Så hvis jeg pludselig begyndte at sms'e 6 gange så meget som nu, ville det kun kunne koste mig op til 36 kr. om måneden - eller 50 kr., fordi dette er det mindst optankningsbeløb, man kan vælge.
Nå, det regnestykke blev lidt forkert, eftersom jeg jo får de første 50 sms'er gratis og skal betale for 250 sms'er. Den månedlige udgift bliver 45 kr. - eller som sagt 50 kr. på grund minimum-beløbet ved optankning.
Men hvis man ser det at skulle tanke op én gang månedligt som et helvede, er det her selvfølgelig et dårligt forslag.
#10 - Har telmore og jeg bruger med min lowtech tlf. ikke internet mm. så det lyder bestemt som en mulighed for mig.
Det eneste du skal være opmærksom på, er følgende:
Der er månedsafgifter på Udlandstelefoni (19kr), Telefonsvarer (9kr) og Vis-Nummer (9kr). Vælger du alle 3 funktioner ydes der 8 kr. rabat og den samlede månedsafgift bliver derfor 29 kr.
Jeg bruger ikke selv nogen af delene. I tilfældet med telefonsvarer lader jeg folk sms'e eller prøve at ringe igen, hvis de ikke træffer mig første gang.
Det er sgu vildt så stor forskel der er på folks telefonvaner. Bliver altid lidt overrasket når folk de siger, at de kun ringer en time eller mindre - I UGEN... Men jeg er jo nærmest ved at falde af stolen, når man læser 10 og 50 min. i måneden :)
#15: Den klassiske "I" og "OM" :) Den ene er vist ikke mere rigtig end den anden. "I" er lidt mere "gammeldags", men var nu normalen tidligere så vidt jeg ved. I udlandet er det vel også mest "I"-versionen man bruger?
Jeg ved ikke om "i" har været brugt før i tiden. :)
Jeg betragter det mest som en jysk ting, da jeg aldrig har oplevet det brugt af andre end jyder og hverken mine forældre, bedsteforældre eller oldeforældre har sagt det - men om det har været brugt andre steder, skal jeg ikke gøre mig klog på.
Hvorvidt man gør det i udlandet, kommer nok mest an på hvordan man konstruerer sætningen og man kan oversætte direkte - på engelsk er der jo mulighed for at sige "a month", når man siger "om måneden". :)
#17: Den er go' nok. Er tjekket med DSN i en tidligere snak om I og OM.
Mht det udenlandske, så er det måske rigtig at det kommer an på sammenhængen. Twice in a month eller twice a month... Jeg referer blot DSN's svar da vi havde "diskussionen" sidst :)
#11 BN 12 år siden
Nå, det regnestykke blev lidt forkert, eftersom jeg jo får de første 50 sms'er gratis og skal betale for 250 sms'er. Den månedlige udgift bliver 45 kr. - eller som sagt 50 kr. på grund minimum-beløbet ved optankning.
Men hvis man ser det at skulle tanke op én gang månedligt som et helvede, er det her selvfølgelig et dårligt forslag.
#12 jessup 12 år siden
#13 BN 12 år siden
Det eneste du skal være opmærksom på, er følgende:
Der er månedsafgifter på Udlandstelefoni (19kr), Telefonsvarer (9kr) og Vis-Nummer (9kr). Vælger du alle 3 funktioner ydes der 8 kr. rabat og den samlede månedsafgift bliver derfor 29 kr.
Jeg bruger ikke selv nogen af delene. I tilfældet med telefonsvarer lader jeg folk sms'e eller prøve at ringe igen, hvis de ikke træffer mig første gang.
#14 Tommy Kristensen 12 år siden
Jeg føler mig jo helt som en eller anden freak.
#15 Slettet Bruger [2465697484] 12 år siden
Jeg taler ofte "om måneden" og "om ugen", ikke i.. :-p
Men jeg tror nu heller ikke at jeg taler mere end et par timer om måneden, især efter jeg har nedlagt min IP-telefon og nøjes med min mobil.
#16 Tommy Kristensen 12 år siden
#17 Slettet Bruger [2465697484] 12 år siden
Jeg betragter det mest som en jysk ting, da jeg aldrig har oplevet det brugt af andre end jyder og hverken mine forældre, bedsteforældre eller oldeforældre har sagt det - men om det har været brugt andre steder, skal jeg ikke gøre mig klog på.
Hvorvidt man gør det i udlandet, kommer nok mest an på hvordan man konstruerer sætningen og man kan oversætte direkte - på engelsk er der jo mulighed for at sige "a month", når man siger "om måneden". :)
#18 Tommy Kristensen 12 år siden
Mht det udenlandske, så er det måske rigtig at det kommer an på sammenhængen. Twice in a month eller twice a month... Jeg referer blot DSN's svar da vi havde "diskussionen" sidst :)
#19 Tommy Kristensen 12 år siden
http://podcast.dr.dk/p4/sproghjoernet/2010/Sproget...
Hop til 07.18
Næsten samme version som DSN.
Mobilabonnementstråd - nu med mobil- og sprogtips.
#20 Slettet Bruger [2465697484] 12 år siden