Gravatar

#101 Antlion 14 år siden

Thomsen (99) skrev:
Forresten, er der nogen, der har et alternativ til Amazon, når det kommer til engelske bøger?

Adlibris har ofte nogle gode tilbud, og der er endda gratis fragt.
Gravatar

#102 ks 14 år siden

Thomsen (99) skrev:
Forresten, er der nogen, der har et alternativ til Amazon, når det kommer til engelske bøger?

Book Depository sender jo desværre stadigvæk ikke til Danmark? Og de fleste andre kæder, der plejede at gøre det, er også holdt op med det igen. Så er der Play, men er der virkeligt ikke andre?

Og hvad med antikvariater? Jeg plejer at finde antikvariske, engelske bøger gennem søgemaskinen Abebooks (eller til nød på eBay eller gennem Amazon Marketplace), men er der nogle alternativer til Abebooks?

DVD.CO.UK kan også bruges, omend de tager £1 for fragt. Til gengæld sender de fra England, og er derfor ganske anvendelig, når man skal købe for over 80,-
Gravatar

#103 Highland Park 14 år siden

Et lille tip om en dugfrisk, bundrådden titel - ikke mindst for at holde liv i tråden. :)

American Zombie Gothic
The Rise and Fall (and Rise) of the Walking Dead in Popular Culture

Zombie stories are peculiarly American, as the creature was born in "The New World" and functions as a reminder of the atrocities of colonialism and slavery. The voodoo-based zombie films of the 1930s and '40s reveal deep-seated racist attitudes and imperialist paranoia, but the zombie invasion narrative established by George A. Romero has even greater singularity. His conception of a contagious, cannibalistic zombie horde uniquely manifests modern apprehensions about the horrors of Vietnam, the struggles for civil rights, the problems of consumerism, and the anxieties of modern warfare. This book provides a cultural and critical analysis of the cinematic zombie tradition, starting with its origins in Haitian folklore and tracking the development of the subgenre into the twenty-first century. Closely examining such influential works as Victor Halperin's "White Zombie", Jacques Tourneur's "I Walked with a Zombie", Lucio Fulci's "Zombi 2", Dan O'Bannon's "The Return of the Living Dead", Danny Boyle's "28 Days Later", and, of course, Romero's entire "Dead Series", it establishes the place of Zombies in the Gothic tradition.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#104 Thomsen 14 år siden

Spændende. Den vil jeg fluks skrive på listen.

Jeg er ellers ikke vild med McFarland - ene og alene af den grund, at deres bøger er en tand dyrere end alle andres (og to tænder dyrere end udgivelserne fra FAB Press). Det er jo irriterende, når de udgiver så meget, man gerne vil have. :-)

Har Blackwell forøvrigt noget med Amazon at gøre? Jeg kan se, at de smider dansk moms på ligesom Amazon.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#105 Highland Park 14 år siden

Nej, Blackwell har ikke noget med amazon at gøre. Jeg ved faktisk ikke, om de sælger så mange bøger til danskere, at de er nødt til at opkræve moms, men det er da muligt.

Jeg købte kun bøger hos Blackwell, da jeg i sin tid var på udlandsophold. Sammenlignet med andre steder på nettet, kan det ikke helt betale sig, når nu der ryger moms og forsendelse oveni (selv om de har god service og sikkert sender bøgerne i bedre emballage). Når jeg linker til dem skyldes det, at de jævnligt sender mig et nyhedsbrev om nye titler. Man skal registreres for at modtage sådan et, men så kan man også vælge interesseområder. :)

Her er et link til bogen hos McFarland:
http://www.mcfarlandpub.com/book-2.php?id=978-0-78...
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#106 Thomsen 14 år siden

Nogen her der har prøvet at handle med waterstones.com? Jeg kender kun deres fysiske butikker, men der ser ud til at være noget at spare på deres online-del i forhold til amazon.co.uk og blackwell.co.uk. Waterstones kan godt være lidt dyrere på de enkelte titler, men i modsætning til konkurrenterne, så ser det ikke ud til, at de lægger dansk moms oveni, og så er det pludseligt en hel del billigere.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#107 jessup 14 år siden

#99 jeg har fået bøger fra Book depository gennem Play market - men så skal der fuskes med adressen.
This is just until June
Gravatar

#108 neran 14 år siden

I dag faldt jeg lige over to spændende bøger (dog ikke skønlitteratur). Den første er "Aschehougs bog om Astronomi", og "Aschehougs bog om film". Sidstnævnte ser meget interessant ud, idet den ikke blot beskriver en række højt prominente film igennem historien, men derimod beskriver udviklingen af film som medie, hvordan en filmproduktion forgår. Ydermere står der noget genrene, film fra forskellige lande, 200 forskellige instruktører og til sidst, filmens top 100. Jeg håber den viser sig værende spændende.
Afsindig Alsidige Anmeldelser af Anders - http://neranders.wordpress.com/
Gravatar

#109 Thomsen 14 år siden

Jeg har ikke rigtigt kunne få noget svar fra Waterstones (jf. #106), om de sender fra hovedlandet eller fra en af kanaløerne (deres indiske servicemedarbejder sendte mig blot en liste over de lande, de sendte til, da jeg skrev og spurgte). Men nu tager jeg altså chancen og bestiller et par dyre filmbøger fra dem, som jeg står og skal bruge. På bare de to titler er der ca. 250kr at spare i forhold til Amazon.co.uk, fordi Waterstones ikke lægger dansk moms oveni grundpriserne. Hvis de går glat igennem, så er Waterstones nok min nye favoritforhandler i UK. Hvis ikke, nå ja, så bliver det en engangsforestilling.

Jeg er ellers meget tilfreds med amazon.co.uk, men jeg har brug for fagbøger til adskillige tusinde kroner til et projekt om horror, og så er det pludseligt meget relevant, hvor jeg kan få dem billigst.

April bliver vist bogkøbsmåned i stedet for dvdkøbsmåned for mig.
Gravatar

#110 ks 14 år siden

Du må meget gerne melde tilbage, hvor de sender fra, når du modtager pakkerne.

Jeg er ved at skrive speciale i øjeblikket, og skal også købe fagbøger for nogle tusinde. Amazon er pt. det enerste alternativ, og bestemt ikke et billigt et af slagsen.

Hvor jeg dog savner BookDepository ...

Skriv ny kommentar: