Gravatar

#41 RasmusFL 15 år siden

#40 - Prøv den dog alligevel. Som samlet værk giver filmen faktisk umådelig meget mening, selvom den som fragmentarisk horroshow kan synes afskrækkende. Selvfølgelig er den ikke sjov at sidde igennem, men bagefter føler man sig renset og oplyst på en uhyre kraftfuld måde.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#42 filmz-Bruce 15 år siden

#40 Jeg har et problem med meget eksplicit vold, hvis der ikke er en dybere symbolsk, eller kunstnerisk mening med galskaben. Det jeg har hørt med Irreversible føles ude for den boldbane og må sige det klip ikke just ændrer ved mine fordomme. Hvis det kan afholde nogle voldsmænd fra at begå den slags kriminalitet, fordi de ser meningsløsheden i det, så har det min velsignelse. Men afstumpetheden i dag er for ... afstumpet!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#43 Lord Beef Jerky 15 år siden

#42 I mine øjne er der en kunstnerisk mening med alt eksplicit vold, da selv underholdning eller provokation i sig selv er en form for kunst. Irreversible er bestemt en artsy fartsy film der provokerer og sætter sig godt fast, og selvom du kommer til at hade den, er det nok en god idé at se den alligevel, da den bestemt har nogle interessante ting at byde på. Salo er desuden i mine øjne meget værre.

#39 Jeg aner ikke om det er meningen, at jeg skal bedømme den scene, men jeg kan da forsøge. Klipningen er naturligvis meget hektisk, og gør nogenlunde op for det rystekamera der er i "originalen" men mangler her. Desværre er det meget svært, at føle spænding eller interesse, når det er simple legofigurer der slås, og det tager en del af troværdigheden, når man ikke er blevet sat ind i disse figurers liv til at starte med. 2/10.

For at blive ved slåskampene, er der er sjældent en kampscene der har overgået denne i meningsløshed og humor generelt efter min mening:
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#44 BN 15 år siden

RasmusFL (38) skrev:
Synd resten af filmen ikke holder det høje, kunstneriske niveau.

But it does!
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#45 Antlion 15 år siden

#42:

Filmen er fyldt med allusioner og symboler. Om de fungerer efter hensigten må du selv vurdere. Tag f. eks. scenen, RasmusFL linkede til: Et menneske bliver brutalt slået ihjel med et livsredende instrument. Tjaeh.... :)

Lord Beef Jerky (43) skrev:
Salo er desuden i mine øjne meget værre.

Meget værre! Og meget bedre!

Gravatar

#46 Lord Beef Jerky 15 år siden

Antlion, true.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#47 Antlion 15 år siden

#43:

Kultfilm, når det er bedst! Komplet idiotisk grund til at slås, men samtidig viser denne lange slåskamp også hvor svært det i virkeligheden er, at få folk til at åbne deres øjne.

---

[url= (1970, Jacques Deray)[/url]

Jeg tillader mig at linke til endnu slåskamp. Denne gang er det Alain Delon versus Jean-Paul Belmondo i denne glemte, og komplet uanskaffelige, film.

Jeg laver lige en hurtig oversættelse af dialogen, så I kan følge lidt med:

Roch Siffredi (Alain Delon): Hej, Lola.

Lola (Catherine Rouvel): Hej.

Roch Siffredi: Hvordan går det?

Lola: Det går fint.

Roch Siffredi: Er dette blevet betalt?

Lola: Ja, ja.

Roch Siffredi: Tag din hat og taske på, og kom.

François Capella (Jean-Paul Belmondo): Hvor skal du hen, Lola?

Lola: Mig? Ingen steder.

François Capella: Nå? Så tag din frakke og taske af, og sæt dig ned.

Roch Siffredi: Hørte du ikke, hvad jeg sagde til dig?

François Capella: Hvad laver du, Lola?

Lola: Intet, jeg...

François Capella: Skal du nogen steder hen?

Lola: Det er Siffredi.

François Capella: Hmm... Smid ham ud.

Roch Siffredi: Siffredi, Roch.

François Capella: François... Capella.
Gravatar

#48 Benway 15 år siden

#47 Herlig, smukt opbygget scene. Der er næsten en Gøg og Gokke-kvalitet over den måde, hvor de to tålmodigt venter på, at den anden får tid til at komme igen. :)

Lad os tage et andet helt anderledes slagsmål:
[url= Streets[/url]
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#49 Skeloboy 15 år siden

#48 - det er smukt på sin helt egen old-school facon. Der er ikke så mange dikkedarer og fikse kameratricks...det skal den have 9/10 for, men musikken trækker lidt ned, så ender på en 8/10...

Her er der en lille scene, med en lille spoiler også, fra The Proposition:

Gravatar

#50 filmzkim 15 år siden

Puhha!

MEN INTET SLÅR DENNE FIGHTSCENE!

Scenen bliver sort/hvid i 5 sekunder, men bliver hurtig i farver igen :)

Skriv ny kommentar: