Gravatar

#11 Benway 15 år siden

#8 Afsindig smuk - som hele filmen. 9/10

Lad os så snuppe en mystisk hævners ankomst:

[url=
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#12 Antlion 15 år siden

#11:

Jeg havde på fornemmelsen, at du ville linke Franjus fortryllende film, når du så dette emne. :)

Scenen er formidabel, og klart højdepunktet i filmen! Via Maurice Jarres hypnotiserende musik og Marcel Fradetals billedside, danner Franju en eminent scene, som taget ud fra en anden dimension. Abstraktet, mystik og surrealisme - det er både skræmmende og betagende! Det er lige før, at jeg vil mene, at denne scene er grundlag nok til at investere i MoCs udgivelse af filmen!

---
Gravatar

#13 jessup 15 år siden

Jack in his prime:

Miss linda:

Now voyager (spoiler sidste scene):

This is just until June
Gravatar

#14 Benway 15 år siden

#12 Hæ, hæ Ja, det var simpelthen for fristende. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#15 MOVIE1000 15 år siden

#13 jeg bryder mig ikke om romantik scener i film de skal altid overdrive men de overdriver nok fordi de har set den scene:) ikke lige mig 3/10

kodeord:
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#16 Antlion 15 år siden

Er det ikke meningen, at vi skal bedømme en scene, og derefter selv linke til en? Jeg fandt såmen bare et klip i ventetiden, så skal vi ikke tage den herfra (jessup & MOVIE1000)?

[url= ist kälter als der Tod" (1969, Rainer Werner Fassbinder)[/url]

Måske er denne scene lidt for fjern, hvis man ikke har set filmen, men I kan i det mindste nyde (eller hade) denne avantgardistiske indstilling, Fassbinder formåede at kreere med sin debut-spillefilm. Personligt synes jeg, at den (og hele filmen) er fantastisk!
Gravatar

#17 MOVIE1000 15 år siden

#16 hahah lol jeg ved ikke hvorfor jeg fulgte jessup
tænkte sikkert bare at det sidste indlæg var en kommentar det må du sku undskylde
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#18 jessup 15 år siden

Så skal jeg bedømme Judex oder was?

En dejlig surrealistisk scene der minder mig om jeg skal i gang med Vigo boksen her tænker jeg på Zero... Har selv kun set Eyes without... og jeg må sige denne scene (som du også siger) er skræmmende og betagende. En ansigt uden følelse her og i eyes... er altid kilde til uhygge - som en kommunist i 50ernes Hollywood film:)

Jacks klassiske sandwich scene:

Hvis det ikke er judex jeg skal kommentere vender jeg tilbage på et mere rettidigt tidspunkt:)

edit: jeg kan selvfølgelig godt se at det er fassi jeg skal kommentere - jeg lader en anden tage over:)
This is just until June
Gravatar

#19 RasmusFL 15 år siden

#11 - det ligner godt nok noget, jeg forbinder med Luis Bunuel :)

Men utrolig smagfuld kameraføring, må jeg sige.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#20 filmz-Bruce 15 år siden

#13 Den Now Voyager har jeg aldrig fået set. Stor fejl!

Og Judex ... hehe, dens stil er meget Marienbad agtig. Fantastisk!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: