Hey, jeg har da vist misset denne tråd - havde ellers overvejet at oprette en "Hvad læser du nu-tråd" :D
Vil lige anmelde de sidste par bøger jeg har læst
The Lovely Bones
Købte bogen i USA da jeg bedst kan lide at læse på originalsproget :) Efter de første 5-6 sider var jeg fuldstændig hooked; man kan ikke ligefrem sige at den har en sløv start. Bogen er hele vejen igennem fængende selvom den ikke er spækket med action men i stedet dybe personligheder og følelser. Man følger den 14-årige Susie som bliver voldtaget, myrdet og parteret af en mand der bor i kvarteret. Man får allerede fra starten at vide hvem morderen er, så det er altså ikke et mordmysterium - mysteriet ligger i at Susies omgangskreds ikke kender morderens identitet - selvom bl.a. hendes far igennem bogen begynder at fatte mistanke. Hele historien bliver fortalt af Susie som iagttager de levende fra "hendes egen himmel" og man følger hendes venner og familie og hvordan de lever videre uden hende mens de på forskellige måder bearbejder deres sorg og frustationer over ikke at finde hendes lig eller morderen. Bogen er virkelig smukt skrevet men min eneste kritik er at
slutningen ikke helt har den tilfredsstillelse jeg kunne ønske. Jeg er ikke nødvendigvis en sucker for happy endings (for slutningen er jo sådan set "happy"), men savner lidt de store følelser der evt. ville have fulgt i kølvandet på fundet af hendes lig og/eller hendes morder. Alt dette bliver vi "snydt" for - kun hentydninger
Ellers en af de bedste bøger jeg længe har læst, men man skal altså ikke forvente masser af action eller uhygge.
5/6
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Jeg er ved at læse Jussi Alder-Olsens 'Alfabethuset', der handler om et par britiske soldater der under Anden Verdenskrig lader som om de er sindssyge for at undslippe tyskerne/krigen og bliver indlagt på en tysk anstalt. Rigtig god bog, der holder et overraskende tempo. Jeg havde svært ved at se hvordan så mange sider kunne blive fyldt ud, men er halvvejs og der er stadig en masse tilbage hvis den fortsætter i samme spor.
Jeg frygter lidt slutningen bliver et stort antiklimaks, men kan være den overrasker der også.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Er lige gået igang med (og halvvejs i) Michael Drosnins The Bible Code. Ret interessant læsning, som (hvis det var sandt) er yderst foruroligende. Ved sgu ikke om jeg køber den slags, men tanken er meget spændende..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Seneste bog jeg har læst er "Norwegian Wood" af Murakami (Jay Rubins oversættelse). Det er en vidunderlig og meget smuk bog om erindring, kærlighed, døden og skøre unge kvinder, som jeg ikke kunne undgå at forelske mig i undervejs. Det er helt sikkert en bog, jeg vil nyde at genlæse, og jeg er meget spændt på at se Tran Anh Hungs filmatisering. Rinko Kikuchi er et fint valg til rollen som Naoko.
#61 sluppermand 15 år siden
#62 wimmie 15 år siden
Vil lige anmelde de sidste par bøger jeg har læst
The Lovely Bones
Købte bogen i USA da jeg bedst kan lide at læse på originalsproget :)
Efter de første 5-6 sider var jeg fuldstændig hooked; man kan ikke ligefrem sige at den har en sløv start.
Bogen er hele vejen igennem fængende selvom den ikke er spækket med action men i stedet dybe personligheder og følelser. Man følger den 14-årige Susie som bliver voldtaget, myrdet og parteret af en mand der bor i kvarteret. Man får allerede fra starten at vide hvem morderen er, så det er altså ikke et mordmysterium - mysteriet ligger i at Susies omgangskreds ikke kender morderens identitet - selvom bl.a. hendes far igennem bogen begynder at fatte mistanke.
Hele historien bliver fortalt af Susie som iagttager de levende fra "hendes egen himmel" og man følger hendes venner og familie og hvordan de lever videre uden hende mens de på forskellige måder bearbejder deres sorg og frustationer over ikke at finde hendes lig eller morderen.
Bogen er virkelig smukt skrevet men min eneste kritik er at
Ellers en af de bedste bøger jeg længe har læst, men man skal altså ikke forvente masser af action eller uhygge.
5/6
#63 Wangsgaard 15 år siden
Glæder mig til at blive færdig med den men er kun nået halvvejs :(
#64 lagoni 15 år siden
Jeg frygter lidt slutningen bliver et stort antiklimaks, men kan være den overrasker der også.
#65 Guts 15 år siden
Er igang med hans "Fasandræberne". Og den er også vildt god. Skal også læse alle de andre.
#66 McPeter 15 år siden
http://kpn.dk/boger/article1875627.ece
Direkte link:
http://www.gyldendals-bogklub.dk/webapp/wcs/stores...
#67 davenport 15 år siden
Ved sgu ikke om jeg køber den slags, men tanken er meget spændende..
#68 Thomsen 15 år siden
Jeg er i gang med Harry Potter - The Goblet of Fire.
#69 davenport 15 år siden
#70 Highland Park 14 år siden
Det er helt sikkert en bog, jeg vil nyde at genlæse, og jeg er meget spændt på at se Tran Anh Hungs filmatisering. Rinko Kikuchi er et fint valg til rollen som Naoko.