Gravatar

#1 filmz-Dennis 20 år siden

Ville bare høre de forskellige bevæggrunde bag jeres samlinger af DVD´er og brugen af samme.

Min samling er fyldt med både klassikere og "guilty-pleasure" film, men efter at have haft samlingen i et par år, har jeg fundet ud af at de jeg ser er "guilty-pleasure" filmene el. også låner jeg film ud.

For aldrig rigtigt set f.eks. Scarface el. Taxidriver, fordi man skal involvere sig på en anden måde end "Top Gun". F. eks. har jeg haft min A. Quadroligy, stående i et år nu og har kun set extra materialet.

Føler nogen gange man har sine hylder fyldt med film, man bare "skal" eje, men for aldrig rigtigt set dem.

Har i det på samme måde?
"Say hello to my little friend"
Gravatar

#2 lyspunkt 20 år siden

Der er ingen tvivl om at det "at eje" er en stor del af dét at have en samling. Det ville da være klart billigere bare at gå ned og leje i stedet. Dog køber jeg hovedsagentligt for ekstra-materialet skyld.
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#3 filmz-Bruce 20 år siden

Indimellem ja! Jeg vil godt indrømme jeg ikke får set alle de film, som ankommer, men det betyder ikke jeg har tænkt mig at de bare skal stå og stå :) De skal nok komme gennem vridemaskinen, men jeg har, hvad jeg vil kalde det "basis" af min filmcollection, som jeg forsøger at få udfyldt og jeg er ved at være der. Men så kommer der hele tiden en ny genre til, som man bliver interesseret i. F.eks. troede jeg ikke lige jeg gad værdige stumfilm et blik. Men efter at ha' set Chaplins nyrestaurerede City Light er jeg kommet på andre tanker. Det er jo en helt anden måde at se de film på idag.

Jeg startede med at investere i de nye film som kom, som man måtte se. LA. Confidential, Leon etc. Men jeg er vild med gamle klassikere og især film noir og jeg vil simpelthen grave mig dybere ned i den genre og følge udviklingen.

Lige iøjeblikket har jeg det sådan, at jeg faktisk ikke har tid til de nye udgivelser, fordi jeg synes der er så mange nyrestaurerede klassikere som udkommer, som bare er bedre film.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4 cyberzed 20 år siden

Til dagligt er det ofte guilty-pleasure filmene jeg hiver ned af hylden for at bare slå hjernen fra, og så får de bedre lov til at vente til en dag jeg er i humør til at side og reflektere over mine film. Det er nok også lidt af den grund jeg har en samling med flere guilty-pleasure film end essentielle film. Mest slidte dvd må være mig Band of Brothers da den serie bare når mig på et eller andet plan. Har en person jeg har næsten tilsvarende bånd med ... dog er det opnået fredeligt så det kan ikke helt sammenlignes.

Nongen af dem jeg har i vente er:
Amadeus
Phantom of the Opera (Har kun set den i biffen)
Smilla's fornemmelse for sne
Amelie
Toldberegneren: http://cyberzed.dk/told.html - I'm blogging this: http://cyberzed.dk/
Gravatar

#5 filmz-Kadann 20 år siden

Min samling bliver brugt ret forskellig, da mit humør og min fokus skifter. Lige i øjeblikket bruger jeg en del tid på tv-serier og actionfilm, på andre tidspunkter tæver jeg det ene 3-4 timers drame efter det andet igennem.

Jeg har selvfølgelig en del i min samling som jeg ikke har fået set endnu og visse serier jeg ikke har fået set færdig, men det gør mig som sådan ikke noget at de står der, fordi jeg ved at jeg når til dem på et eller andet tidspunkt, ligemeget om vi taler hjernedød underholdning som "Mortal Kombat" eller filmkunst lavet af mestre som Hitchcock og Dreyer.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#6 El vez 20 år siden

#1 Jeg kan godt følge dig i noget af det du nævner, med at nogle film bliver stående på hylden uden at man får set dem. Men hvordan du kan lade Alien Quadrilogy stå er mig helt uforståeligt - det er film jeg slet ikke kan folde mig fra, har allerede fået set dem 2 gange hver, siden jeg købte boksen :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#7 filmz-Munk 20 år siden

Har set alle film i samlingen, men må da indrømme at der er nogle der kun vil blive set med flere års mellemrum som f.eks. Bænken og Vejen til Perdition, mens andre som Band of Brothers, Any Given Sunday og Jurassic Park næsten ryger i dvd'en månedligt..

Og så er der filmene man har i såvel normal som special limited editions pga. samler genet.. Har indtil videre hverken set min koreanske udgave af Troy eller min tyske udgave af Donnie Darko, mens den danske udgivelse da har været i maskinen en gang eller to..
"Sound editing is a lot like sex. Its usually done alone, late at night and with a lot of electronic gadgets."
- Steve Carell
Gravatar

#8 elwood 20 år siden

jeg har kun haft min Winners and Sinners i dvd'en engang hiver den kun frem hvis jeg skal skræmme mine venenr i ny og næ. grunden til min versiopn er grum er at den er amerikansk synkroniseret!

det er det rene tortur 8-)

Pixar film'ne ryger ret tit i, nogen gange kan jeg endda finde på at sætte en pixar film på som baggrundslyd, i stedet for musik 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#9 The Insider 20 år siden

Ved sidste optælling havde jeg omkring 50 DVD'er i samlingen, jeg endnu ikke havde fået set. Nogle af dem har jeg haft i flere år, men så er der for det meste tale om særdeles roste film eller film af instruktører, som jeg normalt godt kan lide, som har været nedsat i pris, og som derfor fremstod særdeles attraktive, på trods af jeg måske ikke havde den største lyst til at se dem :-)

F.eks. Blå-Hvid-Rød (som jeg har haft og ikke har set i over 3 år nu), Delicatessen, Sunset Blvd., Himmel & Jord, The Doors, Gerry, The Sea Inside, osv. osv.
War. War never changes.
Gravatar

#10 filmz-yoshimura 20 år siden

Jeg køber film i samme tempo, som jeg har gjort hele tiden, men jeg har til gengæld ikke lige så meget tid til at se dem, som førhen, hvorfor der naturligvis hober sig usete film op.

Indtil jeg er nået til bunds i de "nye" film, kommer jeg nok ikke til at gense så mange af de andre, men mit samlergen forbyder mig dog at skille mig af med film, på trods af, at jeg ikke forventer at se dem igen (foreløbig).

Undtagelsen er dog koncert-dvd'er, som jeg kan finde på at sætte i ganske hyppigt, men det tæller jo egentlig ikke, da det jo ikke er meget anderledes end at smide en cd i afspilleren.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war

Skriv ny kommentar: