Gravatar

#1 Patriarch 17 år siden

Hvad er de bedste ikke overnaturlige gyser/thrillere de sidste 5 år?

Savner lidt inspiration.

ps: simple "torturfilm" har ingen interesse.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#2 filmz-DocDoom 17 år siden

From Hell, selvom den er udskældt af nogle. Jeg synes den er fed!

Saw 1

Ellers må jeg nok indrømme, at min betragtelige gysersamling primært tæller film et eller andet form for overnaturligt element... :-(

Vildt, at jeg ikke kan komme på andre!
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#3 filmz-Le Samouraï 17 år siden

Skal det være rent menneskelige bad guys, altså naturfænomener, seriemordere og andre psykopater, eller må de også være ikke-menneskelige (så længe de ikke ligefrem er spøgelser eller dæmoner)?
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#4 filmz-DocDoom 17 år siden

Hvis du vil kalde den en gyser og ikke blot, så er Zodiac vel oplagt. Personligt synes jeg den er røvdårlig, men den er elsket af mange.
Gravatar

#5 filmz-DocDoom 17 år siden

Hvis jeg må gå lidt længere tilbage i tiden, dvs. 90'erne, så er der:

Misery
Nattevagten
Scream
(not... :-D)
Gravatar

#6 filmz-DocDoom 17 år siden

EDIT til #4: 'en gyser og ikke blot en thriller'

Så er der jo Seven og Silence of the Lambs, men de er for det første for gamle og for det andet så er de vist også mest blot thrillere.

Ellers er der jo alle film med Martin Lawrence. Det er det ultimative gys!
Gravatar

#7 Patriarch 17 år siden

Misery og Silence of the Lambs er gode bud. Men de er gamle.

#3... hmmm - hvad tænker du på?
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#8 martin_v 17 år siden

Them, som lige er kommet ud, er en rigtig lækker gyser. Hills have eyes er også cool. I J genren er A tale of two sisters rigtig rigtig god. Haute tension er også vild En film der er lidt ældre, som er virkelig cool, er Session 9.
Gravatar

#9 filmz-Le Samouraï 17 år siden

#7 - Jeg tænker bare på, om der må være "monster-film" af den ene eller anden slags imellem, eller om det skal være ovre i det psykologiske gys?
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#10 filmz-Gaff 17 år siden

Hmm indenfor de sidste fem år? A Tale of Two Sisters og Sewered er rigtig fede på hver sin måde. En meget undervurderet horror/thriller må være Hannibal, som jeg virkelig holder af og stadig synes er pisseuhyggelig.
Serinity now... Insanity later!

Skriv ny kommentar: