Der står også at "Bedømmelserne er ikke de respektive mediers officielle anmeldelse af filmene. Ved premieren i danske biografer anmeldes filmene med de respektive mediers egne karakterskalaer."
Så jeg vil nærmere betegne det som et førstehåndsindtryk af filmene. De ser trods alt også mange film og under pressede forhold. Her tænker jeg især på, at der er konkurrence om at komme ud med nyhederne først.
Bedømmelser på festivaller skal dermed altid tages med et gran salt.
Og selve dette barometer skal nok også mest af alt ses som en gimmick til at tiltrække læsere. Ikke mindst da der for nogle er et konkurrenceelement i det. Christian Mongaard fra Information giver jo aldrig karakterer til hans film og jeg ved at Per Juul Carlsen ikke er begejstret for prisuddelinger og hele konkurrenceelementet i det.
Derfor kunne det også være interessant at vide, hvorfor de to har valgt at deltage i sådan et panel.
#91 Castanea 12 år siden
Aha, men ikke Hongs film, som han har givet 1 stjerne.
#92 JannikAnd 12 år siden
#93 MMB 12 år siden
Nej, den var for kedelig, til han gad spilde ord på den.
#94 Castanea 12 år siden
Måske, men næppe ligeså kedelig som at læse en bog.
#95 Slettet Bruger [1302323817] 12 år siden
Så jeg vil nærmere betegne det som et førstehåndsindtryk af filmene. De ser trods alt også mange film og under pressede forhold. Her tænker jeg især på, at der er konkurrence om at komme ud med nyhederne først.
Bedømmelser på festivaller skal dermed altid tages med et gran salt.
Og selve dette barometer skal nok også mest af alt ses som en gimmick til at tiltrække læsere. Ikke mindst da der for nogle er et konkurrenceelement i det. Christian Mongaard fra Information giver jo aldrig karakterer til hans film og jeg ved at Per Juul Carlsen ikke er begejstret for prisuddelinger og hele konkurrenceelementet i det.
Derfor kunne det også være interessant at vide, hvorfor de to har valgt at deltage i sådan et panel.
#96 Kisbye 12 år siden
#97 Slettet Bruger [1302323817] 12 år siden
#98 Kisbye 12 år siden
#99 Slettet Bruger [1302323817] 12 år siden
#100 Kisbye 12 år siden