Gravatar

#1 filmz-Simba 22 år siden

Hej Alle !

Jeg er stor fan af tegne- og animationsfilm og kunne godt tænke mig at høre om hvilke film i kan lide ?

Også hvilke I kan anbefale for jeg skal til amerika og har hørt, at de har rigtig mange gode på kode 1.

Peter aka Simba
Gravatar

#2 Patriarch 22 år siden

Så fornyligt Finding Nemo

Fantastisk
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#3 filmz-Kviksand 22 år siden

Hvis du kan lide anime vil jeg varmt anbefale den rigtig flotte Vampire Hunter D - bloodlust! Det er animationskunst på højt plan! (hvis du kender animatrix, så er det den samme instruktør/tegner der står bag "program")
Gravatar

#4 filmz-Plimmer 22 år siden

Spirited Away, ved godt den er blevet nævnt rigtigt meget her på forummet for nyligt, men det kan ikke siges nok. Helt klart en af mine favs..
Famous last words: What duck?
Gravatar

#5 Spanner 22 år siden

Nemo er ganske rigtigt god.

Spirited Away er den bedste tegnefilm jeg nogensinde har set. Den er så dejligt anderledes end alt Disney har kunnet præstere (ikke at det Disney er dårligt), og har en bedre historie, der giver mere mening end andet Anime.

Af de klassiske Disney sang-og-musik film foretrækker jeg Aladdin. Den er mørkere og mere dyster end de andre, og musikken er noget af det bedre Disney har præsteret.

Af de nyere, lidt mere voksen-mindede Disney produktioner, synes jeg virkelig godt om The Emperor's New Groove. Sjov, frisk og anderledes som ingen andre Disney film.

Andet non-Disney: Don Bluth's "Secret of NIMH" og "Titan AE" er god underholdning fra den vestlige animationsskole, der henvender sig til et lidt mere voksent publikum end Disney.

Ud over Spirited Away er der en masse gode Anime film. Laputa - Castle in the Sky, Princess Mononoke er fra skaberen af Spirited Away. Akira, Ghost in the Shell, Ninja Scroll, Wonderful Days er alle gode på hver deres måde.

Hvis man er til det lidt mere offkey, er kortfilmene af Don Hertzfeld god underholdning. Den mest kendte er "Rejected", men han har lavet en stribe andre i den simple stil med kulsort humor.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#6 Sealer 22 år siden

Hvor kan man finde de film ? altså enten købe eller måske download HVIS det er lovligt er der faktisk mange fx de der små kørt film der kunne være ;)

Jeg syns også godt om finding nemo. Men Sherk er da bare en af de bedst ever ;)
Gravatar

#7 Spanner 22 år siden

Rejected findes på DVD. Jeg ved ikke med de andre.

Hvis man var skruppelløs nok kunne de sikkert findes på diverse P2P netværker, men vi er naturligvis alle mennesker af ophøjet moralsk standard.

#8 22 år siden

Jeg er tilhænger af alle Disney film. Måske er de tit lidt for sukkersøde og forudsigelige, men animationsmæssigt er der kun få produktionshuse i verden der kan måle sig med samme levende kvalitet i deres animation.
Så, jeg ser ikke bare filmene for deres indhold, men også for at beundre teknikken og talentet.

Nightmare before Christmas er også god, selv om det er en stop-motion animation.

The Animatrix er en samling af nogle meget flotte, små animations film.

My Neighbour Totoro er i samme klasse som Spirited Away. Helt fantastisk historie og animation.

FCLC (http://furikuri.host.sk/index-e.html) er sej animekunst der vil noget. Gainax har altid betydet kvali!

Generelt er der mange perler i den japanske tegnefilmsverden, men man skal nok sætte sig lidt ind i sagerne først. Der er nemlig også rigtig meget dårlig anime. Det ser ofte flot ud, men har bare ikke meget at byde på. På den anden side kan der også være grimme anime shows der bare er total griner..

Good luck
Gravatar

#9 Spanner 22 år siden

Don Hertzfeld: Ah, L'amour

Undskyld jeg kunne ikke lade være, den er bare for sjov :)
Gravatar

#10 The Insider 22 år siden

Titan A.E.
Batman Beyond: The Return of the Joker (UNCENSORED)
The Lion King
Akira
Princess Mononoke
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: