Ja gør det BN. Hvorfor kan du ikke lide TTRL? New World finder jeg tilgengæld også svag.
Jeg vil ikke sige, at jeg ikke kan lide den. Jeg skulle til at svare dig, at jeg ikke synes, at det fungerer med en langsom, nærmest meditativ, filosoferende antikrigs-film, men så kom jeg i tanke om mesterværket 'Apocalypse Now', så det argument ville være misvisende. ... Hmm ... i 'The Thin Red Line' synes jeg bare, det hele bliver lidt kedeligt og tungt, fordi det ikke fænger mig. Billedsiden er (som sædvanlig) indtagende og flot, men filmens tone rammer ikke plet hos mig. Jeg har lyst til at blive ved med at kigge, når jeg ser den. Men jeg er ikke specielt engageret i personerne eller begivenhederne; jeg er nærmest kun betaget af de flotte billeder og musikken.
Måske ligger problemet hos mig selv. Måske skulle jeg prøve at gense den og se, om jeg skifter mening. .... Jeps, 'The Thin Red Line' får lige et gensyn inden længe! ;-)
Af BN's top 40 er der en god håndfuld, der er i min top 40:
The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring - Extended Edition Star Wars Episode IV: A New Hope The Bourne Trilogy Heat The Last of the Mohicans 2001 Space Oddyssey The Dark Knight
- - heraf flere endog i min top 10.
Min top 40 i øvrigt vil indeholde - i vilkårlig rækkefølge:
Vertigo Godfather Trilogy The Hunt For Red October Back To The Future I Bram Stoker's Dracula Exorcisten Terminator I-II Die Hard Lethal Weapon First Blood Point Break The Return Of The Pink Panther The Holy Grail Christmas Vacation The Shining The Silence Of The Lambs Sleepy Hollow Candy Man Mand Bider Hund Braveheart Good Bad Ugly For A Few Dollars More Young Guns I-II Goodfellas Den Andalusiske Hund Platoon Apocalypse Now Blood In Blood Out The Untouchables Scarface The Departed Pulp Fiction Kill Bill I X Men 2 Alien The Abyss Blade Runner Matrix Trilogy Mad Max 2 Fargo Training Day Life Of Brian
Nej. Det er en meget anderledes krigsfilm, der igennem sin voice-over brug mere rejser nogle store spørgsmål op undervejs om mennesket og hvorfor vi slår hinanden til plukfisk m.m.
Jeg har også følgende film på min top 200:
Vertigo (har bare ikke fået placeret den) Godfather Trilogy Back To The Future I Terminator I-II First Blood The Silence Of The Lambs Braveheart Good Bad Ugly Platoon Apocalypse Now The Untouchables Alien The Abyss Blade Runner
Af de øvrige film kan jeg godt lide følgende:
Die Hard - 7-8/10 Lethal Weapon - 7-8/10 For A Few Dollars More - 8-9/10 Young Guns I-II - 7/10 X Men 2 - 8/10 The Matrix (med andre ord kun den første film i trilogien) - 8/10 Mad Max 2 - 8/10 Life Of Brian - 7/10
Selve håndværket i de følgende er helt i top, men har et relativt uinteressant/svagt plot:
Af din top-mere end 40, ville disse nok komme på min top 100-250:
The Godfather + Part 2 The Hunt For Red October Back To The Future Bram Stoker's Dracula Exorcisten Terminator I-II Die Hard Lethal Weapon Point Break The Return Of The Pink Panther The Holy Grail Christmas Vacation The Shining The Silence Of The Lambs The Untouchables Scarface Alien The Abyss Blade Runner The Matrix Mad Max 2 Life Of Brian
Sådan circa.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Well, så ved han da i det mindste hvor han skal placere den! ;-) ... Det er mere end man kan sige om mig. Både T1 og T2 skulle faktisk have været indenfor min top 100.
#1351 Ispep 11 år siden
#1352 BN 11 år siden
Jeg vil ikke sige, at jeg ikke kan lide den. Jeg skulle til at svare dig, at jeg ikke synes, at det fungerer med en langsom, nærmest meditativ, filosoferende antikrigs-film, men så kom jeg i tanke om mesterværket 'Apocalypse Now', så det argument ville være misvisende. ... Hmm ... i 'The Thin Red Line' synes jeg bare, det hele bliver lidt kedeligt og tungt, fordi det ikke fænger mig. Billedsiden er (som sædvanlig) indtagende og flot, men filmens tone rammer ikke plet hos mig. Jeg har lyst til at blive ved med at kigge, når jeg ser den. Men jeg er ikke specielt engageret i personerne eller begivenhederne; jeg er nærmest kun betaget af de flotte billeder og musikken.
Måske ligger problemet hos mig selv. Måske skulle jeg prøve at gense den og se, om jeg skifter mening. .... Jeps, 'The Thin Red Line' får lige et gensyn inden længe! ;-)
#1353 Ispep 11 år siden
#1354 doom WAD 11 år siden
The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring - Extended Edition
Star Wars Episode IV: A New Hope
The Bourne Trilogy
Heat
The Last of the Mohicans
2001 Space Oddyssey
The Dark Knight
- - heraf flere endog i min top 10.
Vertigo
Godfather Trilogy
The Hunt For Red October
Back To The Future I
Bram Stoker's Dracula
Exorcisten
Terminator I-II
Die Hard
Lethal Weapon
First Blood
Point Break
The Return Of The Pink Panther
The Holy Grail
Christmas Vacation
The Shining
The Silence Of The Lambs
Sleepy Hollow
Candy Man
Mand Bider Hund
Braveheart
Good Bad Ugly
For A Few Dollars More
Young Guns I-II
Goodfellas
Den Andalusiske Hund
Platoon
Apocalypse Now
Blood In Blood Out
The Untouchables
Scarface
The Departed
Pulp Fiction
Kill Bill I
X Men 2
Alien
The Abyss
Blade Runner
Matrix Trilogy
Mad Max 2
Fargo
Training Day
Life Of Brian
Hov det var vist mere end 40!
#1355 Hr. Nielsen 11 år siden
#1356 Ispep 11 år siden
Nej. Det er en meget anderledes krigsfilm, der igennem sin voice-over brug mere rejser nogle store spørgsmål op undervejs om mennesket og hvorfor vi slår hinanden til plukfisk m.m.
#1357 BN 11 år siden
Jeg har også følgende film på min top 200:
Vertigo (har bare ikke fået placeret den)
Godfather Trilogy
Back To The Future I
Terminator I-II
First Blood
The Silence Of The Lambs
Braveheart
Good Bad Ugly
Platoon
Apocalypse Now
The Untouchables
Alien
The Abyss
Blade Runner
Af de øvrige film kan jeg godt lide følgende:
Die Hard - 7-8/10
Lethal Weapon - 7-8/10
For A Few Dollars More - 8-9/10
Young Guns I-II - 7/10
X Men 2 - 8/10
The Matrix (med andre ord kun den første film i trilogien) - 8/10
Mad Max 2 - 8/10
Life Of Brian - 7/10
Selve håndværket i de følgende er helt i top, men har et relativt uinteressant/svagt plot:
Bram Stoker's Dracula
The Shining
#1358 Åkepool 11 år siden
Af din top-mere end 40, ville disse nok komme på min top 100-250:
The Godfather + Part 2
The Hunt For Red October
Back To The Future
Bram Stoker's Dracula
Exorcisten
Terminator I-II
Die Hard
Lethal Weapon
Point Break
The Return Of The Pink Panther
The Holy Grail
Christmas Vacation
The Shining
The Silence Of The Lambs
The Untouchables
Scarface
Alien
The Abyss
Blade Runner
The Matrix
Mad Max 2
Life Of Brian
Sådan circa.
#1359 doom WAD 11 år siden
#1360 BN 11 år siden
Well, så ved han da i det mindste hvor han skal placere den! ;-) ... Det er mere end man kan sige om mig. Både T1 og T2 skulle faktisk have været indenfor min top 100.