kan lide de sidste film du har set på, men de fleste af dem ville jeg nok sætte lidt højere op, men det er kun Up, mastaer and commander og måske Titanic, Frenzy kan jeg ikke huske jeg tror jeg vil holde en Hitchcock kavalkade snart
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Anyways, spørgsmålet gik egentlig på, om du har set Anthony Manns senere "Man of the West" med Gary Cooper i hovedrollen? James Stewart ville, såvidt jeg kan læse mig frem til, voldsomt gerne have haft hovedrollen, men Cooper passer den rolle så perfekt, og det er formentlig hans bedste præstation.
Jeg ved ikke om jeg nogensinde har set den. Hvis jeg har, er det to-tre årtier siden, og i givet fald har jeg ihvertfald glemt den. Men den skal ganske afgjort på min liste over film, der skal ses i nær fremtid. Jeg har altid godt kunnet lide Gary Cooper. Mange tak for tippet! :-)
"Up" - 4/6 "Bend of the River " - 4/6 "The Naked Spur" - 4/6 "The Far Country" - 4+/6 "Frenzy" - 4+/6 "Singin' in the Rain" - 5/6 "Master and Commander: The Far Side of the World" - 5/6
Sidstnævnte bliver bedre og bedre hver gang, jeg ser den! Jeg får pludselig lyst til at se den igen, fordi du nævnte den. Tak? :)
Sådan har JEG det også med 'Master and Commander: The Far Side of the World'. Det er i ligeså høj grad detaljerigdommen i miljøskildringen og det lange midterstykke som det er indledende og afsluttende søslag der gør filmen til en nydelse.
Har kun set Atonement, Up, Master & Commander og Titanic denne gang...og det er godt nok ikke min kop te...
Atonement, 10/10, en af favoritterne
Up, 7/10, skal nok ses igen, var rigtig skuffet, selvom det ikke er en dårlig film. Er imponeret over Wall*E, og havde forventet samme følelse ved Up.
Titanic, 3/10, det eneste, der holder i filmen er produktionen, resten stinker.
Master & Commander, 5/10, kan slet ikke se, hvorfor denne skulle være noget specielt. Men skal helt sikkert igen, for kender flere der er vilde med den end ikke.
Helt enig;)
Du har ikke set 'The Remains of the Day' og 'Frenzy'? Det burde du unde dig selv. Hopkins og Thompson er eminente i den førstnævnte, og 'Frenzy' var Hitchcock's bedste film siden 'The Birds'/'Psycho' (alt efter behag) og den sidste hvor han rigtig var i topform.
Jeg havde det noget nær ligesom dig, efter at have set 'Master and Commander' første gang. Men den vandt i høj grad ved gensyn.
Ja, og jeg synes også, den er ganske udmærket. Men dels er den ikke i farver, hvilket en western efter min mening helst skal være (pga. landskabet eller naturen), dels er den noget ujævn i tonen eller stilen, idet f.eks. scenerne med Wyatt Earp havde noget muntert eller gammeldags over sig, som på en eller anden måde bare ikke virkede positivt eller overbevisende på mig. ... Ihvertfald har de tre andre på min liste gjort større indtryk på mig. Men på en Top 200 eller 250 ville jeg nok have taget den med.
#51 MOVIE1000 14 år siden
#52 BN 14 år siden
Jeg ved ikke om jeg nogensinde har set den. Hvis jeg har, er det to-tre årtier siden, og i givet fald har jeg ihvertfald glemt den. Men den skal ganske afgjort på min liste over film, der skal ses i nær fremtid. Jeg har altid godt kunnet lide Gary Cooper. Mange tak for tippet! :-)
#53 BN 14 år siden
Sådan har JEG det også med 'Master and Commander: The Far Side of the World'. Det er i ligeså høj grad detaljerigdommen i miljøskildringen og det lange midterstykke som det er indledende og afsluttende søslag der gør filmen til en nydelse.
#54 BN 14 år siden
Du har ikke set 'The Remains of the Day' og 'Frenzy'? Det burde du unde dig selv. Hopkins og Thompson er eminente i den førstnævnte, og 'Frenzy' var Hitchcock's bedste film siden 'The Birds'/'Psycho' (alt efter behag) og den sidste hvor han rigtig var i topform.
Jeg havde det noget nær ligesom dig, efter at have set 'Master and Commander' første gang. Men den vandt i høj grad ved gensyn.
#55 BN 14 år siden
Ja, gør endelig dét! Det tror jeg ikke, du vil fortryde. :-)
#56 BN 14 år siden
Der kommer flere. Lidt senere. ;-)
#57 Skeloboy 14 år siden
#58 BN 14 år siden
Alletiders. Så mangler du bare 'The Naked Spur'. ;-)
#59 Skeloboy 14 år siden
#60 BN 14 år siden
Ja, og jeg synes også, den er ganske udmærket. Men dels er den ikke i farver, hvilket en western efter min mening helst skal være (pga. landskabet eller naturen), dels er den noget ujævn i tonen eller stilen, idet f.eks. scenerne med Wyatt Earp havde noget muntert eller gammeldags over sig, som på en eller anden måde bare ikke virkede positivt eller overbevisende på mig. ... Ihvertfald har de tre andre på min liste gjort større indtryk på mig. Men på en Top 200 eller 250 ville jeg nok have taget den med.