Ikke fordi jeg er imod at man skal bekæmpe det, men nej. Online "underskriftindsamlinger" er værdiløse i mine øjne og jeg tvivler på at nogen som helst tager dem seriøst.
Er træt af at skrive under på ting der har med pædofili at gøre... Er spejderleder så tror efterhånden jeg har skrevet under 3-4 gange på at de må få lov at kigge min straffeattest igennem for at se om jeg tidligere er straffet for pædofili... (endda også dengang jeg kun var leder for 16-24 årige). Har meget svært ved at se hvordan det i praksis skulle hjælpe på at der opstår nye tilfælde eller situationer hvor krænkeren bare endnu ikke er straffet. IMO er det bare en slags falsk tryghed som forældrene kan læne sig op ad, men det er selvfølgelig fint nok hvis det sænker mistænkeliggørelsen overfor mig. Problemet er jo bare at det gør det også overfor personer der kunne finde på sådan noget... :-(
Og desuden tror jeg ikke på at en højere strafferamme hjælper på at folk ikke gør sådan nogle fucked-up ting som pædofili... Tror ikke det vil have nogen som helst præventiv virkning at hæve strafferammen. At svinene så burde straffes langt ind i helvede er en helt anden sag. Mener bare at det primære formål med vores retssystem er at være præventiv. De længere straffe skulle i stedet skiftes ud med forskellige behandlingsformer i håb om at det ikke vil ske igen... og så kan man jo så ærgre sig over at vores kultur er for sart til at man bare kastrerer dem, men så må man jo finde på noget andet... :-)
#7 Nej nej, så skal man gøre kål på nogle virkelig uskyldige og forsvarsløse individer så som politibetjente eller politikere.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
#6 Jeg er meget enig. Længere fængselsstraffe hjælper ikke på problemet. For mig at se er pædofili en sygdom og jeg synes i stedet man skulle idømme dem behandlingsdomme.
Ideen med at straffe folk (generelt) er vel at prøve på, hvis ikke at få det helt stoppet, så i hvert fald at få det begrænset. I nogle tilfælde er fængselsstraf en løsning og i andre tilfælde er en behandlingsdom en mulighed.
Så nej jeg gider heller ikke at underskrive noget.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
#1 SpielbergFreak 19 år siden
http://www.misbrug.underskrifter.dk/
#2 filmz-Kadann 19 år siden
#3 filmz-Wacker 19 år siden
http://www.samarit.dk
#4 gi-jones 19 år siden
#5 myggen 19 år siden
#6 McPeter 19 år siden
Og desuden tror jeg ikke på at en højere strafferamme hjælper på at folk ikke gør sådan nogle fucked-up ting som pædofili... Tror ikke det vil have nogen som helst præventiv virkning at hæve strafferammen. At svinene så burde straffes langt ind i helvede er en helt anden sag. Mener bare at det primære formål med vores retssystem er at være præventiv. De længere straffe skulle i stedet skiftes ud med forskellige behandlingsformer i håb om at det ikke vil ske igen... og så kan man jo så ærgre sig over at vores kultur er for sart til at man bare kastrerer dem, men så må man jo finde på noget andet... :-)
#7 gi-jones 19 år siden
#8 dyg 19 år siden
#9 filmz-yoshimura 19 år siden
#10 filmz-jonasgr 19 år siden
For mig at se er pædofili en sygdom og jeg synes i stedet man skulle idømme dem behandlingsdomme.
Ideen med at straffe folk (generelt) er vel at prøve på, hvis ikke at få det helt stoppet, så i hvert fald at få det begrænset. I nogle tilfælde er fængselsstraf en løsning og i andre tilfælde er en behandlingsdom en mulighed.
Så nej jeg gider heller ikke at underskrive noget.
'Cause I'm evil"