Gravatar

#361 Bates 13 år siden

Tak for info, Thomsen. Det vidste jeg ikke.

Jeg har den forudbestilt fra bookdepository, og den skulle komme en gang i juli. Men det kunne være at jeg skulle skrive til dem, og høre hvordan og hvorledes.
Gravatar

#362 Skeloboy 13 år siden

Er begyndt på Heaven's Net Is Wide...en prequel til Otori-trilogien. Indtil videre er den utroligt lovende, og Lian Hearn har virkelig skabt en fed verden i de 5 bøger(der er også en sequel, The Harsh Cry of The Heron).

Landet er opdigtet, men den minder utrolig meget om det feudale Japan. Det er en skøn blanding af Shogun og lidt fantasy...

Og et filmmanuskript er på vej!
Gravatar

#363 Slettet Bruger [4281702731] 13 år siden

Jeg er ved at gå i gang med den bog om Mærsk - manden og myten. Dernæst tror jeg at jeg vil gå i gang med den lille bog som hedder "Bibelen." Jeg har hørt mange ting om den, men har aldrig fået læst den fra start til slut. Det skal der rådes bod på. Så kan jeg også endelig få brugt min konfirmationsgave.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#364 MaxHHansen 13 år siden

Jeg har netop (igen) læst Bernard Cornwells fem første bind om saksiske herremands søn, der bliver opfostret hos danske "vikinger" i ottehundrede-tallets England, og bruger resten af sit liv på enten at slås med eller imod de invaderende nordboer. Glimrende underholdning, masser af blod, hjernemasse og interessante personer...
Det sidste kongerige, Den danske rytter, Sværdsang, Det brændende land og en mere inde i midten, jeg ikke lige kan huske på stående fod... helt klart et læs værd.

Nogen der har læst Sharpe-bøgerne af samme forfatter?
Gravatar

#365 wimmie 13 år siden

Whispering Horse (363) skrev:
Dernæst tror jeg at jeg vil gå i gang med den lille bog som hedder "Bibelen." Jeg har hørt mange ting om den, men har aldrig fået læst den fra start til slut. Det skal der rådes bod på. Så kan jeg også endelig få brugt min konfirmationsgave.

Se filmen i stedet....
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#366 MaxHHansen 13 år siden

wimmie (365) skrev:
Se filmen i stedet....

Eller vent på 3'eren... de to første var en smule overdrevne og urealistiske, hvis du spørger mig... ,o)
Gravatar

#367 Kruse 13 år siden

Jeg er ved at gå i gang med den bog om Mærsk - manden og myten. Dernæst tror jeg at jeg vil gå i gang med den lille bog som hedder "Bibelen." Jeg har hørt mange ting om den, men har aldrig fået læst den fra start til slut. Det skal der rådes bod på. Så kan jeg også endelig få brugt min konfirmationsgave.

SPOILER: Han dør til sidst!
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#368 wimmie 13 år siden

MaxHHansen (366) skrev:
Eller vent på 3'eren... de to første var en smule overdrevne og urealistiske, hvis du spørger mig... ,o)

Ja, i det hele taget en skidt franchise.... læs Harry Potter i stedet, langt mere realistisk :D
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#369 Muldgraver 13 år siden

Dernæst tror jeg at jeg vil gå i gang med den lille bog som hedder "Bibelen." Jeg har hørt mange ting om den, men har aldrig fået læst den fra start til slut.

Jeg kan kun opmuntre din beslutning. Jeg holder selv af flere af bøgerne i bogen og de eksistentielle problemstillinger de tager op. Der er dog en del slægtsopremsning i begyndelsen af bogen, som nok kan være værd at springe over, men mindre du har et blødt punkt for den slags. Visse af de juridiske sektioner kan også være lidt af en dødssejler, men alligevel et interessant indblik i en måde at gribe konstitueringen af jura for en ny nation an på. Ellers vil jeg bare ønske god fornøjelse og opmuntre til en fænomenologisk læsning af den skriftsamling, som har inspireret og opmuntret mennesker i mindst to tusinde år.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#370 MaxHHansen 13 år siden

Muldgraver (369) skrev:
Ellers vil jeg bare ønske god fornøjelse og opmuntre til en fænomenologisk læsning af den skriftsamling, som har inspireret og opmuntret mennesker i mindst to tusinde år.

Uha, det kribler i fingrene for at komme med en kommentar til den der... men så ville debatten hurtigt ryge af sporet, og det er der ingen grund til, især vi alle ved at der næppe er nogen der overbeviser nogen om noget som helst undervejs... ,o)

Skriv ny kommentar: