Jeg er igang med for mange bøger på samme tid og alle sammen bliver negligeret på det groveste:
Sidste bind i Harry Potter Tredje bind i The Saga Of Darren Shan (Engelsk udgave) Dantes Guddommelige Komedie (På vers af Ole Meyer) Dan Simmons Nattens Børn
Hehe, Erik Menneskesøn er nok lige for ungt for Bates..:)
Men det er jo begrænset, hvor meget der er skrevet af begge dele. Den danske Nordiske Gude- og Heltesagn er ok, men du kan vel ligeså godt læse originallitteraturen(oversat, selvfølgelig), som f.eks. den Yngre Edda af Sturluson og Ældre Edda. Beslægtet er selvfølgelig de islandske sagaer og Saxos Danmarkskrønike.
Jeg har ikke selv læst noget videre faglitteratur om nordisk mytologi, men jeg kunne forestille mig, at udvalget ikke er stort. Der skal nok være skrevet en helvedes masse bøger, men jeg tror ikke, de afviger meget fra hinanden. Med mindre du også er interesseret i den religiøse del af det.
Tja... "falden omkuld" kunne være en anden, og velsagtens mere konventionel, og sikkert så langt mere forståelig, måde at sige det jeg ville sige på, men altså kunne man tænkes at glippe den fattede hektisitet hvormed Josef K. ... jeg burde nok have skrevet omtumlelse, selvom Josef K. med det ord ikke nødvendigvis behøvedes at gå i brædderne... nej, så jeg holder vel nok egentlig fast ved omkuldelse eller falden omkuld... eller, nej, for han skubbes mere omkuld, så jo, jeg holder nok blot fast ved omkuldelse... jeg tror det betyder noget med at blive omkuldet, som tilstandelse :D
Håber det pyntede lidt på ordet. På en lidt omstyrtet måde :)
Så blev jeg færdig med Destroyer of the Worlds - den sidste bog i en den sidste trilogi af tre trilogier...(Age of Misrule, Age of Dark, Kingdom of the Serpent). De er ikke fejlfrie, men langt hen ad vejen er det genialt.
Enten skal jeg til at læse Prince of Nothing-trilogien eller Chronicles of Amber-bøgerne...
Jeg blev jo færdig med Den Sidste Gentleman, af vores allesammens Rub Zombie her for et par dage siden og ville i den henseende lige give den et par ord med på vejen.
Ruben Greis - Den Sidste Gentleman
Der er tale om en underholdende og velskrevet debut, der rummer lige dele action, gru, 'boobage', ung seksualitet og vittige elementer. Gode idéer og et hæsblæsende tempo, skrevet i et velkendt ungdoms sprog. Bogen er ikke så lang, hvilket efter min mening også er en af bogens ulemper. Man sidder flere gange og føler, at scenarierne skifter for hurtigt og at man ikke ville have haft noget imod, at kunne have dvælet noget mere ved de forskellige historier, scenarier og personer. Man ønsker virkelig, at dykke ned i Rubens fantasifulde forbryderiske univers og udvikle et større kendskab til de forskellige personer, der jo i høj grad er drivkraften bag værket. Men når det så er sagt, så var jeg ganske imponeret over denne lille fortælling og den fantastiske blanding af gru og humor. Fantastisk underholdende og bestemt en bog jeg vil anbefale til alle og enhver, der ønsker lidt hurtiglæst noir-action! Perfekt til bus, tog eller en længere biltur!
Jeg glæder mig til, at læse næste bog fra hans hånd. :)
5/6
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
#221 Thomsen 14 år siden
#222 misuma 14 år siden
Sidste bind i Harry Potter
Tredje bind i The Saga Of Darren Shan (Engelsk udgave)
Dantes Guddommelige Komedie (På vers af Ole Meyer)
Dan Simmons Nattens Børn
#223 HonoDelLoce 14 år siden
Jeg faldt over den ved et tilfælde i weekenden, og blev nødt til at hive den med hjem..
#224 Muldgraver 14 år siden
Ak, der kom et "se" for meget på. Der skulle blot have stået omkuldelse.
#225 Thomsen 14 år siden
#226 Skeloboy 14 år siden
Men det er jo begrænset, hvor meget der er skrevet af begge dele. Den danske Nordiske Gude- og Heltesagn er ok, men du kan vel ligeså godt læse originallitteraturen(oversat, selvfølgelig), som f.eks. den Yngre Edda af Sturluson og Ældre Edda. Beslægtet er selvfølgelig de islandske sagaer og Saxos Danmarkskrønike.
Jeg har ikke selv læst noget videre faglitteratur om nordisk mytologi, men jeg kunne forestille mig, at udvalget ikke er stort. Der skal nok være skrevet en helvedes masse bøger, men jeg tror ikke, de afviger meget fra hinanden. Med mindre du også er interesseret i den religiøse del af det.
#227 Muldgraver 14 år siden
Håber det pyntede lidt på ordet. På en lidt omstyrtet måde :)
#228 davenport 14 år siden
#229 Skeloboy 14 år siden
Enten skal jeg til at læse Prince of Nothing-trilogien eller Chronicles of Amber-bøgerne...
#230 Bony 14 år siden
Ruben Greis - Den Sidste Gentleman
Der er tale om en underholdende og velskrevet debut, der rummer lige dele action, gru, 'boobage', ung seksualitet og vittige elementer. Gode idéer og et hæsblæsende tempo, skrevet i et velkendt ungdoms sprog. Bogen er ikke så lang, hvilket efter min mening også er en af bogens ulemper. Man sidder flere gange og føler, at scenarierne skifter for hurtigt og at man ikke ville have haft noget imod, at kunne have dvælet noget mere ved de forskellige historier, scenarier og personer. Man ønsker virkelig, at dykke ned i Rubens fantasifulde forbryderiske univers og udvikle et større kendskab til de forskellige personer, der jo i høj grad er drivkraften bag værket. Men når det så er sagt, så var jeg ganske imponeret over denne lille fortælling og den fantastiske blanding af gru og humor. Fantastisk underholdende og bestemt en bog jeg vil anbefale til alle og enhver, der ønsker lidt hurtiglæst noir-action! Perfekt til bus, tog eller en længere biltur!
Jeg glæder mig til, at læse næste bog fra hans hånd. :)
5/6