Gravatar

#91 Castanea 12 år siden

Whispering Horse (90) skrev:
Per Juul Carlsen skriver nu om filmene på hans blog: http://www.dr.dk/filmland/blog

Aha, men ikke Hongs film, som han har givet 1 stjerne.
Gravatar

#92 JannikAnd 12 år siden

Sammensværgelse!
Gravatar

#93 MMB 12 år siden

Caliban (91) skrev:
Aha, men ikke Hongs film, som han har givet 1 stjerne.

Nej, den var for kedelig, til han gad spilde ord på den.
Gravatar

#94 Castanea 12 år siden

Foeller (93) skrev:
Nej, den var for kedelig, til han gad spilde ord på den.

Måske, men næppe ligeså kedelig som at læse en bog.
Gravatar

#95 Slettet Bruger [1302323817] 12 år siden

Der står også at "Bedømmelserne er ikke de respektive mediers officielle anmeldelse af filmene. Ved premieren i danske biografer anmeldes filmene med de respektive mediers egne karakterskalaer."

Så jeg vil nærmere betegne det som et førstehåndsindtryk af filmene. De ser trods alt også mange film og under pressede forhold. Her tænker jeg især på, at der er konkurrence om at komme ud med nyhederne først.

Bedømmelser på festivaller skal dermed altid tages med et gran salt.

Og selve dette barometer skal nok også mest af alt ses som en gimmick til at tiltrække læsere. Ikke mindst da der for nogle er et konkurrenceelement i det. Christian Mongaard fra Information giver jo aldrig karakterer til hans film og jeg ved at Per Juul Carlsen ikke er begejstret for prisuddelinger og hele konkurrenceelementet i det.

Derfor kunne det også være interessant at vide, hvorfor de to har valgt at deltage i sådan et panel.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#96 Kisbye 12 år siden

Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#97 Slettet Bruger [1302323817] 12 år siden

Kunne være fedt hvis "Amour" vandt palmerne, men så vil dens skuespillere jo desværre ikke vinde noget og det kunne jeg egentlig godt unde dem.
Gravatar

#98 Kisbye 12 år siden

Ken Loach har fået juryens pris
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#99 Slettet Bruger [1302323817] 12 år siden

Nå så vinder The Angel's Share og Beyond the Hills i hvert fald ikke de gyldne palmer.
Gravatar

#100 Kisbye 12 år siden

Bedste instruktør Carlos Reygadas - POST TENEBRAS LUX

Skriv ny kommentar: