Gravatar

#1 duuk74 16 år siden

Ja gudaw så er bedøm sangen tilbage igen - nu i en ny og lettere udgave.

Sakset fra mr. cool:

Det er sådan set meget simpelt, man linker til en sang og den næste som poster et indlæg, kan så bedømme sangen med en karakter fra 1 til 10, eller bare skrive en
kommentar til, hvis man bedre kan lide det sådan eller lave en kombination af begge. Efter at man har bedømt sangen, linker man så til en ny.

Jeg vil forslå at man enten bruger Youtube eller Deezer eftersom man kan finde de fleste sange derinde.

Det vil måske også være en god ide at holde bedømmelsen og linket til et indlæg, for så bliver det lidt mere overskueligt.

Alle genrer for musik er tilladt.


Forrige tråd:
http://www.filmz.dk/forum/item/31921/#first

#122
Fedt nummer. Jeg kan godt li meget af det Kaiser laver.

Bonus:
Check coverversionen af Mark Ronson feat. Lily Allen:


Her er et band jeg er blevet ret vild med på det sidste.
Stilen er prog-rock/metal. Jeg faldt for deres spændende opbygninger af numrene, energi og de fede vokal harmonier indover.

Bonus: de minder meget i stil og lyd om bandet Mastodon.

http://www.myspace.com/yourbaroness



100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#2 filmz-yoshimura 16 år siden

#1 Hmm, de er spændende. De kræver lidt mere end ét gennemlyt. Umiddelbart syntes jeg ikke, det var så godt, men jeg kan godt høre, at der er noget at komme efter: 6/10 indtil videre.

Til gengæld er jeg ret vild med deres cover art, så den får 8/10 :o)

Nu til lidt grunge, som jeg genopdagede for nylig:
[url= Love Bone[/url]
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#3 tiany 16 år siden

Shit der var lige en der kom før mig, men så får den også lige en kommentar :)
#2
Har aldrig hørt om bandet, men de minder mig om et eller andet kan bare ikke huske hvad. Jeg er vild med forsangerens stemme, sangen kunne være bedre. Jeg kan faktisk lide det hele, bortset fra omkvædet, synes det er den svageste del af sangen. 7/10

#1
Jeg går ud fra at du vil have vi skal hører The Birthing, det er i hvert fald det nummer den spiller når jeg trykker på linket..
Ikke lige min smag, altså der er masser af energi i nummeret, men for en der ikke kender stilen, så virker det som om et det hele bare gentager sig. Men de forstår at spille guitar og for det kæmper de sig op på 6/10 for mit vedkommende.

Endnu en video jeg faldt over på vej rundt i youtube-land.
Jeg kan godt lide Coldplay, så selvfølgelig er det her lige mig.
Embrace:
Valar morghulis
Gravatar

#4 filmz-yoshimura 16 år siden

#3 Prøv at lytte til nummeret Chloe Dancer/Crown of Thorns ([url= med Mother Love Bone. Det er rigtig fedt nummer, men lidt langt, så jeg valgt det andet i stedet.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#5 tiany 16 år siden

#4 Meget bedre nummer end det du linkede til i første omgang, men ja det er langt :)
Der er også meget mere grunge over nummeret. Den ville ryge helt op på 8½-9/10
Valar morghulis
Gravatar

#6 Bobby Singer 16 år siden

#3 - Rigtigt godt nummer, som ihvertfald fortjener 9/10

Nu skal vi til noget helt andet. Det her er en sangerinde, som jeg først bestiftede bekendtskab med i spillet Fahrenheit (også kendt som Indigo Prophecy i USA). Det er anden gang, at jeg poster en af hendes sange i denne tråd, første gang blev hun ikke specielt godt modtaget, så nu prøver jeg altså igen med en af hendes andre fantastiske sange, så tag nu pænt i mod hende (please):

[url= Topley Bird - Anything[/url]

Idjit
Gravatar

#7 Collateral 16 år siden

5/10 ret smukt, men ved første lyt (måske det kan ændre sig) lidt kedeligt i længden.

Well, her kommer så No Doubt jeg syntes videoen er ret fed, Stefanie har en god stemme, en skam hun laver alt det der solo crap.


"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#8 Zabriskie 16 år siden

Har ikke noget mod No Doubt, men jeg falder ikke rigtig for det nummer. Synes overhovedet ikke det er catchy, og det skiller sig ikke ud fra mængden.

4/10

Her er en ballade fra Ben Harper:

[url= only happy in the sun[/url]

Elsker når koret går med i andet vers. Enjoy

PS. Ved ikke hvad det er for en sær fotomontage der er smidt henover, men det har i hvert fald ikke noget med Ben Harper at gøre...
Le temps détruit tout
Gravatar

#9 NightHawk 16 år siden

# 8 -

Super hyggeligt nummer. Sån lidt Cat Stephens feeling over det. Enig med koret i vers 2. Det lyder ret fedt. 8/10.


Så skal vi ind på bagsædet af den musikalske DeLorean og et ordenlig hop baglæns i tiden, til dengang det var cool at ligne Don Johnson og gå amok i pastelfarver. Hold på hat og briller når kaptajn Le Bon nu tar os med ud over bølgen blå :

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#10 Benway 16 år siden

#9 Klassisk 80'er nummer der stadig holder. 8/10

I anledning af den kommende koncert kan vi jo så passende snuppe en video med musikkens måske største sangtekstpoet.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."

Skriv ny kommentar: