Gravatar

#31 filmz-DocDoom 17 år siden

#30:
Det er en film om snuff-mord, hvor rige "turister" betaler for at torturere tilfældige backpackere til døde. En af hovedpersonerne redder på et tidspunkt en ung pige, der har fået flået øjet ud. Hendes øje hænger ud af hovedet på hende som en åndsvag gummi-ting. Det ligner en effekt fra Evil Dead. (Ikke et ondt ord om Evil Dead, blot en sammenligning med en lavbudget-film)
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#32 filmfan 17 år siden

The Others (6 år gammel) er en gyser efter min smag ... den læner sig op ad den hitchcock'ske tradition ... udspilles i en realistisk ramme, men åben overfor muligheden for, at der alligevel er mere mellem hilmmel og jord end vi måske går og tror :-)

Og så er Nicole Kidman det helt rigtige valg til hovedrollen.
There are two types of people that I can't stand in this world. People who are insensitive of other people's culture, and the Dutch
Gravatar

#33 filmz-DocDoom 17 år siden

#32: Som flere gange nævnt:
(#1, #16, #26), der spørges efter "ikke overnaturlige gyser/thrillere". The Others handler om spøgelser. Dem vil jeg beregne dem som overnaturlige :-) Hvis vi snakker overnaturlige gysere, så kan man hurtigt nævne en hel hær af gode, nyere film.
Gravatar

#34 filmfan 17 år siden

Jeg vil nu vove den påstand, at The Others er en gyser, man ikke bør kategorisere som overnaturlig. Det du kalder spøgelser, ser jeg som en mentalt syg kvinde, der ikke kan skelne mellem de indre dæmoner der hærger hendes sind og den virkelighed hun lever i. Men jeg accepterer selvfølgelig at nogen kan opfatte filmen som en omhandlende spøgelser i traditionel forstand - det er bare ikke en tolkning jeg deler :-)
There are two types of people that I can't stand in this world. People who are insensitive of other people's culture, and the Dutch
Gravatar

#35 filmz-DocDoom 17 år siden

34: Undskyld, men hvor længe siden er det at du har set den???
Man ser jo familien (ikke Nicoles, men indflytternes) sidde til sidst og holde sceancer, hvor de forsøger at fordrive spøgelset som Nicole spiller, og da det ikke lykkes, så flytter de fra det hjemsøgte hus. :-)
Det er sgu da ikke til at misforstå? Ellers har du set en directors cut, som jeg ikke kender :-) Jeg gad godt se dig finde ét sted på nettet, der underbygger din teori.
Gravatar

#36 duuk74 17 år siden

Har hørt gode ting om Creep: http://www.imdb.com/title/tt0381966/
Nogen der kan be- eller afkræfte?
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#37 Bohemian 17 år siden

Den er udemærket ; ) jeg har giuvet 6/10 op imdb, bestemt et kig værd
Free in serenity.
Gravatar

#38 BN 17 år siden

Bedste ikke-overnaturlige gyser de sidste 5 år?

Det må ubetinget være - SPOILER - "The Village", som - første gang jeg så den - havde mystikken og det (kun tilsyneladende) overnaturlige element som sin styrke. Idag står den endnu stærkere ved hvert gensyn, og det i kraft af sin overbevisende kærligheds-historie, de smukke billeder, den medrivende musik og især de flotte, indlevede præstationer af Bryce Dallas Howard og Joaquin Phoenix.

Det passer mig iøvrigt fint at skulle udpege en ikke-overnaturlig gyser, eftersom alle disse spøgelses-historier, der er så populære for tiden, ikke siger mig noget overhovedet. Mit problem med denne type film er, at deres plot altid er baseret på et grundlæggende forkert grundlag. Der eksisterer ikke spøgelser og genfærd, og de døde lever ikke videre et eller andet sted i det hinsides. Mennesket har ikke en udødelig sjæl der forlader kroppen, når døden indtræffer. Når man er død, så ER man død. Ingen film kan opbygge illusionen om det modsatte - ihvertfald ikke hos mig.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#39 filmz-DocDoom 17 år siden

#38: "Når man er død, så ER man død. Ingen film kan opbygge illusionen om det modsatte - ihvertfald ikke hos mig."

Det kan det til gengæld i DEN grad hos mig! Jeg mener ikke, at det har noget at gøre med, om man er en bangebuks (ikke at du skrev det), men derimod om man har en livlig fantasi. Og DET har jeg! :-)
Gravatar

#40 filmfan 17 år siden

Du har da ret ... men behøver du trampe rundt i det :/
Hun er sgi da et spøgelse ... der er så lige et plot der, som har forskubbet sig i min hukommelse :-)

Skriv ny kommentar: