Gravatar

#591 Fellaheen 12 år siden

Med hensyn til den fandenivoldske kunst, har du så set "4" af Ilia Khrzhanovsky? Jeg er ikke sikker på om jeg synes den er god, men den er i hvert fald interessant og fandenivoldsk. Den virker lidt for usammenhængende, men dele af den er virkelig underholdende og rammende for din beskrivelse af moderlandets kranke skæbne.
Gravatar

#592 MBAD 12 år siden

Den lyder interessant, og saa kan jeg se, at den ene skuespiller er en meget kendt musiker.
Gravatar

#593 Bates 12 år siden

Haha..Fantastisk tråd. I er herlige, alle sammen!

KLIK!
Gravatar

#594 loki 12 år siden

The Hunger Games

Bog 1: Ok spændende, interessante personer og fascinerende verden. 4/6

Bog 2:
Gentagelse
, og personerne udvikler sig ikke specielt meget. Underlig romantiske/menneskelige vinkler. 3/6

Bog 3: Did you just go complete retard son? 2/6

-------

Treason af Orson Scott Card

Absolut ikke for alle da den er meget direkte og beskrivende i sin Sci-fi/unaturlige verden, men netop på grund af dette, bliver personerne og omgivelserne meget levende. Jeg tror ikke jeg tidligere har læst en bog, der i en sådan en grad respekterer sine egne regler, og det er jo enormt forfriskende [den er f.eks. fuldt bevidst om tid/perspektiv/hastigheds-problematikken som moderne superhelte blæser højt og flot på]. Derudover har den en masse budskaber om liv, død, formål, ansvar, balance og kærlighed.

5/6
www.peakoil.dk
Gravatar

#595 Slettet Bruger [4281702731] 12 år siden

Er der nogle af jer der har læst noget af Joseph Conrad ?

Jeg har efterhånden haft "Nostromo" stående i lang tid og mangler nok bare lige det sidste incitament til at begynde på den
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#596 MMB 12 år siden

Heart of Darkness har jeg altid gerne villet læse. :)
Gravatar

#597 Castanea 12 år siden

Selvom Lord Jim velsagtens står som mesterværket, er Nostromo det mest ambitiøse værk af Conrad. Den baseres på en narratologisk spidsfindighed, der ikke blot er ekstrem præcis, men også fornyende. Man kan endda gå så vidt, og sige, at romanen besidder den samme saglighed, vi ser hos Flaubert.

Conrad nærmer sig ganske vist ikke Flaubert, den tekniske romans ubetingede autoritet, men han har skrevet et par herlige stykker litteratur, der skildrer psykologisk vanære på pragtfuld, rystende manér (Heart of Darkness værende den mesterlige prototype).
Gravatar

#598 davenport 12 år siden

Hvor mange bøger læser i pr. md.?
Jeg læser nok 2-3 stykker, især når jeg som nu er ledig, hvor det ikke bliver til så meget når jeg arbejder. Der læser jeg nemlig mest i transporthenseende, og så er det mest noveller osv.
Senest er det blevet til Slagtebænk Dybøl, Ondskan og jeg er næsten færdig med Tommyknockers. Næste bog er Erik Clausens biografi, og så læser man selvfølgelig hele tiden Lord of the Rings. (Er ALTID igang med den på et eller andet plan..)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#599 MallePalle 12 år siden

Her hjemme hos os læse vi ikke mange bøger. men vi har altid masser af blade. Jeg læser feks. her og nu og femina.

min kæreste elsker at læse Vmax eller M!.
Stay Strong, Stay Beautiful, Stay Woman!
Gravatar

#600 MMB 12 år siden

Hold nu ....

Skriv ny kommentar: