Gravatar

#11 inflector 22 år siden

#8 Der er nu ikke noget som en barsk Jens Okking, en rigtig badass mofo!
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#12 chandler75 22 år siden

Yeah, det danske svar på Sipowitz (N.Y.P.D. Blue).
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#13 davenport 22 år siden

eller willy (hvalen)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#14 filmz-Le Samouraï 22 år siden

Bedste... OG værste... må næsten være Sidney Pink/ Ib Melchior samarbejdet Journey to the 7th Planet (ja, det er også dem med Reptilicus). Jeg mener, hvordan kan man andet end at falde for idéen om Ove Sprogøe som astronaut - for slet ikke at tale om det fængende temanummer af Otto Brandenburg. På den anden side, så er selvsamme Sprogøe dubbet til en fake, irsk accent af en amerikaner fra ambassaden. Det lyder hæsligt. Og så fungerer de der danske bindingsværksbondehuse, der pludseligt dukker op midt på en fremmed planet altså heller ikke alt for smart. Det virker mest af alt som det, det er, nemlig et forsøg på at spare på udgifterne til kulisser.

Ellers så synes jeg, at dansk film generelt er bedre end sit ry. Egne favoritter er Carl Th. Dreyers Ordet og Vredens dag, Balladen om Carl-Henning (med en purung Jesper Klein), Kundskabens træ, Zappa, Vinterbergs Festen, von Triers Vovsekøbing (alias Dogville) og ikke mindst Olsenbanden ser rødt med det geniale kup i Det kongelige teater.

Hadefilm... mja, hele striben fra forsøget på at genopleve den danske folkekomedie i 1980'erne og ind i starten af 1990'erne kan for min skyld godt gå i glemmebogen snarest muligt.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#15 nakalay 22 år siden

De bedste film er nok film som "Festen", "Valhalla" og "Pusher". Hvis "Casper og Mandrillen" kan tælles med, er det klart den mest geniale danske produktion nogensinde.

Af de dårligere film. "I kina spiser de hunde" er så dårlig, at det er sindsygt, og dens efterfølger er dobbelt så slem.
De fleste danske komedier o.l. er også utroligt dårlige for at sige det mildt. Jeg har også læst at filmen "Dværgen" fra '73 skulle være bizar.
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#16 lagoni 22 år siden

#1 - "Mine to toppere er nok Pusher, Bleeder og Bænken"

det får jeg egentlig til 3 film... :)

"En Kort En Lang" er IMO nok en af de dårligste film i nyere dansk filmhistorie. "Festen" er nok en af de bedste (og så Dogville, den er nok også dansk)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#17 nakalay 22 år siden

#16 Det kan være, han tænkte på en film, der hedder "Bleeder og Bænken" :)
Gravatar

#18 SpielbergFreak 22 år siden

Gode:

Det forsømte forår
Drengene fra Skt. Petri
Arven
Bænken
Dypt Vand (Bornedals tv-film)
På fremmed mark
Pelle Eroberen

Dårlige:

Bleeder
Humørkortstativsælgerens søn
ALLE Morten Koch og soldaterkammerater/piger i trøjen film
Idioterne

I kina..., Gamle mænd... og de grønne slagtere er da meget skægge, Anders Thomas Jensen skriver de fedeste manusskripter. Men jeg har fået nok af dumsmarte danske actionfilm! Vi kunne eddermandme godt lære noget af svenskerne!
Gravatar

#19 filmz-superfrez 22 år siden

Den værste af dem alle er da: Stjerner Uden Hjerner... Det er da noget (/&Q")¤&)(&%)#"(&)(")=!(¤)(&%)#"(&!!!
Gravatar

#20 nakalay 22 år siden

#19 Sådan er det jo med Timm og Gordon. De er nogle forbandede bastarder, er de.

Skriv ny kommentar: