Gravatar

#271 Arnold 14 år siden

davenport (269) skrev:

Det er en ganske spændende bog. Meget ærlig, men jeg tror Stig er en større ballademager end han beskriver. Men egentlig velartikuleret og han virker meget sympatisk. (Han minder om min rockeragtige fætter ;))

Man vil jo gerne tage sig godt ud. Men det er altså næppe Tøffe, der har skrevet bogen. Den er skrevet i "samarbejde" med en journalist (Lars Pedersen). Efter den metode, kunne jeg forestille mig, at Tøffe har talt og journalisten har skrevet.

Men det er en fin bog - det er, som du skriver, interessant med et blik ind i den lukkede løn-verden. Jeg blev overrasket (hvilket skyldes naivitet) over hvor meget, penge faktisk betyder i den verden.
Gravatar

#272 HonoDelLoce 14 år siden

Har netop færdiglæst Odessakartoteket af Frederick Forsythe

En ganske interessant bog om en journalists eftersøgning af en SS-officer af værste skuffe ca. 20 år efter 2. Verdenskrigs afslutning..

Det er en egentlig ret gribende historie, der i første halvdel dog synes at bruge mange kræfter på at beskrive en masse (virkelige) personer, der dog ikke har så meget relevans i historien, samt baggrundshistorie for en masse bi-personer, der synes lettere overflødigt..

Men et længere referat af en dagbog (skrevet af en jøde, der var i koncentrations- og arbejdslejren i Riga fra dennes opsættelse til nedrivning) i starten forarger og binder en så meget, at man ikke kan lade være med at bide tænderne lidt sammen og sagte udtale eder af ikke-børnevenlig natur, mens man læser det.. Samtidigt sørger det effektivt for, at man ønsker det værste for den SS-officer, der var leder af lejren, og holder derfor en interesseret trods lidt halv-tørre, beskrivende passager..

Absolut anbefalelses-værdig bog..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#273 Fynboen 14 år siden

honodelloce (272) skrev:
Har netop færdiglæst Odessakartoteket af Frederick Forsythe

Absolut anbefalelses-værdig bog..

Meget enig... Mere eller mindre alt af Forsythe er et par timer værd...
Diplomacy is the art of saying "Nice doggie" until you can find a rock.
Gravatar

#274 HonoDelLoce 14 år siden

Fynboen (273) skrev:

Meget enig... Mere eller mindre alt af Forsythe er et par timer værd...

Det var mit første bekendtskab med hans skriverier, men det bliver da ikke det sidste ! :)

Har været inde og studere ham og hans udgivelser lidt, og han må jo kunne noget med spændende historier, med alle de filmatiseringer der er blevet lavet af hans materiale :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#275 Fynboen 14 år siden

Det kan han... Dødens Drabanter er en af mine yndlingsbøger, så den vil jeg da gerne anbefale dig at gå videre med herfra...
Gravatar

#276 HonoDelLoce 14 år siden

Fynboen (275) skrev:
Det kan han... Dødens Drabanter er en af mine yndlingsbøger, så den vil jeg da gerne anbefale dig at gå videre med herfra...

Tak for anbefalingen.. Jeg tjekker den lige ud :)
Gravatar

#277 evermind 14 år siden

Fynboen (275) skrev:

Er det den, der er filmatiseret med Christopher Walken? Dogs of War ...?
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#278 Fynboen 14 år siden

evermind (277) skrev:
Er det den, der er filmatiseret med Christopher Walken? Dogs of War ...?

Den engelske titel er ihvertfald rigtig, men jeg tror ikke jeg har set filmen... Lejesoldater der skal erobre et afrikansk land for et stort firma?
Gravatar

#279 evermind 14 år siden

Yup, det er den - jeg har dog endnu til gode at se den. Tror i øvrigt også, der i sin tid blev lavet et computerspil løseligt baseret på den. :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#280 wimmie 14 år siden

"Dødens Trabanter" :p

Arh, come on....jeg er ikke den eneste der får de associationer ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”

Skriv ny kommentar: