Gravatar

#881 Åkepool 14 år siden

#880 - Hmm, ja der er jeg jo helt sikkert til hold hvor spillerne ikke ligger og tuder på græsset i en halv time ;)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#882 filmz-jonasgr 14 år siden

Ja det er jo typisk en udtalelse som kommer fra folk som ikke har set en italiensk kamp i de sidste 20 år. Jeg kunne jo også sige at engelske hold spiller kick and rush, men det er også et levn fra fortiden.

Sgu godt vi har Preben Elkjær.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#883 Åkepool 14 år siden

Nu er jeg stor Juventus fan, og har været så heldig at se dem live 2 gange, i den tid hvor det var seværdigt, så den holder ikke kammerat. Jeg er droslet lidt ned på Juve, netop fordi den Italienske liga var for meget ligge ned og for lidt reel spilletid. Det blev bare for kedeligt.

Elklær er en forpulet Liverpoolhater og sviner Liverpool til for ting han ugen efter kan rose Milan for, så fuck ham, den klovn.

Og ja, kick and rush er lidt et levn, grundet de mange udenlanske spillere i PL, men der er nu stadig mange hold der praktiserer det, især i de lavere divisioner.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#884 filmz-jonasgr 14 år siden

Elkjær er nu meget ærlig. Han lægger ikke skjul på at han holder meget af italiensk fodbold, men er saglig i sin kritik både af italiensk fodbold og alle de andre ligaer. Han har også ofte rost Liverpool når det har været berettiget. Men det de har leveret på det seneste kræver i hvert fald ikke meget ros.
Men ellers så er størstedelen af staben tilhængere af engelsk fodbold. Schmeichel, Mølby, Werge, Frimann, Peter Kjær (som vist ikke er så meget med mere) og ham den nye der var med i går sammen med Laudrup.

Brian Laudrup er den eneste som ikke umiddelbart har en favoritliga og er også rigtig god at høre på. Det samme kan siges om Luna som er den bedste fodboldreporter i DK.

Men Werge, Schmeichel, Mølby og til Friman kan godt nok kun se det fra en side og ikke mindst de er kun velinformerede på engelsk fodbold. Michael Laudrup er faktisk rigtig god. Da Real Madrid spillede i går var han meget saglig i sin kritik af holdene både positiv og negativ. Mølby er kun Liverpool og atter Liverpool, hvilket naturligvis er fint hvis man holder med det hold, for andre er det belastende da hans kommentering ofte kun vedrører Liverpool.

Jeg synes nu ikke de ligger ned i længere tid end andre ligaer, men det er muligt at der bliver begået flere frispark, fordi der bliver lagt meget vægt på taktik og at man står godt på banen og professionelle frispark bliver der lavet et hav af i italiensk fodbold. Der bliver spillet lidt langsommere (end i PL og Spanien) og med flere spilstationer og det bliver deraf til mange fysiske nærkampe. Om man så kan lide det er en anden sag, jeg kan godt lide det og selv hvis det skulle ændre sig bliver jeg hængende. Sådan er det at have været fan i 20 år.

Ja den engelske 1. division er ca. sådan der blev spillet i den bedste engelske række for 15-20 år siden, men i PL er det sjældent at det sker. Der bliver stadigvæk spillet meget direkte og hurtigt (det hænger lidt sammen), hvor et hold som Arsenal stikker en anelse ud, da jeg synes de bruger flere spilstationer, mange korte kombinationer.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#885 Åkepool 14 år siden

Nu vil jeg svare med fare for at vi snart får gult kort, for at bruge denne tråd til et emne der nok burde være i en tråd for sig.

Det er muligt Elkjær er ærlig, men så er hans sind bare en anelse forkvaklet.
Kritikken af Liverpool er for tiden meget på sin plads, da de har spillet meget få gode kampe i denne sæson, men Elkjær har været efter dem fra 2005 til idag, hvilket på ingen måde er på sin plads. Og det er helt seriøst når jeg siger, at han den ene uge kritiserede Liverpoool for deres defensive spillestil, hvor han lige præcis ugen efter roste Milan for deres defensive spillestil. Det er bare for langt ude og meget unuanceret.

Din mening om Luna, kan jeg kun støtte op om.

Brian Laudrup er intetsigende som "ekspert" og jeg kan faktisk godt lide Dupont og Dupond, Gøg og Gokke eller hvad man nu vælger at kalde dem. Især Werge er ganske underholdende. Jeg kan ikke se at de på nogen måde tager parti og ja, de er klart mere inde i Engelsk/Dansk fodbold end de andre ligaer, hvor Michael Laudrup helt sikkert er fortrinlig at høre på, når det gælder den Spanske liga, hvor også Morten Bruun er god (det er han også til den Engelske liga).

Mølby bliver jo megt specifikt brugt til Liverpools kampe, grundet sin fortid der. Men han er da den første til at svine dem til. Han lægger aldrig fingre imellem i sin kritik af Liverpool og er iøvrigt gammel Arsenal fan.

Og jo, i alle ligaer syd for Frankrig, ligger de mere ned end de står op. Den er især gal når man ser Portugal spille, der er jo max. 30 min. regulær spilletid, resten af tiden går med at vride sig i smerte over de mindste ting.

Og jeg må indrømme at det er blevet lidt værre med det i England, nok grundet de mange udenlandske spillere der kommer til ligaen.

Enige bliver vi nok aldrig, men nu har vi da fået luftet vores meninger :)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#886 filmz-jonasgr 14 år siden

#885 Coolio lad den ligge der :)
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#887 Skeloboy 14 år siden

#885 - Gult kort
Gravatar

#888 Ericmase 14 år siden

At have 100 kr. fra en, som jeg kender som der bor i Holland som gave (altså 100 krone sedlen): 666/6!
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#889 davenport 14 år siden

400 mere og du kan få en god halv time hos en jeg kender der hedder Em´Halla ;D
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#890 Yoda 14 år siden

Nappede to film i går aftes:

"Seed of Chucky" 1/6 (Så kan Chucky-filmserien ikke skamrides mere groft)
"Double Indemnity" 6/6 (Se dét er film, når film er bedst!)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."

Skriv ny kommentar: