Vi har jo haft Disney sange op at vende, men hvilken filmsang er den bedste ??? og jeg mener ikke bare en af dem, som kun bliver spillet når vi forlader biffen som fx "Against all Odds" eller "Everything I do ..." - Nej, det skal være en, som på en eller anden måde understøtter handlingen !
Hvad med: "Somewhere over the Rainbow" fra "The Wizard of Oz", "Singing in the Rain" fra "Singing in the Rain" (og tildels "A Clockwork Orange"), "You must remember this" fra "Casablanca" eller af lidt nyere dato "I dont wanna miss a thing" fra "Armageddon" for ikke at tale om temaerne til James Bond filmene...! Nej, der er for mange jeg kan ikke vælge...
Jeg kan ikke høre Guns N' Roses' "You Could Be Mine" uden at komme til at tænke på T2. Den passede med dens eksplosive tempo og aggresivitet perfekt ind i filmen.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Jeg ved ikke om det hører med under 'filmsang' når det nu drejer sig om musicals egentligt, men eller har Grease og Moulin Rouge jo utallige at byde på...
Ellers vil jeg nævne C.W. McCall med Convoy - eftersom filmen jo er bygget på sangen og ikke omvendt, kan man jo godt argumentere for at den understøtter handlingen! :-) Derudover synes jeg at Johnby B. Goode spillet at Michael J. Fox i Back to the Future også er en ret fed måde at supplere til handlingen med musik...
#1 filmz-Crystalstar1200 22 år siden
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#2 Morbid 22 år siden
#3 filmz-Crystalstar1200 22 år siden
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#4 filmz-Daniel_Logan 22 år siden
Synes 'Allstar' fra åbningen i Shrek er for fed!
I am like a wild horse, and you can't tame me..
#5 Tylerdurden 22 år siden
#6 El vez 22 år siden
#7 filmz-Daniel_Logan 22 år siden
I am like a wild horse, and you can't tame me..
#8 Tylerdurden 22 år siden
#9 chandler75 22 år siden
#10 McPeter 22 år siden
Ellers vil jeg nævne C.W. McCall med Convoy - eftersom filmen jo er bygget på sangen og ikke omvendt, kan man jo godt argumentere for at den understøtter handlingen! :-)
Derudover synes jeg at Johnby B. Goode spillet at Michael J. Fox i Back to the Future også er en ret fed måde at supplere til handlingen med musik...