Gravatar

#8541 Sweetiebellefan 14 år siden

En fra OK Benzin havde en stand i byen, og han blev gal på mig uden grund og bad mig om at skride.

Lorte weekend.

0/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#8542 Ericmase 14 år siden

Narniabæver1973 (8541) skrev:
En fra OK Benzin havde en stand i byen, og han blev gal på mig uden grund og bad mig om at skride.

Lorte weekend.

0/10

Det lød sgu ikke som en god dag! :/
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#8543 Thomsen 14 år siden

Whispering Horse (8540) skrev:
Jeg har lige set et gammelt afsnit af Ebert & Siskel. Helt præcist tilbage fra 1976. Det er ret sjovt at se disse udsendelser. Både fordi de hyggelige, men også for at se anmeldelser fra perioden.

Det meste af det (hvis ikke alt?) ligger faktisk offentligt tilgængeligt som streamet video. Jeg mener, at Ebert linker til det et sted inde på sin hjemmeside.

For mig er det især sjovt at se, hvordan han behandler skrækfilmen gennem årene. Det værste - og mest underholdende - eksempel er den "Women in Danger"-specialudsendelse, som han og Siskel lavede i starten af 1980'erne. De lægger ikke ligefrem fingrene imellem, når de udstiller deres direkte had til genren. Eller deres berømte anmeldelse af Fredag den 13. fra det samme år, hvor de slutter med at afsløre en skuespillerindes hjemmeadresse og bede deres publikum om at skrive til hende og få hende til at holde op med at lave sådan noget snavs. :-D
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#8544 Slettet Bruger [183270890] 14 år siden

Thomsen (8543) skrev:
Whispering Horse (8540) skrev:
Jeg har lige set et gammelt afsnit af Ebert & Siskel. Helt præcist tilbage fra 1976. Det er ret sjovt at se disse udsendelser. Både fordi de hyggelige, men også for at se anmeldelser fra perioden.

Det meste af det (hvis ikke alt?) ligger faktisk offentligt tilgængeligt som streamet video. Jeg mener, at Ebert linker til det et sted inde på sin hjemmeside.

For mig er det især sjovt at se, hvordan han behandler skrækfilmen gennem årene. Det værste - og mest underholdende - eksempel er den "Women in Danger"-specialudsendelse, som han og Siskel lavede i starten af 1980'erne. De lægger ikke ligefrem fingrene imellem, når de udstiller deres direkte had til genren. Eller deres berømte anmeldelse af Fredag den 13. fra det samme år, hvor de slutter med at afsløre en skuespillerindes hjemmeadresse og bede deres publikum om at skrive til hende og få hende til at holde op med at lave sådan noget snavs. :-D

Ok. Jeg må lige se om jeg ikke kan finde det senere på dagen. Det er især de ældre afsnit jeg finder interessante, da det er sjovt at se hvorledes film og skuespillere blev betragtet i deres samtid.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#8545 Slettet Bruger [183270890] 14 år siden

Jeg det er den her artikel du muligvis henviser til : http://rogerebert.suntimes.com/apps/pbcs.dll/artic...

Desværre findes siden ikke længere - ØV.

Jeg kunne jo selvfølgelig lige skrive til Ebert på twitter og høre ham om der er nogle planer om at siden kommer op igen.
Gravatar

#8546 Kruse 14 år siden

#8545: Nu er det ikke Ebert der har rettighederner over disse klip, men derimod Disney. Da den nyeste version af "At the Movies" med Michael Phillips og A. O. Scott som værter blev cancelled, valgte Disney desværre (men logisk nok) at lukke siden ned.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#8547 Slettet Bruger [183270890] 14 år siden

Jeg tror egentlig også at Ebert har nævnt en masse om det. I hvert fald at siden blev taget ned. Jeg var godt klar over at Disney havde rettighederne, så meget magt har Ebert trods alt ikke. Han er dog den nærmeste at spørge omkring situationen vedrørende episoderne, selv om han sikkert ikke ved så meget om det mere.

Til gengæld kan man glæde sig over at formatet er blevet genoptaget med nye værter og med Ebert i en slags gæsterolle.
Gravatar

#8548 Kruse 14 år siden

Whispering Horse (8547) skrev:
Til gengæld kan man glæde sig over at formatet er blevet genoptaget med nye værter og med Ebert i en slags gæsterolle.

Jeps, det er i det mindste en god nyhed. Jeg synes i øvrigt at det var ærgeligt at "At the Movies" med Michael Phillips og A. O. Scott blev aflivet, da jeg godt kan lide begge anmeldere og de havde en god kemi sammen. De var ikke nogen Siskel & Ebert, men alligevel et udemærket alternativ.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#8549 Skeloboy 14 år siden

Fucking Lemmy Kilmister!

Der er noget ret så fantastisk ved Lemmy...65 år og på toppen

[url= - Ace of Spades Live Rock-Am-Ring 2010[/url]

Har heldigvis nået at opleve dem live...selvom muligheden nok skal komme igen...
Gravatar

#8550 Batsy 14 år siden

8549# Han er fanme awesome!, har du hørt Doctor alabi før? det ikke en Motorhead sang, men stadig røv fed!

"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Skriv ny kommentar: