Gravatar

#61 jessup 14 år siden

Kan umiddelbar ikke finde en Mann boks - besynderligt.
This is just until June
Gravatar

#62 BN 14 år siden

jessup (61) skrev:

Nu ved jeg ikke, om danske undertekster er et must for dig. Hvis det ER, så indeholder denne boks 3 westerns med James Stewart, hvoraf de to - 'Bend of the River' og 'Winchester '73' - er instrueret af Anthony Mann, mens den tredje er instrueret af Andrew V. McLaglen.

Og samme sted kan man købe 'The Far Country' ret billigt: Se her

Endnu en Anthony Mann-western med James Stewart i hovedrollen er 'The Man From Laramie', som jeg ikke selv har set endnu, men som får meget positiv omtale på bl.a. imdb.com. Her er et link til dén film også.

Hvis du derimod er ligeglad med danske undertekster, så kan du købe denne boks, som Skeloboy også har anskaffet sig. Det er dog kun tre af filmene, der er instrueret af Anthony Mann. Kvaliteten af de øvrige film kan jeg ikke udtale mig om.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#63 Skeloboy 14 år siden

jessup (61) skrev:

Tre Mann-film

Jeg tror det er bedre valuta for pengene end den bn henviser til. Destry Rides Again skulle være ganske ok også, mens Rare Breed, The Night Passage og Shenandoah er fra halvdårlig til ok

Gravatar

#64 MuManden 14 år siden

Er du gået kold bn?
Det er jo snart flere uger siden der er sket noget... :)
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#65 BN 14 år siden

MasterMorten (64) skrev:
Er du gået kold bn?
Det er jo snart flere uger siden der er sket noget... :)

Tak fordi du spørger. :-)

Jeg fortsætter listen lidt senere i aften.
Gravatar

#66 MuManden 14 år siden

Jamen man er da lidt nysgerrig :)
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#67 BN 14 år siden

150) The Incredibles - (Brad Bird, 2004)

En gruppe superhelte tvinges til at leve en normal, anonym tilværelse. En af dem, Bob Parr alias Mr. Incredible, har dog meget svært ved at affinde sig med dette, så han render i al hemmelighed rundt om natten og ordner forbrydere. En dag bliver han tilbudt en særlig mission af en mystisk organisation, og dette resulterer i, at han og hans kone og tre børn bliver nødt til at arbejde sammen for at redde verden.

Filmen, der vandt en Oscar for Bedste Animationsfilm, er simpelthen herlig med sin enormt underholdende blanding af familiedrama og superhelte-eventyr. Med sin musik, billedside og fortællestil formår den at skabe en stemning, der både leder tankerne hen på de gamle Hollywood-klassikere fra 1940'erne og -50'erne og på 1960'ernes agentfilm.

149) Ratatouille - (Brad Bird, 2007)

Animationsfilm om en rotte, der i al hemmelighed bliver mesterkok i en restaurant i Paris. Det er en varm, charmerende og morsom film, og så er den spækket med smukke, detaljerede billeder, der skaber en hyggelig, fortættet atmosfære.

Men jeg tror ikke, jeg kan sige det bedre end mr gaijin, der skrev følgende om filmen:

"Normalt bryder jeg mig ikke om det sentimentale og sukkersøde, men Pixar er fuldkommen klar over, hvad de gør. De pakker alting ind i en blød og behagelig atmosfære, og de gør det enormt godt. Det bliver ikke klistret og ubehageligt, men derimod en dejlig og hyggelig filmverden at besøge. De fanger det romantiske og hyggelige ved Paris og atmosfæren ved en klassisk gammel restaurant. Jeg følte mig lidt som barn igen, der så en af de klassiske Disney-film."

148) Toy Story 2 - (John Lasseter, 1999)

Fortsættelsen til 'Toy Story'. Og ligeså god.

147) Toy Story - (John Lasseter, 1995)

Verdens første 100 procent computerskabte langfilm. (Den vandt en Oscar for Special Achievement.) Grundideen bag historien er både original og sjov: At legetøjet er levende og i fuld aktivitet, nårsomhelst der ikke er nogen mennesker der kigger. Selve historien handler om legetøjs-cowboyen Woody, der føler, at hans position som drengen Andy's yndlings-legetøj er truet, da legetøjs-astronauten Buzz Lightyear gør sin entré, og som derfor en dag i et anfald af jalousi skubber denne ud af vinduet.

Ud af dette er der kommet en virkelig morsom, hyggelig og charmerende film. Og det er ikke mindst komponisten Randy Newman's jazz'ede musik - herunder sangen "You've Got a Friend" - der bidrager til filmens hyggelige stemning.

146) Avatar - (James Cameron, 2009)

Det kan godt være, at det er en simpel historie, men jeg blev revet med af den, og var også følelsesmæssigt involveret i personerne. Og for mig er det dét der betyder noget.

Lad mig i den forbindelse citere filmz-anmelder Benway:

"Et synspunkt, man i disse dage ofte hører i forhold til James Camerons "Avatar", er, at filmen ganske vist er visuelt flot, men at historien ikke desto mindre er alt for simpel og banal. Den opfattelse forekommer mig dog fuldstændig forfejlet. "Avatar" fungerer ikke til trods for sin grundlæggende enkle handling, men på grund af den, og det er i det hele taget et typisk træk ved alle de bedste eventyrfilm, at deres basale historier er ganske simple."

145) Babe - (George Miller, 1995)

Eventyrfilm om den godhjertede, lille gris Babe, der bliver opdraget af fårehunde på en farm langt ude på landet. (Den første af i alt tre film, som hos mig kappes om titlen "Verdens mest charmerende film".)

Det var fuldt fortjent, at 'Babe' vandt en Oscar for Bedste Visuelle Effekter, for effekterne er så naturligt inkorporeret i filmen, at det - bortset fra dyrenes mundbevægelser når de taler - er svært at se, hvornår der er tale om træning af dyrene og hvornår der er brugt effekter.

144) Babe: Pig in the City - (George Miller, 1998)

Efterfølgeren til 'Babe'. Den er bedre - mørkere, skævere og endnu mere magisk/eventyrlig - end sin forgænger. (Kandidat nr. 2 til titlen "Verdens mest charmerende film".)

143) Spider-Man 3 - (Sam Raimi, 2007)

Det, jeg elsker ved de tre Spider-Man-film, er deres perfekte blanding af eventyrlig spænding og ironisk humor; en blanding som også kendes fra Indiana Jones-filmene og 'Back to the Future'-trilogien. Spider-Man-trilogien adskiller sig dog fra disse derved, at den også indeholder et element af tragedie og melankoli, som skyldes to ting: (1) den omstændighed, at ingen af skurkene i Spider-Man-filmene er helt igennem onde og usympatiske, men alle har en tragisk, menneskelig baggrund, der gør at man har en vis sympati og medlidenhed med dem og ikke bare ønsker dem en gang tæsk og en voldsom død, og (2) at slutningen på hver film aldrig er glad eller lykkelig, men derimod mere eller mindre trist og vemodig.

'Spider-Man 3' er måske nok den svageste af de tre film, men det er stadig en rigtig god film. Humoren er intakt, historien om Sandman er enkel og rørende (hans tilblivelse er en af trilogiens smukkeste sekvenser) og filmen forbliver fokuseret, fordi den ligesom de to foregående film lægger mest vægt på skildringen af de følelsesmæssige relationer mellem de tre venner, Peter, Harry og Mary Jane.

142) Spider-Man - (Sam Raimi, 2002)

Den første Spider-Man-film er - for nu at låne et udtryk fra Bogart's Ole Michelsen - "vildt underholdende". Tobey Maquire er perfekt i hovedrollen som den generte, unge Peter Parker, der som følge af en genmanipuleret edderkops bid kommer i besiddelse af overnaturlige kræfter. Og jeg synes bestemt også, at Kirsten Dunst og James Franco er gode som h.h.v. nabopigen Mary Jane og Peter's ven Harry.

Filmen er sjov - især i scenerne hvor Peter Parker opdager og afprøver sine nye evner. Og den er dramatisk på den meget intense måde, når Spider-Man f.eks. konfronterer en simpel tyveknægt eller den endnu farligere skurk Green Goblin (herligt dæmonisk spillet af Willem Dafoe).

141) Spider-Man 2 - (Sam Raimi, 2004)

Den bedste af de Spider-Man-film.

Det er ikke nemt at passe både uddannelse, job og dame, når man er en superhelt, der forsøger at bekæmpe kriminaliteten i New York. Peter Parker/Spider-Man bliver denne gang ramt af en svær identitetskrise.

2'eren står som trilogiens højdepunkt, fordi den har den helt rette følelsesmæssige tyngde, som den henter gennem sit øgede fokus på figurerne, udviklingen af deres personlighed og Peter Parker's forhold til dem, især hans forhold til Mary Jane. Dette gør, at man er ligeså interesseret i de mere hverdagsagtige scener som i actionscenerne, og at actionscenerne for deres del føles mere vedkommende, og ikke bare som ren tju-bang.

Filmen vandt en Oscar for Bedste Visuelle Effekter, hvilket nok ikke mindst har noget at gøre med en kamp på frontsiden af en høj bygning og en kamp ombord på et tog. ;-)
Gravatar

#68 filmz-Bruce 14 år siden

Incredibles, Ratatouille og Babe. Det er klasse film :) Toy Story'erne også, men jeg er mere til de "andre". Tudekiksen siger mig ikke så meget.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#69 BN 14 år siden

bn (67) skrev:
Den bedste af de Spider-Man-film.

= Den bedste af de tre Spider-Man-film.
Gravatar

#70 Riqon 14 år siden

Wow, det må jeg nok sige. Forventede ikke alle disse film stå på række på den måde :)

Pixar-filmene fortjener at blive hyldet. The Incredibles sagde mig dog ikke så meget. Der er intet nyt i superhelteaspektet, men synes til gengæld at familieaspektet var særdeles velfungerende og overraskende, og så var den - som alle Pixar-film - imponerende på det visuelle plan. Den første Toy Story film er lidt nostalgisk, og jeg kan nok ikke ryste den af mig, eftersom det jo var den første i sin genre... men hvis den var kommet ud i dag efter Wall-E og Up, så havde den nok ikke imponeret på samme måde ;) I det perspektiv var Toy Story 2 også bare okay, men ikke så meget udover dét. Ratatouille var sjov, så vidt jeg husker.

Avatar sagde mig ikke ret meget, må jeg indrømme, og jeg har nok ikke delt din oplevelse på det punkt. Faktisk vil jeg nok mene, det er en af Camerons svageste film, hvis man ser bort fra det tekniske, hvor den selvfølgelig var overdådig. Alt for meget action for min smag og så fandt jeg den også ganske forudsigelig (gættede rigtigt lidt for ofte, når jeg spekulerede på, hvad der så ville ske). Det er ikke en dårlig film, men jeg mener til gengæld heller ikke, den fortjener at køre i så mange biografsale, som den gør, og derved holder andre film tilbage...

Babe-filmene kender jeg kun af navn, da det nok er en genre, der ikke siger mig ret meget.

Spider-Man filmene er gode, især 1'eren og (derunder) 2'eren. Jeg mener ikke, 3'eren fortjener alt det skældud, den har fået fra diverse brugere herinde, selv om jeg nok heller ikke følte, at plottet var så overskueligt, og at den interne logik holdt vand henimod slutningen. Actionsekvenserne var dog fede, og jeg hører nok til blandt én af de få, der faktisk også syntes, Raimi håndterede Venom ganske godt. Jeg kunne dog godt have tænkt mig, at der i den tredje film var blevet lidt mere mand over Peter Parker, men derfor bliver det måske godt at se en anden skuespiller bære rollen i en ny franchise.
The only way to beat a troll is to not play their game.

Skriv ny kommentar: