#670 Tak for tekst-anbefalingen, samt de små bidder. Særdeles lovende, med et indtryk af en ordnet sansning, der insisterer på at forlade sig på øjeblikke, uden dog at fortabe sig. Ganske flot vekselvirkning mellem kultur og natur i bog/jord-metaforen. Og besynderligt nok har jeg nu næsten lyst til at elske edderkoppen også.
Da min farmor er ved at falde lidt af på den sådan rent hukommelsesmæssigt, er jeg begyndt at læse praktisk geronto psykiatri. Jeg er 3 kapitler henne, og har allerede fået en meget større forståelse for alderssvækning.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Efter lang tids dyrkelse af alt skrevet af Paul Auster, har min kæreste nu endelig fået mig overtalt til at gå igang med Murakami. Da hun har ret stort udvalg af hans romaner, var det svært at vælge, men nu faldt valget dog på 1Q84. Er et par kapitler inde i første bog og det lover sgu godt. Nogle andre herinde, der har kendskab til Murakamis forfatterskab?
So far, kan jeg kun sige at jeg elsker den. Havde fået fortalt den skulle være ret tung at komme igennen, men nu er jeg halvvejs og jeg har ikke kedet mig et sekund. Patrick Bates må være en af de mest interessante karakterer jeg længe har stødt på og jeg elsker at befinde mig i hans psykotiske hjerne (selvom observationerne af folks tøj måske nogengange bliver lidt for lange)
Nogen der har beskæftiget sig med andet af Bret Easton Ellis, som de vil anbefale? Fx Less Than Zero.
Jeg har læst Less than zero og dele af American Psycho. Jeg er ret stor fan af Less than zero. Dens minimalistiske, nærmest tørt konstaterende sprog, og det rå portræt af de rodløse og fremmedgjorte unge, fandt jeg ret fængslende
Køb den! Den er halvdyr, men måske den bedste horror-antologi (af populær såvel som obskur litteratur fra det 20. århundrede), jeg har stiftet bekendtskab med. Bind 2 (1951-2000) ser også interessant ud:
#671 Muldgraver 11 år siden
Tak for tekst-anbefalingen, samt de små bidder. Særdeles lovende, med et indtryk af en ordnet sansning, der insisterer på at forlade sig på øjeblikke, uden dog at fortabe sig. Ganske flot vekselvirkning mellem kultur og natur i bog/jord-metaforen. Og besynderligt nok har jeg nu næsten lyst til at elske edderkoppen også.
#672 davenport 11 år siden
#673 sluppermand 11 år siden
#674 Mikkel Abel 11 år siden
So far, kan jeg kun sige at jeg elsker den. Havde fået fortalt den skulle være ret tung at komme igennen, men nu er jeg halvvejs og jeg har ikke kedet mig et sekund.
Patrick Bates må være en af de mest interessante karakterer jeg længe har stødt på og jeg elsker at befinde mig i hans psykotiske hjerne (selvom observationerne af folks tøj måske nogengange bliver lidt for lange)
Nogen der har beskæftiget sig med andet af Bret Easton Ellis, som de vil anbefale?
Fx Less Than Zero.
#675 Páramo 11 år siden
#676 Skeloboy 11 år siden
Sælger de 6 første bøger i Den Romerske Familie.
Bog nr. 1 er lettere beskadiget, men det kan ikke ses, når den står i bogreolen.
Alle bøger er i denne udgave
Pris inkl. forsendelse:
350 kr
#677 davenport 11 år siden
#678 Pécuchet 11 år siden
Vi trænger s'gu til en ny verdenskrig.
#679 Skeloboy 11 år siden
The Age of Five Trilogy af Trudy Caravan (fantasy), 100 kr for alle tre
De fire The Dreamers-bøger af David og Leigh Eddings (fantasy), 100 for alle fire
House of Doors og Maze of Doors af Brian Lumley (Sci-fi/horror), 50 kr for begge
The Stand af Stephen King (horror), 50 kr
Otori-Klanens Fortællinger, trilogi af Lian Hearn, (fantasy), 100 kr for alle tre
Morgan's Run 1+2 af Colleen McCullough (historie), 50 kr for begge
Troya af Colleen McCullough (historie), 25 kr.
Den Sidste Godfather/Sicilianeren og Omerta (mafia), af Mario Puzo, 50 kr. for begge
Og sidst, men ikke mindst: Lev Stærk, Dø ung, Ingen Skal Skrive Min Gravskrift og Vi Stred I Mørke (ungdom) af Williard Motley, 100 kr for alle tre.
eller 500 for det hele...
#680 Pécuchet 11 år siden
http://www.amazon.co.uk/dp/1587670801/
Køb den! Den er halvdyr, men måske den bedste horror-antologi (af populær såvel som obskur litteratur fra det 20. århundrede), jeg har stiftet bekendtskab med. Bind 2 (1951-2000) ser også interessant ud:
http://www.amazon.co.uk/dp/1587671727/