Hvis du falder over den på nettet engang, må du gerne smide et link. Jeg har før hørt det med Seinfeld, men har aldrig fundet forklaringen.
Wikipedia er ikke til meget hjælp:
A sitcom or situation comedy is a genre of comedy performance originally devised for radio but today typically found on television. Sitcoms usually consist of recurring characters in a format in which there are one or more humorous story lines centred on a common environment, such as a family home or workplace.
The situation comedy format seems to have originated in the old time radio era of the United States, but today they have become among the most popular programmes on the schedule.
#64: Nej, det er ikke derfor. Og jeg er fuldstændig enig i, at den ikke handler om ingenting, men det var jo cool at kunne sige.
#65: Det er noget der fremgår af ekstramaterialet til sæson 1, svjh, og mener det havde noget med sendetidspunktet at gøre? Selv om det ikke helt giver mening.
"Frasier" ? Hm, det er svært? FRIENDS må vel også være en sitcom det er også genialt. Af danske er "Langt fra Las Vegas" nærmest legendarisk :D Simpsons er også genialt gennemført ... jeg ved ikk... Der er maaaange !
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
#61 20 år siden
Ally McBeal er ikke en Sitcom.
Den passer vist bedst ind i kategorien Dramady....
#62 dyg 20 år siden
"Situation Comedy" eller "a humorous drama based on situations that might arise in day-to-day life" beskriver for mig meget godt, hvad Ally byder på.
#63 myggen 20 år siden
#64 elwood 20 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#65 dyg 20 år siden
Wikipedia er ikke til meget hjælp:
Dog er der en liste over sitcoms.
#66 myggen 20 år siden
#65: Det er noget der fremgår af ekstramaterialet til sæson 1, svjh, og mener det havde noget med sendetidspunktet at gøre? Selv om det ikke helt giver mening.
#67 dyg 20 år siden
#68 myggen 20 år siden
#69 dyg 20 år siden
#70 Collateral 20 år siden