Derudover har jeg læst denne billige (og eneste nye) udgivelse af Marjorie Bowens (et af Margaret Gabrielle Vere Campbell Longs mange pseudonymer) historier:
Det var ellers noget af et navn. Kan da godt forstå, at hun snuppede sig et pseudonym der. ;-)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
En af mine yndlingsfilmbøger er Tim Lucas' monumentale bog om den italienske gyserinstruktør Mario Bava, Mario Bava: All the Colors of the Dark.
Jeg har allerede postet i Heads up-tråden, men jeg synes også, at jeg lige bør gøre bogelskerne opmærksom på det: Video Watchdog har i anledning af deres jubilæumsnummer 150 slået $100 af prisen, så den nu koster $150 + porto. Det er en dyr bog, men til gengæld er det nok også en af de mest gennemarbejdede og helt sikkert en af de største monografier, der nogensinde er udgivet - en bog, som man ikke bør snyde sig selv for, hvis man har den mindste interesse i genrens historie eller den italienske gyserfilm.
Winner of 2008 Saturn Award for Special Achievement Independent Publishers Book Award Rondo Hatton Classic Horror Award International Horror Guild Award
- Introduction by Martin Scorsese! - Foreword by Italian Horror Pioneer Riccardo Freda!
- The Complete Story of Mario Bava's life and careers as director, cameraman and special effects artist - Interviews with more than 100 actors, co-workers, friends and family members - The Definitive Study of each of his films: production histories, cast biographies, critical analysis, and video information - Never-before Published Photos including the only color shots taken on the set of BLACK SUNDAY - Original Mario Bava Storyboards - including the boards for the unfilmed project BABY KONG - Original Mario Bava Artwork - Some in Full Color! - Bava's Secret Filmography: His uncredited works as director, cameraman and special effects artist - Complete Videography and Discography - Eugenio Bava (Mario's father) Filmography
Hardcover, clothbound, gold stamping Dimensions in inches: 10.85w x 11.87h x 2.63d Dimensions in centimeters: 27.6w x 30.1h x 6.7d Full-color French-fold laminated dust jacket Full-color endpapers 1128 Glossy, full-color pages Binding: stitched, extra-reinforced, roundback 12 lbs (5.45 kgs) 2007, Video Watchdog ISBN: 0-9633756-1-X
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
In this darkly comic début novel set in India, Balram, a chauffeur, murders his employer, justifying his crime as the act of a “social entrepreneur.” In a series of letters to the Premier of China, in anticipation of the leader’s upcoming visit to Balram’s homeland, the chauffeur recounts his transformation from an honest, hardworking boy growing up in “the Darkness”—those areas of rural India where education and electricity are equally scarce, and where villagers banter about local elections “like eunuchs discussing the Kama Sutra”—to a determined killer. He places the blame for his rage squarely on the avarice of the Indian élite, among whom bribes are commonplace, and who perpetuate a system in which many are sacrificed to the whims of a few. Adiga’s message isn’t subtle or novel, but Balram’s appealingly sardonic voice and acute observations of the social order are both winning and unsettling.
Puster lidt liv i den efterhånden voldsomt støvede tråd... *host host*
For tiden hygger jeg mig med Philip K. Dick-novellerne i "Second Variety - Volume Two of the Collected Stories", som alle er skrevet under McCarthy-årene, hvilket de naturligvis bærer tydeligt præg af.
Jeg prøver og prøver at komme rigtigt igang med Øen Af Igår af Umberto Eco, men selvom den er ret spændende, så er hans skrivestil ret snørklet, og ikke så letlæselig til at bare læne sig tilbage. (Læs: man skal tænke...!) Tror egentlig det er fordi det er oversat fra italiensk, og ikke fra engelsk som jeg er vant til, hvis jeg endelig læser en oversat bog.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#57: Af Eco har jeg kun, bortset fra en række gode akademiske artikler, læst "Foucault's Pendulum", som til gengæld var et soleklart bevis på, at en højt begavet akademiker ikke nødvendigvis er i stand til at levere litteratur af høj klasse. Den er ganske enkelt tørt og uopfindsomt fortalt, uden nogen form for dynamik, i et alt andet end levende sprog. Det kan nok så megen viden og leg med historien ikke ændre på. Jeg har ellers altid haft lyst til at læse "Rosens navn", men det bliver ikke foreløbigt.
#57-58 - Jeg har læst både ROSENS NAVN og FOCAULTS PENDUL og kan uden problemer genkende det med det snørklede. Begge er bøger, jeg er glad for at have læst, men jeg vil lyve, hvis jeg påstod, at de var særligt nemme at komme igennem, eller at jeg sådan umiddelbart har lyst til at læse dem igen.
Jeg har for tiden lidt svært ved at komme igennem Stieg Larssons LUFTKASTELLET DER BLEV SPRÆNGT. Ikke fordi den ikke er spændende nok, men min hjerne er simpelthen gået i Harry Potter-mode, siden jeg læste de to første bind af dén serie, og nægter at indtage andet.
Ved siden af hyggerlæser jeg lidt i Stephen Throwers fremragende bog om exploitation-filmene, NIGHTMARE USA.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Har næsten lige læst alle Twilight-bøgerne, man kunne jo ikke komme udenom dem når alle snakker om twilight. så måtte jo læse dem. Blev faktisk meget overrasket og blev fanget af dem, blev helt opslugt. De er jo selvfølgelig ikke de mest fantastiske værker, men de har alligevel noget at byde på. Dog er det nok mest den kvindeligedel af befolkningen som vil finde dem interesant.
Er lige nu igang med The Lovely Bones, god men meget svær da den ikke lige frem er den mest glædefulde bog. Har dog ikke læst så meget siden skolen startede :(
#51 Bony 15 år siden
Det var ellers noget af et navn. Kan da godt forstå, at hun snuppede sig et pseudonym der. ;-)
#52 davenport 15 år siden
#53 Thomsen 15 år siden
Jeg har allerede postet i Heads up-tråden, men jeg synes også, at jeg lige bør gøre bogelskerne opmærksom på det: Video Watchdog har i anledning af deres jubilæumsnummer 150 slået $100 af prisen, så den nu koster $150 + porto. Det er en dyr bog, men til gengæld er det nok også en af de mest gennemarbejdede og helt sikkert en af de største monografier, der nogensinde er udgivet - en bog, som man ikke bør snyde sig selv for, hvis man har den mindste interesse i genrens historie eller den italienske gyserfilm.
http://www.videowatchdog.com/home/specials/index.h...
Her er detaljerne om bogen:
#54 Bobby Singer 15 år siden
#55 mr gaijin 15 år siden
#56 Highland Park 15 år siden
For tiden hygger jeg mig med Philip K. Dick-novellerne i "Second Variety - Volume Two of the Collected Stories", som alle er skrevet under McCarthy-årene, hvilket de naturligvis bærer tydeligt præg af.
#57 davenport 15 år siden
Tror egentlig det er fordi det er oversat fra italiensk, og ikke fra engelsk som jeg er vant til, hvis jeg endelig læser en oversat bog.
#58 Highland Park 15 år siden
Jeg har ellers altid haft lyst til at læse "Rosens navn", men det bliver ikke foreløbigt.
#59 Thomsen 15 år siden
Jeg har for tiden lidt svært ved at komme igennem Stieg Larssons LUFTKASTELLET DER BLEV SPRÆNGT. Ikke fordi den ikke er spændende nok, men min hjerne er simpelthen gået i Harry Potter-mode, siden jeg læste de to første bind af dén serie, og nægter at indtage andet.
Ved siden af hyggerlæser jeg lidt i Stephen Throwers fremragende bog om exploitation-filmene, NIGHTMARE USA.
#60 Wangsgaard 15 år siden
Er lige nu igang med The Lovely Bones, god men meget svær da den ikke lige frem er den mest glædefulde bog. Har dog ikke læst så meget siden skolen startede :(