Jeg vil faktisk gerne ind og se Inception. Jeg har set noget trailer for længe siden, og har ingen forventninger og idé om hvad den handler om, så jeg tror egentlig jeg får en god oplevelse, efter den hype jeg læser om..
Kan godt forstå du gerne vil se den. Om noget er det da sommerfilmen der bare SKAL ses hvis man er til udfordrende mainstream film. :)
Nu undersøgte jeg lige lidt nærmere hvilke film jeg har set i biografen i år. Her er de med mine karaktere tilknyttet:
- Das weisse band (Michael Haneke): 6/6 stjerner. - The men who stare at goats (Grant Heslov) 3/6 stjerner. - Nine (Rob Marshall) 3/6 stjerner. - Up in the air. (Jason Reitman) 5/6 stjerner. - The imaginarium of doctor Parnassus (Terry Gilliam) 5/6 stjerner. - Shutter Island (Martin Scorsese) 5/6 stjerner. - Alice in Wonderland (Tim Burton) 2/6 stjerner. - The Ghost Writer (Roman Polanski) 4/6 stjerner. - Clash of the Titans (Louis Leterrier) 2/6 stjerner. - Submarino (Thomas Vinterberg) 5/6 stjerner. - Iron Man 2 (Jon Favreau) 4/6 stjerner. - A Single Man (Tom Ford) 5/6 stjerner. - Kick-Ass (Matthew Vaughn) 5/6 stjerner. - R (Tobias Lindholm) 5/6 stjerner. - Armadillo (Janus Metz Pedersen) 6/6 stjerner. - Robin Hood (Ridley Scott) 3/6 stjerner. - The Killer Inside me (Michael Winterbottom) 4/6 stjerner. - Predators (Nimród Antal) 3-4 stjerner.
De fleste er set i Biocity Randers, CinemaxX Århus og Øst for Paradis.
FlameBait (8) skrev:
savner lidt de fede film. Det virker ikke som om der er bliver lavet flere pengemaskine film end solide film idag...det er mså ke bare mig der er ved at blive gammel:-)
Tja, som min liste antyder har der dog været en del gode film i år efter min smag :)
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Jeg har ingen anelse om hvor mange gange jeg har været i biografen, men jeg plejer at have et gennemsnit på en gang om ugen, hvis vi regner filmfestivaler med. Uden festivaler er det vel 2-3 gange om måneden.
Jeg har lige et spørgsmål til dem der "kun" går i biografen under 6 gange om året; Betyder det at I slet ikke ser de nye film? venter I til de kommer på DVD eller evt. ulovlig download?
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Har set Avatar, Up in the Air, Shutter Island, The Bounty Hunter og Soul Kitchen i år, og så kan jeg ikke rigtig huske, om jeg så Sherlock Holmes før eller efter nytår.
Dertil Jeanne d’Arc, Glomdalsbruden, To mennesker og Englebugten i Cinemateket.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
I Biffen: Soul Kitchen El Secreto de sus ojos Welcome Bienvenue chez les Ch'tis (måske sidste år)
I BioCity Århus: The Ghost Writer
I BioCity Aalborg: Avatar Kick-Ass (500) days of Summer An Education (I forbindelse med Oscar Night) Up in the Air Edge of Darkness Iron Man 2 Shutter Island The Imaginarium of Doctor Parnassus Inception (på mandag)
Så det er da alligevel blevet til 15 ture indtil videre. (Tak til wimmies indlæg. Det mindede mig om (500) Days of Summer, som jeg havde glemt).
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Alice In Wonderland (3/6) Das Weisse Band (6/6) Kick-Ass (5/6) Shutter Island (4/6) The Crazies (4/6) The Imaginarium of Doctor Parnassus (3/6 om end den vandt ved gensyn) The Road (5/6) Un Prophète (to gange) (6/6) Up In The Air (4/6)
Jeg ved ikke helt, om det tæller, men jeg så også to film på Roskilde Festival med kraftige tømmermænd: Anvil! The Story of Anvil (4½/6) og Cocaine Cowboys (3/6)
Af sommer must-sees har jeg Inception (som jeg skal se på mandag), Scott Pilgrim vs. The World (selvom det er i oktober) og Toy Story 3. Ellers afventer jeg og ser, hvad The Social Network, Biutiful, The American, The Expendables og Wall Street: Money Never Sleeps får af anmeldelser.
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
I snit en gang om måneden. Så holder jeg lige præcis fast i mit VIP-kort hos NF. Den bliver dog svær i denne sæson, da jeg er kommet voldsomt bagud, pga. endnu en familieforøgelse.
So, at last we meet for the first time for the last time.
#11 Twister 14 år siden
Kan godt forstå du gerne vil se den. Om noget er det da sommerfilmen der bare SKAL ses hvis man er til udfordrende mainstream film. :)
Nu undersøgte jeg lige lidt nærmere hvilke film jeg har set i biografen i år. Her er de med mine karaktere tilknyttet:
- Das weisse band (Michael Haneke): 6/6 stjerner.
- The men who stare at goats (Grant Heslov) 3/6 stjerner.
- Nine (Rob Marshall) 3/6 stjerner.
- Up in the air. (Jason Reitman) 5/6 stjerner.
- The imaginarium of doctor Parnassus (Terry Gilliam) 5/6 stjerner.
- Shutter Island (Martin Scorsese) 5/6 stjerner.
- Alice in Wonderland (Tim Burton) 2/6 stjerner.
- The Ghost Writer (Roman Polanski) 4/6 stjerner.
- Clash of the Titans (Louis Leterrier) 2/6 stjerner.
- Submarino (Thomas Vinterberg) 5/6 stjerner.
- Iron Man 2 (Jon Favreau) 4/6 stjerner.
- A Single Man (Tom Ford) 5/6 stjerner.
- Kick-Ass (Matthew Vaughn) 5/6 stjerner.
- R (Tobias Lindholm) 5/6 stjerner.
- Armadillo (Janus Metz Pedersen) 6/6 stjerner.
- Robin Hood (Ridley Scott) 3/6 stjerner.
- The Killer Inside me (Michael Winterbottom) 4/6 stjerner.
- Predators (Nimród Antal) 3-4 stjerner.
De fleste er set i Biocity Randers, CinemaxX Århus og Øst for Paradis.
Tja, som min liste antyder har der dog været en del gode film i år efter min smag :)
#12 frahm-2 14 år siden
Jeg har lige et spørgsmål til dem der "kun" går i biografen under 6 gange om året; Betyder det at I slet ikke ser de nye film? venter I til de kommer på DVD eller evt. ulovlig download?
#13 MMB 14 år siden
Venter til DVD, gerne til DVD'en bliver sat ned. :) Det er sjældent, jeg har akut behov for at se en ny film, når jeg nu mangler at se så mange gamle.
#14 rockysds 14 år siden
Dertil Jeanne d’Arc, Glomdalsbruden, To mennesker og Englebugten i Cinemateket.
#15 frankdrebin 14 år siden
#16 wimmie 14 år siden
I år har jeg set:
The Lovely Bones
Shutter Island
The Road
(500) Days of Summer
An Education (Oscar Night) - tak for påmindelsen, Solhanne :D
#17 Steffan Rasmussen 14 år siden
Soul Kitchen
El Secreto de sus ojos
Welcome
Bienvenue chez les Ch'tis (måske sidste år)
I BioCity Århus:
The Ghost Writer
I BioCity Aalborg:
Kick-Ass
(500) days of Summer
An Education (I forbindelse med Oscar Night)
Up in the Air
Edge of Darkness
Iron Man 2
Shutter Island
The Imaginarium of Doctor Parnassus
Inception (på mandag)
Så det er da alligevel blevet til 15 ture indtil videre. (Tak til wimmies indlæg. Det mindede mig om (500) Days of Summer, som jeg havde glemt).
#18 filmz-gofferoffer 14 år siden
Alice In Wonderland (3/6)
Das Weisse Band (6/6)
Kick-Ass (5/6)
Shutter Island (4/6)
The Crazies (4/6)
The Imaginarium of Doctor Parnassus (3/6 om end den vandt ved gensyn)
The Road (5/6)
Un Prophète (to gange) (6/6)
Up In The Air (4/6)
Jeg ved ikke helt, om det tæller, men jeg så også to film på Roskilde Festival med kraftige tømmermænd: Anvil! The Story of Anvil (4½/6) og Cocaine Cowboys (3/6)
Af sommer must-sees har jeg Inception (som jeg skal se på mandag), Scott Pilgrim vs. The World (selvom det er i oktober) og Toy Story 3. Ellers afventer jeg og ser, hvad The Social Network, Biutiful, The American, The Expendables og Wall Street: Money Never Sleeps får af anmeldelser.
#19 Riqon 14 år siden
http://filmz.dk/forum/poll/hvor-tit-gaar-du-i-biog...
#20 Åkepool 14 år siden
Den bliver dog svær i denne sæson, da jeg er kommet voldsomt bagud, pga. endnu en familieforøgelse.