Jeg elsker den måde, Guy Pearce spytter sit blod ud på lige inden, at han dejser om. Jeg fik næsten et chok, da jeg så filmen første gang, fordi dette kom totalt uventet! Jeg ved ikke om jeg burde gå mere i dybden med scenen, men spektakulær er den da.
"The Proposition" er uden tvivl en af de bedre westerns de sidste mange år!
---
[url= (1986, Andrej Tarkovskij)[/url]
For at finde hoved og hale i scenen skal man have set filmen, men man kan da også nøjes med at nyde billederne og musikken! :)
"I begynnelsen var Ordet. Varför det, pappa?"
Én af de smukkeste slutninger nogensinde, hvis I spørger mig!
Jeg vil ikke mene, at klippet ødelægger filmen, selvom den indeholder en diskret spoiler. Oplevelsen synes jeg dog stadig, at du skal gemme til du ser filmen i sin helhed, og ikke til et YouTube-klip i dårlig kvalitet.
Decaës fotografering, Demarsans musik, Delons skuespil og Melvilles instruktion - det bliver ikke bedre! En klassisk scene fra Melvilles måske mest populære film!
---
Til denne scene skal man have set filmen, så jeg ved ikke hvor mange der kan være med? rockysds har i hvert fald set den. :)
Denne slutning, det sidste billede, er en af de mest komplekse og givende slutninger jeg nogensinde har set. Store dele af filmens tematik ligger gemt i netop denne scene, som desuden bliver afløst af Nymans musik, der også kan vride vrængen ud på hjernen, når man prøver at perspektivere den til filmen.
[url= Draughtsman's Contract" (1982, Peter Greenaway)[/url]
Det har jeg da, og nu er jeg også kommet med i den her tråd. :) Og det var en fryd at se dette korte, afsluttende glimt fra en af Greenaways bedste igen. En mesterlig film, en mesterlig slutsekvens og mesterlig musik. Den har en værdi, der tilråder mange gensyn.
En enkeltstående scene fra "An American in Paris", der på trods af at være ganske vellavet, nok burde være blevet klippet ud af filmen, da den slår filmens rytme lidt i stykker, og ikke rigtig bringer noget til historien.
Filmens klart bedste scene er den 18 minutter lange, smukke balletsekvens i slutningen, men den skal folk have lov til at nyde i bedre kvalitet end youtube giver, og jeg synes ikke den skal ses, hvis man ikke har set filmen før, da dens refleksion af filmens handling ikke er helt uvæsentlig.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
#51 Skeloboy 15 år siden
#52 Antlion 15 år siden
Jeg elsker den måde, Guy Pearce spytter sit blod ud på lige inden, at han dejser om. Jeg fik næsten et chok, da jeg så filmen første gang, fordi dette kom totalt uventet! Jeg ved ikke om jeg burde gå mere i dybden med scenen, men spektakulær er den da.
"The Proposition" er uden tvivl en af de bedre westerns de sidste mange år!
---
[url= (1986, Andrej Tarkovskij)[/url]
For at finde hoved og hale i scenen skal man have set filmen, men man kan da også nøjes med at nyde billederne og musikken! :)
"I begynnelsen var Ordet. Varför det, pappa?"
Én af de smukkeste slutninger nogensinde, hvis I spørger mig!
#53 filmzkim 15 år siden
Jeg skrev da Puhha til #38
Undskyld, men helt ignorerede jeg dem ikke. Jeg ser scenerne, og så kørte jeg lidt videre på de der fightscenes :)
#54 Skeloboy 15 år siden
#55 Antlion 15 år siden
Jeg vil ikke mene, at klippet ødelægger filmen, selvom den indeholder en diskret spoiler. Oplevelsen synes jeg dog stadig, at du skal gemme til du ser filmen i sin helhed, og ikke til et YouTube-klip i dårlig kvalitet.
#56 Benway 15 år siden
Så må det være tid til en omgang billard i [url=
#57 Antlion 15 år siden
#56:
Decaës fotografering, Demarsans musik, Delons skuespil og Melvilles instruktion - det bliver ikke bedre! En klassisk scene fra Melvilles måske mest populære film!
---
Til denne scene skal man have set filmen, så jeg ved ikke hvor mange der kan være med? rockysds har i hvert fald set den. :)
Denne slutning, det sidste billede, er en af de mest komplekse og givende slutninger jeg nogensinde har set. Store dele af filmens tematik ligger gemt i netop denne scene, som desuden bliver afløst af Nymans musik, der også kan vride vrængen ud på hjernen, når man prøver at perspektivere den til filmen.
[url= Draughtsman's Contract" (1982, Peter Greenaway)[/url]
#58 rockysds 15 år siden
Og det var en fryd at se dette korte, afsluttende glimt fra en af Greenaways bedste igen. En mesterlig film, en mesterlig slutsekvens og mesterlig musik. Den har en værdi, der tilråder mange gensyn.
En enkeltstående scene fra "An American in Paris", der på trods af at være ganske vellavet, nok burde være blevet klippet ud af filmen, da den slår filmens rytme lidt i stykker, og ikke rigtig bringer noget til historien.
Filmens klart bedste scene er den 18 minutter lange, smukke balletsekvens i slutningen, men den skal folk have lov til at nyde i bedre kvalitet end youtube giver, og jeg synes ikke den skal ses, hvis man ikke har set filmen før, da dens refleksion af filmens handling ikke er helt uvæsentlig.
#59 Skeloboy 15 år siden
#60 Antlion 15 år siden
Jeg har nu kun linket til to scener, som man skulle have set filmen for at bedømme. :)