Gravatar

#11 Michael Andersen 15 år siden

#10 "Moonraker" har jeg faktisk aldrig set, men virkelig fedt nummer af Barry. Stemningen er super, især i starten og lidt senere da rumstationen dukker frem = 9/10.

Vi bliver i rummet; Ennio Morricone tager os med på en [url= til Mars[/url].
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#12 database 15 år siden

#7 Intet mindre end genialt! Den får 9/10 af mig.
Gravatar

#13 Antlion 15 år siden

#11:

Atmosfæren minder særdeles om György Ligeti, men musikken bliver lidt for dramatisk og sød til min smag. Et nummer udelukkende bestående af ambient ville have passet bedre. På den tekniske side kan man dog ikke klage - det er jo også Morricone den Store - så det bliver til: 6/10.

---

[url= Alexanderplatz" (Musik af: Peer Raben)[/url]
Gravatar

#14 filmz-Is 15 år siden

Jeg har ikke set Berlin Alexanderplatz, men efter at have lyttet til filmmusikken får jeg bare lyst til at se den. Det er rørende, medrivende og smukt. 8/10

3:10 To Yuma:
Gravatar

#15 Fable 15 år siden

God musik til en western, associerer straks til Crowe og Bale på hver deres hesteryg, ridende ud over en gold slette - klasse! 8/10

[url= film af Polanski.
Gravatar

#16 filmz-jonasgr 15 år siden

#15 I filmen fungerer det rigtigt godt og i den forbindelse er det et formidabelt stykke. Når lytter til det men uden at have filmen, er det en anelse kedsommeligt. Det er simpelthen et for tungt nummer.

Næste nummer er fra Un long dimanche de fiançailles aka A Very Long Engagement :
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#17 Fable 15 år siden

#16 Det er ganske rigtigt, det er så et spørgsmål om bedømmelsen er af musikstykket som stående alene, eller det er i kontekst med filmen hvor det optræder. Personligt er jeg heller ikke til klassisk musik, hvis det ikke er som baggrund til et eller andet visuelt.

- Men det var nu bare en sidebemærkning, jeg lader lige en anden kommentere på din.
Gravatar

#18 tiany 15 år siden

#16 Har endnu A Very Long Engagement til gode, til trods for at jeg er rimelig vild med Audrey Tautou.
Musikken stemmer dog overens med mit indtryk af stemningen i filmen. Smukt og søgende nummer - det gør mig lidt trist på den gode måde :) 8/10

Blev inspireret af nummeret, til at vælge den her
[url= Marianelli - Briony[/url]
Synes det er en god brug af skrivemaskinen.
Valar morghulis
Gravatar

#19 Antlion 15 år siden

#18:

Det lyder meget á la Max Richter (nærmere betegnet, "The Blue Notebooks"), men det er interessant og bevægende musik. Jeg har dog ikke set filmen, men det sagtens høres seperat, hvis du spørger mig.

---

[url= Double Vie de Véronique" (Musik af: Zbigniew Preisner)[/url]
Gravatar

#20 MOVIE1000 15 år siden

#19 har ikke set filmen men det tror jeg at jeg skal snart.
musikken mindede en blanding af The godfather theme og ringenes herre theme.
jeg nød den i hvertfald og giver den 8/10.

men nu til min, en af mine ynglings Piano themes der er lavet til film.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.

Skriv ny kommentar: