Gravatar

#281 filmz-jonasgr 14 år siden

Er snart færdig med Deception Point af Dan Brown. En typisk Dan Brown hvor man til allersidst sidder noget så skuffet over hvorledes det hele ender.
Går med overvejelser om at gå i gang med "Undtagelsen" af Christian Jungersen bagefter eller måske Don Winslow eller DeLillo eller Safran Foer. Nogen gange er det bare svært at tage en beslutning :=)
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#282 wimmie 14 år siden

I øvrigt: Jeg fandt Stieg Larssons "Mænd der hader kvinder..." og de to efterfølgere til 30 kr pr bog (hardback) i Fakta i dag. Havde egl. besluttet mig for at jeg ikke gad at læse dem men til den pris så skulle de næsten ejes...mon ikke jeg alligevel får dem læst engang ;)

Jeg tror måske de er med i den kommende uges tilbud hvis nogen skulle være interesseret :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#283 evermind 14 år siden

#280 En film om bilvrag i vejkanterne på den tyske Autobahn ...? :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#284 wimmie 14 år siden

Eller dræber-biler på de ujævne polske hovedveje :p
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#285 Fynboen 14 år siden

jonasgr (281) skrev:
Går med overvejelser om at gå i gang med "Undtagelsen" af Christian Jungersen bagefter eller måske Don Winslow eller DeLillo eller Safran Foer. Nogen gange er det bare svært at tage en beslutning :=)

Uhh, Winslow skriver faktisk rigtig gode romaner... I hundenes vold var en rigtig god oplevelse, som dukker op i glimt i min underbevisthed fra tid til anden... Frankie Machines vinter var også en god bog, men ikke i samme klasse som i hundenes vold.
Diplomacy is the art of saying "Nice doggie" until you can find a rock.
Gravatar

#286 Muldgraver 14 år siden

jonasgr (281) skrev:

Går med overvejelser om at gå i gang med "Undtagelsen" af Christian Jungersen

Sikkert en fin nok bog, jeg er ikke kommet så langt endnu, men hidtil har sproget været kedsommeligt indtil det for bogen dræbende.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#287 filmz-jonasgr 14 år siden

Deception Point – Tankados Kode af Dan Brown

Den første bog skrevet af Dan Brown og en som I første omgang ikke blev så populær men så kom der jo en bog om Da Vinci. Den er dog først senere blevet oversat til dansk. Den følger den samme skabelon som alle hans bøger en eller skandale indenfor USA's vægge er opstået. Denne gang er det indenfor NSA (som åbenbart ifølge Dan Brown er ukendt for de fleste) hvor deres Translatr maskine kan oversætte alle koder i verden, men kun er kendt indenfor NSA og deraf kan de overvåge alle, hvis de ønsker det. En maskine som selvfølgelig er offer for en masse kritik i og med den kan misbruges og skaber et overvågningssamfund. En af de tidligere ansatte hos NSA Ensei Tankado er fortørnet over at maskinen ikke er blevet oplyst for samfund, da de har en ret til at vide at de kan blive overvåget. Han skaber dermed en kode som er endnu mere kraftfuld en Translatr og som han vil sælge til højestbydende, hvis ikke de offentliggør Translatr. Dermed bliver Susan Fletcher og hendes mand David Becker sat på en højtspændt rejse, med en masse cliffhangere. Sidstnævnte er så absolut det som Dan Brown lever højt på og som en pageturner er bogen såmænd ganske god. Det er meget muligt hans bedste bog, ikke mindst en passage i bogen hvor jeg i hvert fald fik empati for en af karaktererne. Ellers så er det som mange af de andre bøger ikke selve afsløringen af det hele som er det spændende, det er rejsen man kommer på. Det er ikke stor lyrik, men nogle gange er det også rart med noget der er let læst og samtidig skal man nok også sluge et par kameller i plottet.
'Cause I'm evil"
Gravatar

#288 filmz-jonasgr 14 år siden

#285 Ja jeg har hørt rigtig gode ord om hans bøger.

#286 Jeg har haft bogen i et par år efterhånden, men er bare aldrig kommet i gang. Den har ellers fået gode anmeldelser, men jeg ved heller ikke om jeg gider en bog i samme genre.
'Cause I'm evil"
Gravatar

#289 McPeter 14 år siden

g.dk har kampagne på nogle danske e-bøger til 69kr/stk:
http://www.g.dk/kategori/e-boeger/eboeger-kampagne...
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#290 McPeter 14 år siden

Har I set at man får gratis fragt hvis man køber hos Saxo via pensum.dk eller bogpriser.dk? (Køber man direkte på deres hjemmeside så koster det normal fragt 19kr)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/

Skriv ny kommentar: