tåbeligt spørgsmål.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#7900 Antlion 15 år siden

At massakrere sine kilder er efterhånden danske mediers vanesag. Dette ændrer dog ikke på, at Bier er et retorisk spektakel, der ikke er i stand til at kanalisere sin snæversynethed.

Skriv ny kommentar: