- "Babettes Gæstebud" af Gabriel Axel - "Pelle Erobreren" af Bille August - "Festen" af Thomas Vinterberg - "Arven" af Per Fly - "De nåede ikke færgen" af Carl Theodor Dreyer - "Gertrud" af Carl Theodor Dreyer - "Breaking the Waves" af Lars Von Trier - "Zappa" af Bille August - "Tro, håb og kærlighed" af Bille August - "Den kroniske uskyld" af Edward Fleming - "Bennys Badekar" af Jannik Hastrup /Flemming Quist Møller - "Valhalla" af Peter Madsen / Jeffrey James Varab
osv. osv. osv
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Festen Arven Bænken (!!!) Riget I & II (hvis de tæller som film) Elsker dig for evigt Mifunes sidste sang Blinkende lygter ... m.fl.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Hvorfor er der ingen der nævner Kundskabes Træ? Har kun set den en enkelt gang i gymnasiet, så min umiddelbare vudering af filmen er nok ikke helt reel. Men selve konceptet i filmen med skuespillerne holder max.
Men synes da lige den skulle nævnes.....Zappa er klar også en af mine favoritter.
"Well, I'm gettin' something really special too. And by special I don't mean special like that Kleinaman boy down the street. More special like...
#11 ks 21 år siden
#12 lagoni 21 år siden
#13 Yoda 21 år siden
- "Pelle Erobreren" af Bille August
- "Festen" af Thomas Vinterberg
- "Arven" af Per Fly
- "De nåede ikke færgen" af Carl Theodor Dreyer
- "Gertrud" af Carl Theodor Dreyer
- "Breaking the Waves" af Lars Von Trier
- "Zappa" af Bille August
- "Tro, håb og kærlighed" af Bille August
- "Den kroniske uskyld" af Edward Fleming
- "Bennys Badekar" af Jannik Hastrup /Flemming Quist Møller
- "Valhalla" af Peter Madsen / Jeffrey James Varab
osv. osv. osv
#14 filmz-yoshimura 21 år siden
Festen
Arven
Bænken (!!!)
Riget I & II (hvis de tæller som film)
Elsker dig for evigt
Mifunes sidste sang
Blinkende lygter
... m.fl.
#15 läkerol 21 år siden
Blinkende lygter
Bussen
Zappa...
#16 *Iceman 21 år siden
Men synes da lige den skulle nævnes.....Zappa er klar også en af mine favoritter.
#17 nakalay 21 år siden
#18 filmz-JuuL 21 år siden
#19 filmz-psmadsen 21 år siden
ellers Pusher eller Festen...
eller selvfølgelig REPTILICUS ej at forglemme... :P
#20 filmz-lbw 21 år siden