Gravatar

#9541 BN 14 år siden

gi-jones (9538) skrev:
Haha. Du kan jo ikke bare henvise til dig selv og dermed konkludere at du har ret :-)

Jo, det kan jeg faktisk.

For følgende kan ikke modsiges:

En legalisering af stoffer forudsætter ifølge Bruce, at stofferne indtages under lægeligt opsyn på en offentligt institution. Men det er bare ikke dér at folk ønsker at indtage dem. Næh, både nye og gamle misbrugere ønsker at indtage stofferne til fester, sammenkomster, "derhjemme", på diskoteker, i natklubber o.s.v., altså i fritiden og som et led i fornøjelser og udskejelser.

Ændrer en legalisering dette behov hos folk? Nej, vel? ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#9542 Antlion 14 år siden

Det er ej heller sådan en legalisering, jeg efterspørger.
Gravatar

#9543 Highland Park 14 år siden

Antlion (9540) skrev:
Hvad har du læst?
Lidt af hvert; forskellige artikler om stoffer og misbrug skrevet af folk med viden og kompetencer på det område. Eftersom du selv ved, at meskalin klassificeres under hallucinogener, burde det ikke komme bag på dig, at stoffet ifølge de eksperter, hvis artikler jeg er stødt på, frembringer hallucinationer.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#9544 Wangsgaard 14 år siden

Og til noget helt andet

Har lige fået et 10 tal i et kusus om vacciner 6/6

Som manlger jeg kun at få svar fra en eksamen som var den sværeste :(
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#9545 Antlion 14 år siden

#9543:

Hverken meskalin, LSD eller psilocybinsvampe frembringer hallucinationer, så disse "eksperter" vurdere altså stofferne ud fra deres etymologi? Sørgeligt...
Gravatar

#9546 Kruse 14 år siden

Jeg synes at det er på tide at diskussionen om legalisering af stoffer bliver flyttet til sin eget tråd, så jeg har oprettet en her:

Bør stoffer legaliseres-tråden

Brug venligst den tråd, så denne tråd ikke bliver overskygget af diskussionen.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#9547 BN 14 år siden

Antlion (9536) skrev:
En sær fornuftsslutning. Alkohol er også skadeligt, uanset om du tager det i små eller store doser. McD. er også skadeligt, uanset om du tager det i små eller store doser. Basta!

Kort og enkelt: nej.

Alkohol kan være sundhedsfremmende (f.eks. rødvin). Med mange ting handler det om mængden og graden af det. Lidt salt er fint som krydderi - for meget af det kan være sundhedsskadeligt. Bedøvelse under en operation eller for den sags skyld bare ved tandlægen, eller smertestillende midler gør altsammen ingen skade. Men hvis man ligefrem pumper sig med bedøvelsesmidlet eller det smertestillende stof, er det at det går hen og bliver farligt.

Alt her i livet handler om balance. Om ikke andet lærer man det med årene eller af (sommetider bitter) erfaring. Men det er bedre at forebygge end at skulle helbrede.

Antlion (9536) skrev:
Virkelighedsopfattelsen forringes ikke, hvis man behandler stofferne med respekt (nu snakker jeg om meskalin, LSD mv.).

Her siger autoriteterne så noget andet, og undskyld, men dem tror jeg altså mere på.

Ethvert stof der medfører hallucinationer, forringer/manipulerer virkelighedsopfattelsen. Og hvis de ikke gjorde dét, med deres såkaldte bevidstheds-udvidende effekt (= den typiske glamourisering af stoffer) o.s.v., hvorfor vil du og andre så overhovedet tage dem?

Antlion (9536) skrev:
Er direkte løgn.

Så Sundhedsstyrelsen, som står bag disse informationer, lyver??

Antlion (9536) skrev:
Og hvorledes afkræfter dette, at ecstasy i sin rene form er "ufarlig"?

Hvor på Sundhedsstyrelsens side, som jeg citerer fra, står der, at der var tale om Ecstasy i uren form? Der tales jo om den generelle virkning, og desuden er det ikke kun livsfarligt under samtidig påvirkning af stærke temperaturer, men også fordi det kan medføre forgiftning, samt fordi det kan påvirke hjertets funktion, hvilket - som der stod - har medført en række dødsfald i USA.

Antlion (9536) skrev:
Jeg forstår bare ikke, at du hellere have, at dine børn fyldes med løgne og skræmmepolitik, fremfor stedet for reelle fakta.

Nu er der ligesom ingen fare for, at mine børn eller børnebørn fyldes med "løgne og skræmmekampagne", da jeg har førstehånds kendskab til både narkomiljøet og hele narko-problematikken og gennem min omgangskreds har fået oplysninger fra både tidligere og nuværende narkomaner, samt folk der arbejder professionelt med at hjælpe narkomaner.

Antlion (9536) skrev:
Alle stoffer er farlige. De skal legaliseres

Det ville være rendyrket vanvid.

Tak for diskussionen. I det mindste ved jeg, at en legalisering af stoffer aldrig vil blive en realitet, så derfor bekymrer jeg knap så meget om dine ellers ret hårrejsende udtalelser.

Vi ses i film-diskussionerne. ;-)
Gravatar

#9548 evermind 14 år siden

BN (9520) skrev:
Lad mig spørge dig: Ville du forhindre det, hvis du så en person der skulle til at begå selvmord ved at drikke noget dødbringende eller giftigt? Mig bekendt er det strafbart ikke at gribe ind, hvis man har en realistisk mulighed for at redde et liv, ja, måske endda er den eneste der kan gøre det. ...

Rent faktisk kan det være strafbart at gribe ind i andres selvmord. Hvor absurd det end lyder, fastslog Den Europæiske Menneskerettighedsdomstol først på året, at selvmord er en menneskeret. Dog er det stadig ikke en menneskeret at få hjælp til at begå selvmord.

Nå, ikke for at blande mig i debatten, bare til orientering. :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#9549 BN 14 år siden

evermind (9548) skrev:
Rent faktisk kan det være strafbart at gribe ind i andres selvmord. Hvor absurd det end lyder, fastslog Den Europæiske Menneskerettighedsdomstol først på året, at selvmord er en menneskeret. Dog er det stadig ikke en menneskeret at få hjælp til at begå selvmord.

Nå, ikke for at blande mig i debatten, bare til orientering. :)

Det skal nok ikke tolkes sådan, at politiet ikke skal rykke ud, hvis der står en mand og truer med at begå selvmord ved at hoppe ud fra en højbygning eller en bro. Eller at de skal bede ham finde et andet sted at begå selvmord, tror du. ;-)

Og det skal nok heller ikke tolkes sådan, at man ikke må forsøge at tale en selvmorder fra at gøre alvor af sin trussel. Som regel er selvmords-forsøg eller -forberedelser jo netop et råb om hjælp.

Loven vil aldrig straffe nogen borgere for at ville hjælpe kriseramte personer eller for at ville forsøge at tale dem til fornuft.

Så den afgørelse, du henviser til, får ingen praktisk betydning i form at straffesager i sådanne tilfælde.
Gravatar

#9550 HonoDelLoce 14 år siden

BN (9549) skrev:
Loven vil aldrig straffe nogen borgere for at ville hjælpe kriseramte personer eller for at ville forsøge at tale dem til fornuft.

Puh ha, du har meget større tiltro til retsvæsenet end jeg har, kan jeg godt høre..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!

Skriv ny kommentar: