Gravatar

#231 misuma 14 år siden

Uuh, det havde jeg helt glemt. Det lykkedes mig for nyligt at komme igennem Max Brooks "The Zombie Survival Guide"

Nu kan jeg sove trygt om natten.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#232 Muldgraver 14 år siden

davenport (228) skrev:
Viser du nogle gange andre på afdelingen, hvad du skriver på nettet?? ;D

:D Jada, vi afholder konkurrencer baseret på hvordan I svarer, om hvem vi tror der passer bedst ind sammen med os. Du ligger ganske fornuftigt på listen ;)
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#233 evermind 14 år siden

#230 Mange tak for de pæne ord, Bony! Det glæder mig sgu, at du nød bogen så meget! :)

Jeg tager kritikken vedr. bogens længde til efterretning i arbejdet med min næste roman (hvilket dog nok kommer af sig selv, da den umiddelbart bliver knap så "tjubang" i stilen og i øvrigt nok en noget længere historie ...).

Endnu engang tak; det er fedt, du har gidet anmelde den! :D
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#234 wimmie 14 år siden

Så vil jeg da også lige smide et par ord om selv samme bog - Den sidste Gentleman
af Ruben Grejs - AKA Evermind AKA The Zombie King AKA Rub Zombie ;)

Jeg er meget enig med Bony - både omkring handlingen og bogens længde - den var desværre alt for hurtig læst ;)

Men hvor er det dog rart for en gangs skyld at læse en bog i et sprog der er til at genkende. Jeg elsker den lette humoristiske tone og dialogen som virker realistisk og ikke "påtaget"; som noget man rent faktisk ville sige. Jeg læser sjældent bøger der foregår i Danmark - mest fordi jeg altid har syntes at det var et lidt kedeligt land til action eller gys, men denne bog foregår i et miljø man kan genkende (selv som jyde-fynbo) og handlingen/scenerne virker ikke malplacerede på noget tidspunkt.

Jeg var godt underholdt hele vejen igennem - spænding og humor fra start til slut. Glæder mig til at læse mere fra dig Ruben ;)

også 5/6 herfra
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#235 evermind 14 år siden

Årh, tak til dig også, wimmie! :) Også fedt med en anmeldelse fra dig!

Og ja, som jeg også skrev til Bony-boy, skal jeg prøve at gøre noget ved længden til en anden gang ... (Hey, det kom ikke til at lyde forkert, vel?? :/)

PS: Ruben Greis ... Det andet rimer på splejs. ;)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#236 wimmie 14 år siden

Ahh...Sorry - tænkte at det var det samme som Grejs ved Vejle ;)

For at det ikke skal være løgn så har jeg faktisk selv skrevet en "bog" engang - temasisk faktisk lidt á la din...min foregik bare i USA :p
Desuden fik den aldrig en titel...eller en slutning; jeg havde vist gang i et lidt for indviklet plot og kunne ikke helt samle trådene - og så mistede jeg desværre den diskette hvor det hele lå på. Tror ellers den nåede at blive over 200 sider - var lidt stolt af den og ville faktisk gerne færdiggøre den ;)
Gravatar

#237 evermind 14 år siden

#236 Grejs ved Vejle har også bare stavet det forkert. ;)

Det lyder surt med den diskette - altid ærgerligt at miste noget, man har gået og puslet med, og ikke mindst da det åbenbart var en mere omfattende sag. Min erfaring er, at man får skrevet en ufatteligt masse gennem tiden, og at kun en lille brøkdel af det faktisk bliver til noget, men ligefrem at miste det ... Øv. :(

(Hey, det minder mig i øvrigt om den diskette, jeg engang fandt med et næsten færdiggjort romanmanuskript, som jeg siden endte med at redigere en smule og kalde 'Den sidste gentlem'... øh, nevermind!)

Overvejer du nogensinde at vende tilbage til tasterne igen? Altså i forfatterøjemed, ikke som f.eks. her på Filmz, som det jo er en kendt sag, du ikke kan holde dig fra ... ;)
Gravatar

#238 wimmie 14 år siden

Ja lidt...dog var det meget tidskrævende kan jeg huske. Men jeg har altid haft historier i mit hoved, så det var da ikke usandsynligt at jeg kunne finde på at skrive noget af det ned igen engang :)
Gravatar

#239 evermind 14 år siden

#238 Do it! DOOO IIIT! :)
Gravatar

#240 wimmie 14 år siden

Hehe - jeg ved ikke. jeg er vist alligevel for "privat" omkring mine historier og skrev egl. kun ned for min egen skyld - ville sikkert aldrig prøve at få noget udgivet...eller lade andre læse dem for den sags skyld ;)

Men jeg læser hellere end gerne andres - jeg elsker at læse en god historie :D

Skriv ny kommentar: