Gravatar

#1 davenport 22 år siden

I en anden tråd diskuterer vi værste film nogensinde.
Hvad med her i Dk?
De sidste år har jo budt på mange film af forskellig kvalitet.
Der har jo i mange mange år været lavet film herhjemme, Olsenbanden og sådannoget. Men hvad mener i?

Mine to toppere er nok Pusher, Bleeder og Bænken.

De ringeste? Faktisk alt det gamle. Jeg HADER gamle, danske film. Dirch Spasser var da sjov da jeg var knægt, men nu føler jeg mig bare provokeret..

Give it away..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#2 Guts 22 år siden

Jeg er helt med paa Pusher...men sammen med den maa jeg indroemme at " I Kina, spiser..." ligger lige ved siden af..maaske lidt under! Men rigtig fed film!
Kim Bodnia er den stoerste!!

Den daarligste er vel Kat! Den stinker!!!
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#3 davenport 22 år siden

Jeg har ikke set Kat. Jeg kommer nok heller ikke til det. Det pga hvad jeg har hørt, selv om Liv Corfixen er meget pæn, dog ofte underspillende IMO.
Gravatar

#4 inflector 22 år siden

Hmm god ide med denne tråd, har selv overvejet at starte, men har aldrig fået taget mig sammen :/

Vel Pusher, Festen og I kina spiser de hunde er blandt mine farvoritter.

Jeg er heller ikke så glad for Dirck og filmene fra den tid. Olsen Banden er dog meget sjove.
I 80´erne og start 90´erne blev der jo nærmest udgivet en kaskade af dårlige film i dk. Banaen skrald den før din nabo, Casanova og Walter og Carlo. Walter og Carlo var jo meget sjove dengang, men de falder alligevel til jorden i dag.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#5 davenport 22 år siden

Ja, der gik lort i den den gang. Man havde jo heller ikke den samme kritiske sans som jeg mener at besidde i dag.
Om søndagen kom min onkel altid forbi med 3 film. Altid noget action og så en obligatorisk dansk film. Piger i trøjen osv. Det var guddommelig morsomt dengang..
nej, nu vil vi ha kvali..
Gravatar

#6 McPeter 22 år siden

Jeg synes Festen er ret fed, samt I Kina Spiser de Hunde og Blinkene Lugter (den nye fisker-film) :-)
Elsker Dig For Evigt, samt En Kort en Lang er da også med i den bedre ende...

Synes faktisk også ret godt om den (oversete?) danske science-fiction film Skyggen.

Af danske gys synes jeg Sidste Time er fremragende, men også Midsommer er ganske god.

Derudover er Valhalla en helt fantastisk tegnefilm. Og i forbindelse med den kan Fuglekrigen i Kanøfleskoven og Strit & Stumme også nævnes. Synes også Hjælp Jeg er en Fisk var ganske ok.

Hvad der stinker, så er det f.eks. Gamle Mænd i Nye Biler, Polle Fiction, samt mange af de nyere børnefilm (nu kan det jo selvfølgelig godt være jeg ikke længere har de rigtige forkundskaber for at bedømme den slags, men alligevel) :-)
Så kan jeg bedre li' Gummi-Tarzan, Lille Virgil & Orla Frøsnapper og Hodja fra Pjort og den slags... :-)
Der er også nogle af de danske kærligheds-komedier der er lidt for meget...gider ikke remse titler op - bare sådan generelt...
Gamle danske film siger heller ikke mig særligt meget, men synes dog stadig at film som Olsen Banden stadig holder 100%!
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#7 coolflash 22 år siden

Bedste:

"I Kina Spiser De Hunde" Genial film! Har aldrig grint så meget i en biograf. Og så besider den også en hvis dybde - på trods af sit humoristiske ydre.

"Festen" Stærk stærk film, som satte sig dybt inde i kroppen efter første gensyn.

"Blinkende Lygter" Dejlig film, med et framragende karakterer-galleri. Perfekt castet, god sort humor og eftertænksom.

"Valhalla" Er vokset op med den film! Blev stadig lige bange for hende den gamle kone hos UdgårdsLoke hver gang jeg så filmen :P Og så var Quark for cool... Lækker tengefilm!

Værste:

Kan ikke fordrage Moten Korch-film! Lidt for pladder-idyllisk til min smag ó_Ò

"LillePer" og "Min Søsters Børn" var jeg vild med som lille knægt, men kan ikke udstå det i dag. Bliver arrig af al den "feel-good" stemning og høflighed...
"Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don't need."
Gravatar

#8 chandler75 22 år siden

Jeg kan ikke snuppe nye amerikaniserede action-komedier alá "I kina spiser de hunde", "Blinkende lygter" osv. Jeg synes de falder totalt igennem - ligesom når danskerne skal lave sit-coms (med undtagelse af "Langt fra Las Vegas").

Derimod kan danskerne godt lave ordentlig action-drama når de tager sig sammen: "Pusher", "Bleeder", "Een gang strømer" - selv "Mord i mørket" har jeg en svaghed for.

Danskerne er dog måske nok bedst til de neddæmpede realistiske dramaer, som "Festen", "Bornholms Stemme", "Midt om Natten".
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#9 dyg 22 år siden

#8 - Med undtagelse af første sæson, synes jeg også Langt Fra Las Vegas falder igennem.

Festen er en af mine danske favoritter, sammen med bleeder og pusher.

Reptilicus skal ikke glemmes på listen over de dårligste.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#10 filmz-che 22 år siden

Reptilicus kan jeg godt sidde og more mig over... Selv da filmen kom frem i 1961 var det noget af det værste makværk der var blevet lavet... Der ud over er der jo noget sjovt ved det foregår i københavn...

Min danske farvorit film bliver nok arven eller festen... Bundskraberen bliver alt hvor lille per, min søsters børn eller morten korch har været...
This is an ex-parrot

Skriv ny kommentar: