Gravatar

#91 Lord Beef Jerky 14 år siden

#90 Jeps! Hmm, meget meget sært indeed.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#92 Antlion 14 år siden

Hvis nogen er interesseret i dansk poesi, så faldt jeg over et lækkert tilbud den anden dag: Strunges samlede værker i én (indbunden) bog på 1000 sider for kun 215 DKR, inkl. gratis forsendelse (link)!

Antlion (14) skrev:
... men jeg får desværre næsten aldrig sat tid af til at læse prosa og poesi.

Nu er det (desværre) modsat. Jeg er så småt begyndt på at mindske mit tidsforbrug på film! Jeg må finde en mellemvej, hvor litteraturen, filmen, musikken og kunsten mødes i en acceptabel koncentration. :)
Gravatar

#93 AP 14 år siden

Jeg har selv 'Samlede Strunge', jeg kan kun anbefale Strunge til alle - også folk der normalt ikke er til digte - men jeg kan nu bedst lide at læse digtsamlingerne seperat - det er lidt uoverskueligt når der er 1000 sider i én :-)
Gravatar

#94 Benway 14 år siden

#93 Ja, jeg har den samme udgave, og har aldrig læst den fra ende til anden. Til gengæld tager jeg den i ny og næ ned fra hylden, når jeg har en ledig stund, og læser nogle tilfældige sider, og det synes jeg egentlig også er en ret hyggelig måde at opleve digtene på. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#95 AP 14 år siden

det er jeg helt enig i, det gør jeg meget selv :-)
Gravatar

#96 Thomsen 14 år siden

Jeg har haft hele to eksemplarer af Samlede Strunge stående på hylderne, men solgte dem begge for et par år siden. Kørte fuldstændigt træt i ham. Strunge hører nok til en bestemt periode af mit liv.

Lige i øjeblikket er jeg i gang med at læse Rick Altman: Film/ Genre, et standardværk i nyere genreteori. Den er meget interessant, og han får gjort op med en del af de hellige køer.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#97 Benway 14 år siden

Har lige kigget lidt på den nye udgivelse af Marcel Proust "På sporet af den tabte tid". De tre første bind kommer netop nu i Samlerens Bogklub til en ganske rimelig pris.

Jeg har altid gerne ville læse den, og er meget fascineret hele emnet om erindringen og hukommelse (måske fordi min egen er skiftevis minutiøs eller hullet som en si alt efter emnet), men samtidig er jeg lidt overvældet af udsigten til at arbejde mig gennem de 13 bind, som jeg næsten vil føle mig forpligtet til at læse, hvis jeg begynder på dem.

Er der nogen herinde, der har gjort nogen erfaringer med Proust, eller som har læst noget af "På sporet af den tabte tid"?
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#98 Thomsen 14 år siden

Ah, Proust... dem har jeg også kig på.

Jeg har holdt mig fra at købe dem indtil nu, fordi der var en del snak om, hvorvidt Multivers' meget roste, nye oversættelse nogensinde ville blive færdig. Den første oversætter var, så vidt jeg husker, oppe i årene og er måske død nu, for det er i hvert fald en anden, der har oversat bind tre.

Jeg har aldrig selv læst værket. Det er vist ikke lige sådan noget, man bare kaster sig ud i. Mine to venner, der har læst dele af det, omtaler det henholdvis som "fantastisk" og "en ørkenvandring". Det kræver nok sin mand.

På den anden side, efter at jeg fik presset mig selv gennem de temmeligt kedelige "Skærsilden" og "Paradis" i Dantes "Guddommelige komedie", så tror jeg, at jeg kan tackle det meste. :-)
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#99 Thomsen 14 år siden

Forresten, er der nogen, der har et alternativ til Amazon, når det kommer til engelske bøger?

Book Depository sender jo desværre stadigvæk ikke til Danmark? Og de fleste andre kæder, der plejede at gøre det, er også holdt op med det igen. Så er der Play, men er der virkeligt ikke andre?

Og hvad med antikvariater? Jeg plejer at finde antikvariske, engelske bøger gennem søgemaskinen Abebooks (eller til nød på eBay eller gennem Amazon Marketplace), men er der nogle alternativer til Abebooks?
Gravatar

#100 Benway 14 år siden

#98 Ha, ha. Ja, "Den guddommelige komedie" har jeg også læst, og det er ganske rigtigt, at underholdningsniveauet falder efterhånden som man rejser op ad. Forfærdeligt som det end måtte være, så er der ingen tvivl om at helvede er så langt det sjoveste sted. :)

Tak for info mht. Proust. Jeg tror jeg vover springet.

Skriv ny kommentar: