Gravatar

#51 filmz-Bruce 16 år siden

#50 Ja jeg kan se, at den udkom samme år. Det vidste jeg ikke. Tak for infoen! :)

Uhmm, det er absolut musik, som er i samme genre og jeg er game :) Top!!!

Så vil jeg fortsætte med Jacques Demy film, nemlig Les Demoiselles de Rochefort, men nu en lidt anden musik stil, med smukke Deneuve.

[url= Demoiselles de Rochefort - Michel Legrand[/url]
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#52 MOVIE1000 16 år siden

#51 nøøj det var et rent helvede for mig at høre det nummer hader fransk især når de synger. men noget positivt skal der være og det var deres måde at gå og synge på (det kunne High School musical lære noget af hahah). men jeg giver den 3/10

men idag har jeg set for første gang Forrest Gump den var fantiastik mindede lidt om Big fish bare uden alt Eventyret, men historierne var der. så mit nummer er Forrest Gump theme
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#53 Antlion 16 år siden

#52:

Hvordan kan du hade et sprog? Dine filmoplevelser, ja og alle andre oplevelser for den skyld, må virkelig være begrænsede!

Tilbage til musikken, du linkede til:
Teknisk set er det da et velkomponeret stykke musik, men når det tillægges til regnbue-filmen "Forrest Gump", bliver det lige lidt for sentimentalt og for meget af det gode.

---

[url= Rubljov" (Musik af: Vyacheslav Ovchinnikov)[/url]
Gravatar

#54 tiany 16 år siden

Meget russisk :) Det virker meget sørgmodigt, men det fornemmer man jo også via billedet.
Kan klart bedst lide starten og slutningen. Nummeret skifter stil lidt for mange gange undervejs, men det lyder til på baggrundslydene, at man nok burde have haft filmens billeder til musikken.

De der baggrundslyde fra filmen er i det hele taget temmelig distraherende, når der kun er et stilstående billede :)
Underligt nummer i længden og derfor kun 3/10

Det var en skandale at den her ikke vandt en Oscar (måske er jeg forudindtaget da jeg er Peter Gabriel-fan)

Valar morghulis
Gravatar

#55 MOVIE1000 16 år siden

#53 med hader mener jeg at jeg synes det er irreterene. Frankrig forbinder jeg med romantik og sjov men sproget er helt ved siden af. nogen dør af grin når Steve Martin siger Hamburger på fransk men jeg kan ikke se det sjove i en person som siger noget med franks accent (ligsom en klovn). og romantik som sagt er sproget vullapyk.
Gravatar

#56 Antlion 16 år siden

#54:

Nu var det bare en tilfældig video jeg fandt inde på YouTube, hvor en har sammenklippet forskellige numre (eller akte/kapitler) fra filmen - vedkommende har ikke engang skaffet sig en kopi af soundtracket (hvilket også kun findes på russiske biblioteker m.v., med mindre man downloader det illegalt), men bare rippet lyden fra filmen. Så det er egentlig ikke et nummer.
Gravatar

#57 Skeloboy 16 år siden

#54 - ok sang, men jeg synes den stil er temmelig ligegyldigt. Superduper film dog...men musikken bliver en 5/10...

Her er lullaby fra Palindromes...det er et klip fra filmen, så der er vel spoiler warning, men det er intet afslørende overhovedet...

Gravatar

#58 MOVIE1000 16 år siden

#57 sangen er rigtig god, har ikke set filmen men tror jeg vil, ved ikke rigtig kunne ikke lide klippet. 5/10

nu til min ynglings varulve film.
Gravatar

#59 tiany 16 år siden

#58 - meget militært opbygget, men det kan selvfølgelig være at det passer til filmen. Når du nu siger at det er en varulve film, mangler jeg lidt mere grovhed og "edge" end der findes i det her nummer. Men ganske udemærket 7/10

En tur i eventyrland:
Valar morghulis
Gravatar

#60 Skeloboy 16 år siden

#59 - det er så pissefedt det soundtrack. 9/10...Pans Labyrinth er min favoritfilm all time, denne lullaby er eminent...

Så tager vi lige dette musik fra Top Gun:)

<<< spoiler warning(men nu har alle vel set den film...)

Skriv ny kommentar: