Gravatar

#1151 chronaden 14 år siden

Generisk og falsk plastic pop tilsat det væmmelige "melodi grand prix" krydderi, ad på alle fronter.
1/10


Nu over til en sang jeg "fandt" fornyligt, og i et så mærkeligt sted som filmen "Repo Men", var solgt på stedet.

William Bell
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#1152 BN 14 år siden

#1151:

Et ganske godt, iørefaldende nummer. Ikke helt min stil, men ihvertfald over middel. 6/10

Her er et af mine yndlingsnumre, når det gælder kvindelige sopraner:

[url= af Vivaldi, sunget af Jane Edwards[/url]
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#1153 Muldgraver 14 år siden

ksaku (1147) skrev:

Har aldrig hørt om lux occulta før, det er udemærket, ved ikke hvad man skal kalde det der er så mange undergenrer af alting efterhånden, men går det ind under melodic black metal?
jeg får dog associationer til blege sorthårede emo-børn og det trækker altså lidt ned.


Hahaha, ja der er desværre kommet mange fjollerier ud af de sortmetalliske klædeskabe, så jeg kan godt forstå din associeren. I stedet for at bryde tabuer og søge et ekstremt og krigerisk beklædningsudtryk (hvor smagløst det end måtte synes), synes udtrykket efterhånden at være blevet et billigt pr-nummer, som skal tillokke netop den referede gruppe.

Tror Lux Occulta går under noget som aventgarde black, eller bare aventgarde metal. Der brydes lidt for meget med de større genrer til at musikken helt kan genredefineres (der er jo også enkelte elementer af død og thrash og så noget gotisk-stads) Men jeg forstår nu godt du laver koblingen til melodisk black.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#1154 Muldgraver 14 år siden

#1152
Kunne jeg meget godt lide. Jeg har desværre (heller) ikke meget forstand på at bedømme klassisk musik, så det bliver blot en talbedømmelse: 5/6

Havde egentlig tænkt mig at smide noget funeral black herind, men ovenpå en så nydelig omgang sang, vil jeg hellere anmode om en bedømmelse af denne kunstner:

[url=http:// - Thanatos[/url] (videoen er også ganske nydelig)
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#1155 NightHawk 14 år siden

# 1154 -

Det var faktisk et rigtig godt nummer, som både er meget melankolsk men også utrolig smukt at lytte til. Det har en hypnotisk/dragende effekt over sig og vokalen går lige i hjertet. 9/10.

Nu snupper jeg en rendyrket popsang fra en kvinde der i mine øjne, modsat Lady Gaga, er hvor tids rigtige popdronning både mht. musikken men så sandelig også i det visuelle udtryk, hvor hendes videoer trods at være simpelt opbygget har en helt anden sammenhørrighed og stilmæssig klasse over sig, der med legende lethed fejer Gaga's stilforvirende eurotrash crap af banen.

Denne nye video minder mest af alt om hendes ligeså enkle og smålumre "Slow" og er ligeså fedt lavet. :

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#1156 Sweetiebellefan 14 år siden

#1155

Overvurderet fast food musik!

6/10

Diva med Laurie Anderson.

Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#1157 NightHawk 14 år siden

# 1156 -

Det lød ganske udemærket, 6/10.

Nu skal vi høre et meget smukt nummer fra en fremragende komponist, som vi hører alt for lidt til her i tråden. ;)

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#1158 Skeloboy 14 år siden

#1157 - haha, det er god humor :)
Gravatar

#1159 stoffer 14 år siden

Dejligt nummer, men er specielt vild med starten af anden halvdel. Har altid været en sucker for klavermusik, så det ægrer mig lidt at der ikke er mere af det. Klaveret minder mig faktisk lidt om Clair de Lune.

Jeg giver den... 6/10.

Nu skal vi have noget rock og rul:


Now the thing to remember, boys... flies spread disease, so keep yours closed!
Gravatar

#1160 BN 14 år siden

#1159:

Det nummer er lidt FOR 70'er-glitter-rock-agtigt for min smag. Jeg foretrækker hittet 'I Love Rock'n'roll' fremfor dette lidt svage nummer, som jeg giver 5½/10.

Her er hvad jeg selv synes er den næstbedste version der findes af 'Strangers In the Night':



(vælg 480p)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: