Gravatar

#8311 Skeloboy 15 år siden

misuma (8310) skrev:
Indie-rock er det bedste så absolut.

Må nok istemme med en voldsom stor uenighed :) ikke nok med, det er lidt kedeligt, så er det også håbløst overeksponeret. Selvom der da findes et par fede bands: The National, Elbow og White Lies er tre af dem. Men sådan noget som Arcade Fire, Arctic Monkeys, Interpol, Fleet Foxes og Bright Eyes, det er ikke lige mig.

Og begrebet indie rock er blevet så udvandet på det sidste, at næsten alt, der bare en lille touch "noget smart", er blevet kaldt for indie rock...

Meeeen nok om det :)

Wangsgaard (8309) skrev:
Jeg var faktisk lige ved at kommentere det til FFF men du havde en meget nice plade samling på badeværelset :D

Æh...vinyler på badeværelset?...:)
Gravatar

#8312 misuma 15 år siden

Jeg er til mange musikgenre, eller rettere, jeg prøver at være åben for de forskellige genre, men vender altid tilbage til rock og alle dens afskygninger.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#8313 Skeloboy 15 år siden

#8312 - tjo, jeg er også åben, men det er jo ikke det samme, som man kan lide alt...prøver dog på at høre det meste...dog indierock, electro-rock eller electro-pop, dem har jeg det sgu svært med
Gravatar

#8314 Slettet Bruger [183270890] 15 år siden

#8313 Og det er dem jeg bedst kan lide. Nok godt vi ikke holder fest sammen, hehe.

Men indiebegrebet er blevet meget udvandet. Man kan også vende det om og spørge, hvad indiemusik egentlig er. Engang handlede det om, at være hos et lille pladeselskab. Heraf navnet independent. Især Subpop har haft en stor indflydelse der og har det stadigvæk, selv om det efterhånden ikke er så lille et selskab mere. Blandt indielyden er de i hvert fald det klart største, men der er efterhånden rigtig mange. Bands som Death Cab for Cutie, Interpol og Modest Mouse er dog allesammen på store pladeselskaber nu, så der må det nærmere være lyden der gør dem indie.

Hvis man kalder det indie, så vil jeg også sige at det er den type af musik som er i størst udvikling. Men der findes jo så mange genrer indenfor det. Der er jo både folk, rock og elektro. Især sidstnævnte har der været meget af på det seneste og også hvor det hele bliver blandet. Det jeg dog synes bedste kendetegner det, er kreativiteten. Det at der hele tiden bliver prøvet på at gå nye veje. Jeg kan også godt lide de klassiske lyde, men bliver nok allermest opstemt, når der kommer noget som prøver at stå på egne ben. Hvilket man jo så altid kan tyde som man vil.

Og nu fik jeg sikkert skrevet noget, som er meget forvirrende. Omvendt så er indiebegrebet også en underlig størrelse.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#8315 Skeloboy 15 år siden

#8314 - hehe, ja, så vidt jeg husker, så har jeg heller ikke givet overvældende høje karakterer til dine sange i Bedøm Sangen :)

Men det er nok mest den der "normaliserede" indierock-lyd, jeg ikke kan lide. Med hensyn til electropop eller rock, så kan jeg simpelthen ikke fordøje det. Veto, Beta Satan, Dune etc etc
Gravatar

#8316 Bruce 15 år siden

Der er så mange veje, som fører til Rom. Jeg tager altid [url= korteste og mest sceniske[/url].
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#8317 Slettet Bruger [183270890] 15 år siden

Og nu hvor vi så for en gangs skyld snakker musik, så dukker der naturligvis lige nyt musik på i min indbakke fra to af mine mange favoritter.

Jeg deler dem her, selv om jeg ved der sikkert er nogle der ikke kan lide dem.

[url= River - Wake and Be Fine.[/url] Et band som der sikkert ikke er mange der kender, men nu er karaokeaftenen da reddet lidt.

Death Cab for Cutie - You Are a Tourist. Forsangeren Ben Gibbard som jo er kæreste med Zooey Deschanel. Altid spændende med nyt fra dem, omend de lyder noget anderledes end tidligere.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#8318 Skeloboy 15 år siden

Gravatar

#8319 Highland Park 15 år siden

"Guide: Sådan slipper du af med navlefnuller"
Hvorfor i alverden skulle man ødelægge denne smarte kropsfinesse?

Tyler Durden ville have kartet og spundet fnulleret for derefter at sælge garnet. Måske ville han også have overtalt Marla Singer til at strikke ham en islandsk sweater eller to.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#8320 Stanleys_Odyssey 15 år siden

Lyden i "black hawk down" blu-ray version
6/6
Den er virkelig kanon, jeg gad godt alle Hollywood produktioner gjorde så meget ud af lyd.
Samme med the Dark knight
6/6

Planet 51 animationsfilmen overall 4/6, ikke den bedste animationsfilm jeg har set, der er langt op til Pixar.

"Gentlemen. You can't fight in here. This is the War Room!"
Dr. Strangelove, Or:... (1964)

Skriv ny kommentar: