Er der nogen som kender netlydbog.dk og kan anbefale en god lydbog derinde? Syntes det er lidt svært at bestemme sig for hvad man skal gå i gang med, når man ikke har så meget forstand på skønlitteratur.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
#653 Der er en del Dostojevskij derinde, kan jeg se. Af dem kan i hvert fald anbefales Idioten, Spilleren og Dobbeltgængeren.
Der er tillige en del af J. P. Jacobsen, og der er ikke noget, han har skrevet, som ikke er anbefalelsesværdigt. Mogens og andre noveller er dog et godt sted at begynde.
Løgneren af Martin A. Hansen
Mange sære ting for af Svend Åge Madsen
Alfabet og Sommerfugledalen af Inger Christensen
Lige en kort, men godt begyndt liste, inden jeg drøner ud af døren :)
#655 Gisp, jo. Men det er vel en god omstændighed?
Naturligvis. Idioten er en fornøjelse i de fleste sammenhæng.
Muldgraver (657) skrev:
Ps: Sikke du besunder dig i din seneste signatur. :)
Det er nu blot en samordnet oversættelse af Goethes "Steht er mit festen, / Markigen Knochen / Auf der wohlgegründeten, / Dauernden Erde;" (fra Grenzen der Menschheit), og citatet fungerer egentlig både som et udtryk for Grundtvigs løgnagtige digter og Schopenhauers frygtløse menneske. Eller også er det noget om tidens vinger og krigerprinsen Arjuna?
#651 Pécuchet 11 år siden
http://www.amazon.co.uk/dp/1852249579/
#652 davenport 11 år siden
http://www.amazon.com/Short-History-Progress-Ronal...
Den glæder jeg mig godt nok til at læse.
#653 Kisbye 11 år siden
Syntes det er lidt svært at bestemme sig for hvad man skal gå i gang med, når man ikke har så meget forstand på skønlitteratur.
#654 Muldgraver 11 år siden
Der er en del Dostojevskij derinde, kan jeg se. Af dem kan i hvert fald anbefales Idioten, Spilleren og Dobbeltgængeren.
Der er tillige en del af J. P. Jacobsen, og der er ikke noget, han har skrevet, som ikke er anbefalelsesværdigt. Mogens og andre noveller er dog et godt sted at begynde.
Løgneren af Martin A. Hansen
Mange sære ting for af Svend Åge Madsen
Alfabet og Sommerfugledalen af Inger Christensen
Lige en kort, men godt begyndt liste, inden jeg drøner ud af døren :)
#655 Pécuchet 11 år siden
Tager det ikke flere dage? :)
#656 davenport 11 år siden
#657 Muldgraver 11 år siden
Gisp, jo. Men det er vel en god omstændighed?
Ps: Sikke du besunder dig i din seneste signatur. :)
#658 Pécuchet 11 år siden
Naturligvis. Idioten er en fornøjelse i de fleste sammenhæng.
Det er nu blot en samordnet oversættelse af Goethes "Steht er mit festen, / Markigen Knochen / Auf der wohlgegründeten, / Dauernden Erde;" (fra Grenzen der Menschheit), og citatet fungerer egentlig både som et udtryk for Grundtvigs løgnagtige digter og Schopenhauers frygtløse menneske. Eller også er det noget om tidens vinger og krigerprinsen Arjuna?
#659 Muldgraver 11 år siden
Ahh, mangfoldige er klodens hik.
#660 Kisbye 11 år siden
Jeg kan fortælle at Idioten vare godt 30 timer som lydbog.