Filmatiseringen af Walter Mosleys roman "Devil in a Blue Dress" ligger meget tæt op ad bogens L.A. atmosfære og raceadskilte 1940'ere.
Denzel Washington er stort set perfekt castet i hovedrollen som den modstræbende private eye Easy Rawlins. Jeg har altid ønsket at han ville lave en film til i roman-serien - eller en række film - men det er desværre ikke sket endnu.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Generelt er jeg meget glad for King-filmatiseringer. Jeg synes selvfølgelig Shawshank er for fed og tro mod bogen, men også Stand by Me er fantastisk. LOTR siger bare sig selv.. Den er næsten for stor til denne sammenligning. Jeg skal lige se om jeg kan komme på flere..
_
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Jeg syntes også at Shawshank er god og tro mod bogen, men ved ikke ellers med King filmatiseringer, syntes f.eks. ikke at Misery, The Shining og Needful Things var så gode mod bøgerne.. Ikke at det skal betyde at det var dårlige film, da The Shining jo er for nice ;D
Lidt off-topic, så syntes jeg at Forrest Gump var bedre en bogen (den følger den ikke særligt meget), da bogen er for overdrevet og steneren og mangler nogle af de overfede elementer som er med i filmen (f.eks. 'a box of chocolate')
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens
#6: Jeg synes også at Bram Stokers Dracula er en fed film, men synes at der manglede lidt, ville gerne have set scenerne med Minas 'ferie', og generelt bare lidt mere til Mina.
Jeg synes de fleste Grisham og Clancy bøger er blevet til fede film.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Du synes ikke at filmen er for overdreven? Det er ikke overdrevent at Amerikas svar på Klods Hans bliver skolens football-helt; kommer på bordtennis-landsholdet; bliver Vietnam-helt i en krig hvor der ikke var heltemodtagelse til nogen; kommer på hærens elitehold; møder Elvis Presley og John Lennon; kommer i fjernsynet; møder fire præsidenter heriblandt JFK; bliver stinkende rig og scorer blondinen? :)
Jeg synes nu også at bogen Forrest Gump kammer over og bliver for meget af det gode. Selvfølgelig er filmen også urealistisk - men det er bare nemmere at kapere.
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Det samme herfra, selvfølgelig er filmen overdrevet men bogen er meget mere, f.eks. kommer han i rummet, og strander i 2 år, tror jeg, på en øde ø etc.
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens
#11 lagoni 22 år siden
#12 nakalay 22 år siden
#13 chandler75 22 år siden
Denzel Washington er stort set perfekt castet i hovedrollen som den modstræbende private eye Easy Rawlins. Jeg har altid ønsket at han ville lave en film til i roman-serien - eller en række film - men det er desværre ikke sket endnu.
#14 davenport 22 år siden
LOTR siger bare sig selv.. Den er næsten for stor til denne sammenligning.
Jeg skal lige se om jeg kan komme på flere..
_
#15 Zelle 22 år siden
Lidt off-topic, så syntes jeg at Forrest Gump var bedre en bogen (den følger den ikke særligt meget), da bogen er for overdrevet og steneren og mangler nogle af de overfede elementer som er med i filmen (f.eks. 'a box of chocolate')
#16 filmz-vassago 22 år siden
Jeg synes de fleste Grisham og Clancy bøger er blevet til fede film.
#17 Michael Andersen 22 år siden
"Forrest Gump [...] bogen er for overdrevet"
Du synes ikke at filmen er for overdreven? Det er ikke overdrevent at Amerikas svar på Klods Hans bliver skolens football-helt; kommer på bordtennis-landsholdet; bliver Vietnam-helt i en krig hvor der ikke var heltemodtagelse til nogen; kommer på hærens elitehold; møder Elvis Presley og John Lennon; kommer i fjernsynet; møder fire præsidenter heriblandt JFK; bliver stinkende rig og scorer blondinen? :)
#18 McPeter 22 år siden
#19 Kalle Ferm 22 år siden
#20 Zelle 22 år siden