Gravatar

#11 davenport 19 år siden

Er pædofili ikke at sidestille med andre former for seksual afvigelse? Fx. homoseksualitet eller at man tænder på at smadre statuer.
Ikke at det gør det iorden, men jeg synes det er et interessant spørgsmål, for hvis man kan behandle en pædofil ud af sin afvigelse, så kan man vel det samme med en homoseksuel?
(Ikke at man skal, men hvor er forskellen? Moralsk ja, fordi det går ud over børn, og homoer kun får ondt i bagen, men set helt nøgternt mener jeg. - Kan man det?)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#12 McPeter 19 år siden

#11 - for mig at se er det ikke selve den seksuelle afvigelse der er problemet, men mere at de ikke formår at rationalisere sig frem til at det ikke er iorden. Der er fand'me forskel på mer' end et par grader på at ønske sin chef/ekskæreste/etc død (også selvom man mener det) og så til rent faktisk at slå ham/hende ihjel. At man ikke kan adskille hvad man må og hvad man har lyst til er jo en form for psykose og det er IMO der man kan/bør sætte ind. At de har lyst til at ha sex med børn tror jeg desværre ikke man kan gøre noget ved, men hvis man kan få dem til at forstå at det ikke er iorden, kan man forhåbentligt få dem til at lade være med at gøre det...

Og så synes jeg iøvrigt det er lige på kanten at sidestille homoseksualitet med pædofili (ordet fili henviser jo til at det er en besættelse), selvom du sikkert ikke mener noget ondt med det. :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#13 myggen 19 år siden

#7: Den længste dom jeg lige kan huske, var på 2 år og 3 mdr. til ham der dræbte en 27-årig og hans datter (Tobias og Ronja, hed de vist).

#6: Jeg er også enig i, at længere fængselsstraffe ikke virker forebyggende, men det er med til at tilfredsstille 'folkets' hævntørst. Fair nok.

Om pædofili skal behandles eller ej, kommer i mine øjne an på, om pædofilien har ført til skade på andre, dvs. om der har været overgreb på børn, ligesom en homoseksuel skal straffes for at voldtage en anden person, uanset om det er i hoved eller røv.
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#14 filmz-yoshimura 19 år siden

#12 Nu er homofili jo faktisk et synonym for homoseksualitet ;o)
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#15 McPeter 19 år siden

#14 - tænkte jeg godt ville komme... ;-) men man hører nu altså ikke ordet homofil særligt meget i dagens danmark. Måske fordi det netop har klangen af at være en besættelse/sygdom...?! :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#16 filmz-cloud02 19 år siden

Nu er det sådan at vi i Danmark bruger fængsel som straf, men at vi stadig prøver at behandle de kriminellse så de kan komme ud igen og være normale mennesker igen.
Ved at give dem straffe på 10 år, så hjælper vi dem ikke just med at undgå kriminalitet når de kommer ud igen.

Højere straffe er ikke vejen frem. Det hjælper kun ofrene at vide at de skyldige (om kriminaliteten var uagtsom eller ikke) lider.
Gravatar

#17 filmz-yoshimura 19 år siden

#15 Tjah, i "dagens Sverige", som jo ellers er meget politisk korrekt, er det meget udbredt at sig "homofil" og "homofili".
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war

#18 19 år siden

4: Livsvarigt? Ha, slap da heeelt af. Der er for nylig givet 2 år og 3 mdr., hvilket er den længste straf for trafikdrab nogensinde.

Forstå mig ikke sådan, at jeg finder det rimeligt.

Begrundelsen - hvadend man tilstutter sig den eller ej - for at taksere trafikdrab lavt, er selvsagt, at det ikke er forsætligt. Der findes dog en mellemting mellem uagtsomhed og forsæt; en slags mildt forsæt; der hedder dolus eventualis. Det går ud på, at man gør en handling, der indebærer så stor sandsynlighed for et eller andet, at det ikke kan betegnes som blot uagtsomt.

Et eksempel kunne være at køre ned ad strøget med 70 km timen. Det er så sandsynligt, at man dræber nogen, at der er tale om mere end blot uagtsomned. Men den form for forsæt anvender man (endnu) ikke i trafiksager, med mindre det kan bevises, at man reelt har til hensigt at dræbe (altså reelt forsæt). Man opererer højst med grov uagtsomhed med skærpende omstændigheder.
Gravatar

#19 SpielbergFreak 19 år siden

Kan slet ikke forstå de fleste af Jeres holdninger?!?! Jeg ved da godt at sådan en underskriftindsamling ikke skaber mirakler, men hvis vi bare kan komme et skridt videre hen imod, at få buret de skadedyr, der forgriber sig på børn inde, så synes jeg det er det værd.

Jeg vil blæse på om disse mennesker er "syge", "uuhaaa de skal da hjælpes, de er syge, lad os give dem en behandlingsdom" ???????? NO WAY, stod det til mig skulle disse "mennesker" spærres inde resten af deres liv!

Der var en der skrev, at pædofili var en seksuel orientering ligesom, at være hetero-, homo- eller biseksuel, ergo er det ikke noget der kan "kureres", det er bare en af de seksuelle orienteringer der ikke er acceptable.

Så er der den typiske: "Jamen mange af dem som er pædofile, gør det fordi de selv er blevet misbrugt som børn"

Det er også forfærdeligt for dem, og de er måske inde for kureringsrækkevide, da de ikke er født med denne trang, men nærmere har "lært" at det ikke er forkert, de skal klart have hjælp. MEN hvis de bliver ved og ved, efter at have fået hjælp...... så skal de bare ned i hullet til de andre!
Gravatar

#20 filmz-jonasgr 19 år siden

Så er du da ikke et bedre menneske end dem.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"

Skriv ny kommentar: