Gravatar

#7901 Bruce 15 år siden

#7899 Hendes udtalelse er stadig den samme.

... European filmmakers still think that movie making is about them expressing themselves, and not about communicating to an audience. I must say I find that very funny, because it’s ridiculous.

Hvorfor? Jeg har meget på fornemmelsen, at f.eks. Kubrick nøjagtig lavede film, som han kunne lide dem fordi han havde visioner, han gerne ville visualisere og han gik aldrig på kompromis med publikums forventninger. Publikum kunne overvære hans film, leve sig ind i hans univers eller lade være og det viser sig jo i dag, at hans film netop har sagt og betydet en masse for flere generationer, måske fordi han kunne give dem indsigt på en anderledes måde, om emner de ikke forventede og som de dernæst fandt ud af de kunne lide.

Det er STADIG at kommunikere med publikum, det er blot ikke på publikums præmisser og aldrig for at tækkes nogen.

Jeg synes Bier lyder som en idiot.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#7902 Bruce 15 år siden

Guardian argumenterer for hver af de 10 Oscar nominerede, som vindere.

http://www.guardian.co.uk/film/video/2011/feb/15/b...

6/6
Gravatar

#7903 Antlion 15 år siden

Netop. Desuden har jeg svært ved at fange referencen til Europa. Har vi nu også en samlet filmindustri à la Hollywood, eller hvem er det, hun refererer til? Alsidigheden er så stor, at en generalisering er absurd.

Jeg synes Bier er en idiot.
Gravatar

#7904 Highland Park 15 år siden

#7901: Men konteksten er ikke.

Jeg kan ærligt talt ikke hidse mig op over den udtalelse. Hun er helt galt afmarcheret, men hende om det.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#7905 Bruce 15 år siden

#7904 Spørgsmålet mangler så absolut, men hendes skvadder er det samme.
Gravatar

#7906 Antlion 15 år siden

At vi er "hidset op" over Biers udtalelse er velsagtens en overdrivelse. Det sørgelige faktum er, at Danmarks fremtrædende filmfolk, værende repræsentanter for kunsten og dens generelle udvikling om vi vil det eller ej, opfører sig som idioter.
Gravatar

#7907 JannikAnd 15 år siden

#7902 - Black Swan is alot closer to Russ Meyer than to Powell and Pressburger.

Damn right, og "Black Swan" er i sandhed en fjollet film, akkurat som Oscar-uddelingen selv.
Gravatar

#7908 Skeloboy 15 år siden

Har endnu ikke fået set Hævnen...

Og Winter's Bone er den bedste af de 10 nominerede, dermed basta! Har dog ikke set Toy Story 3 eller King's Speech, men jeg tror ikke de kan rokke ved det faktum...
Gravatar

#7909 Bruce 15 år siden

#7907 Ja der foretrækker jeg også Powell and Pressburger i den henseende. Jeg ville stadig rigtig gerne kunne lide Black Swan, men Aranofsky havde sgu smidt for meget stiløvelse og for lidt hjerte ind i den.
Gravatar

#7910 JannikAnd 15 år siden

Jeg ville stadig rigtig gerne kunne lide Black Swan, men Aranofsky havde sgu smidt for meget stiløvelse og for lidt hjerte ind i den.

At det kan overraske dig, når det kommer til Aronofsky... overrasker mig.

Skriv ny kommentar: