The Innkeepers Cabin In The Woods The Conjuring The Woman The Woman In Black Tormented Troldjægeren Maniac Beyond The Black Rainbow John Dies At The End Fright Night I Saw The Devil Black Swan Rubber No One Lives The Last Exorcism Wake Wood
Jeg har ikke set We Are What We Are endnu, men resten I har nævnt som ikke er på listen ovenover, brød jeg mig ikke specielt om... Og så har jeg uden tvivl glemt en del.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Tror jeg kan finde max 3 gysere (eller film med gyserelementer) som jeg har rated højere end 7/10 siden 2010. Nuvel, jeg rater ofte ikke gys ret højt, selv om jeg egentlig godt kan lide at se genren. Men det er svært at finde perler der blandt nyere film.
De tre er: The Conjuring (Måske hverken nyskabende, original eller specielt opfindsom, men pokkers effektiv)
Let Me In (som isoleret set, næsten lever op til originalen, selv om den også er så tæt på at den føles unødig....gav det nu mening? Kan den i det hele taget regnes med som gys/horror?)
The Cabin In The Woods (som vel mere er komedie og pastiche end rigtigt gys?)
Jeg vil da også lige smide en lille anbefaling efter "Grave Encounters". Det er en film, der bestemt også har sine fejl, men jeg fandt den ret underholdende og skræmmende.
Smukt Wimmie, jeg har gået med samme tanke de sidste par dage. Jeg nævner dog også enkelte som udkom før 2010, det ville være ærgeligt at misse potentielle små perler pga. et årstal:
The Echo (2008) The Caller (2011) Los Últimos Dias/The Last Days (2013) Måske mere sci-fi, men foruroligende film alligevel.
Jeg smider flere film herind når hjernen er stået op ;)
Excision (2012) Alyce Kills (2011) American Mary (2012) + 1 (2013) The Ruins (2007) Triangle (2009) We Are What We Are (2013) Jeg kan ikke lide at kalde denne her en remake da den skiller sig en del ud, på den gode måde.
Jeg synes også Stage Fright (2014), som blev vist på dette års PIX, er værd at nævne! Et vidunderligt nostalgi-trip tilbage til 80'ernes slasherfilm - og så er det tilmed en musical med Meat Loaf i en af hovedrollerne!
Ellers bakker jeg også op om Evil Dead (2013), American Mary (2012), You're Next (2011), The Cabin in the Woods (2010), The Conjuring (2013) og så videre.. Synes faktisk, at der har været flere lyspunkter hist og her!
Remember, always be yourself. Unless you can be Batman. The be Batman.
#11 Lord Beef Jerky 10 år siden
Cabin In The Woods
The Conjuring
The Woman
The Woman In Black
Tormented
Troldjægeren
Maniac
Beyond The Black Rainbow
John Dies At The End
Fright Night
I Saw The Devil
Black Swan
Rubber
No One Lives
The Last Exorcism
Wake Wood
Jeg har ikke set We Are What We Are endnu, men resten I har nævnt som ikke er på listen ovenover, brød jeg mig ikke specielt om... Og så har jeg uden tvivl glemt en del.
#12 T. Nielsen 10 år siden
De tre er:
The Conjuring (Måske hverken nyskabende, original eller specielt opfindsom, men pokkers effektiv)
Let Me In (som isoleret set, næsten lever op til originalen, selv om den også er så tæt på at den føles unødig....gav det nu mening? Kan den i det hele taget regnes med som gys/horror?)
The Cabin In The Woods (som vel mere er komedie og pastiche end rigtigt gys?)
#13 Sweetiebellefan 10 år siden
Paranormal Activity: The Marked Ones
ParaNorman
Alien Abduction
Devil's Due
Quarantine 2: Terminal
Biohazard Damnation
The Conuring
Evil Dead 2013
Texas Chainsaw Massacre 2013
#14 Herrguth 10 år siden
#15 misuma 10 år siden
Jeg nævner dog også enkelte som udkom før 2010, det ville være ærgeligt at misse potentielle små perler pga. et årstal:
The Echo (2008)
The Caller (2011)
Los Últimos Dias/The Last Days (2013) Måske mere sci-fi, men foruroligende film alligevel.
Jeg smider flere film herind når hjernen er stået op ;)
#16 misuma 10 år siden
#17 Slettet Bruger [1051979270] 10 år siden
#18 misuma 10 år siden
Alyce Kills (2011)
American Mary (2012)
+ 1 (2013)
The Ruins (2007)
Triangle (2009)
We Are What We Are (2013) Jeg kan ikke lide at kalde denne her en remake da den skiller sig en del ud, på den gode måde.
#19 Tarantrier 10 år siden
Ellers bakker jeg også op om Evil Dead (2013), American Mary (2012), You're Next (2011), The Cabin in the Woods (2010), The Conjuring (2013) og så videre.. Synes faktisk, at der har været flere lyspunkter hist og her!
#20 Lord Beef Jerky 10 år siden